• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Här är jag namnlös

Ja att mannen får orgasm är nog en bra förutsättning :) haha. Brösten har alltid varit ett gott tecken på att jag varit gravid, inte helt omöjligt för dig alltså. Spännande. Jag undrar om någon testat bidrottninggelé? Har läst lite på nätet om det, både för- och nackdelar som allt annat typ, men har ni någon erfarenhet av det? Ska tydligen öka fertiliteten.

• Anonym (tvålen)

Här är det bara klagovisor idag. Lika ont i brösten och allmänt PMS-ig som vanligt. Hade hoppats att vi skulle slippa gå över nyåret i denna berg-o-dalbana men det verkar inte så. I morse hade tempen gått ner med 0,3 grader mot innan (0,4 jämfört med toppnoteringen igår). Bim onsdag (eller möjligen tisdag inser jag nu, verkar ha snurrat till mina anteckningar). Verkar inte båda gott - tyvärrr. Känner mig så ledsen trots att jag vet att det inte är konstigt men det känns bara så frustrerande. Någon som varit med om tempnedgång trots graviditet *hoppas*??

• Calqyl

Jag har Bim på onsdag men har PMS som vanligt och känner att mensen är på väg så lär väl få börja nya året med försök nr tio, har ÄL på nyårsdagen..
    Har tyvärr ingen erfarenhet av varken bidrottninggele eller tempning :/
    Håller tummarna för er som har Bim nu i dagarna!

• Juronjaure
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-16 21:37:50 följande:
    Ja att mannen får orgasm är nog en bra förutsättning :) haha. Brösten har alltid varit ett gott tecken på att jag varit gravid, inte helt omöjligt för dig alltså. Spännande. Jag undrar om någon testat bidrottninggelé? Har läst lite på nätet om det, både för- och nackdelar som allt annat typ, men har ni någon erfarenhet av det? Ska tydligen öka fertiliteten.
    Vad har du läst för nackdelar? Jag har mest läst positivt iaf, att det gör slemhinnan i livmodern tjockare så att ägget ska fastna lättare.
  • Dracarys

Nästa ÄL väntas den 2 januari. Så det blir nyårsmys. =)

Den här gången tänkte jag äta rosenrot. Ätit i 2 dagar nu. Inte för att jag egentligen tror på det, men det kan vara värt ett försök och se om cykeln blir lite kortare.

• Ebba
    Hr du haft ont i brösten innan du plussat? Jag är nervös att det bara är ovanligt starka pms-känslor, men hoppas kan man ju alltid... Jag bara tänker att om brösten börjar ömma pga att man är gravid så borde det ju synas på ett gravtest, eller vad tror ni? Ni som har barn sedan tidigare, har ni haft ont i brösten innan BIM?
  • Anonym (samma.)
    Jag har ätit bidrottningsgele i ett par cykler. Förra månaden kände jag av min ägglossning betydligt mer. Vet inte om det är den eller rosenroten. Jag har inte upplevt något negativt med den. Jag har ju en regelbunden cykel och läste att det kunde strula till den. Men det har den inte gjort med mig. Skadar ju inte att prova.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-16 21:49:44 följande:
    Här är det bara klagovisor idag. Lika ont i brösten och allmänt PMS-ig som vanligt. Hade hoppats att vi skulle slippa gå över nyåret i denna berg-o-dalbana men det verkar inte så. I morse hade tempen gått ner med 0,3 grader mot innan (0,4 jämfört med toppnoteringen igår). Bim onsdag (eller möjligen tisdag inser jag nu, verkar ha snurrat till mina anteckningar). Verkar inte båda gott - tyvärrr. Känner mig så ledsen trots att jag vet att det inte är konstigt men det känns bara så frustrerande. Någon som varit med om tempnedgång trots graviditet *hoppas*??
    Min temp gick ner 0.2 idag. Den brukar sakta börja gå ner från min toppnotering på 37 runt denna tiden innan mens. Så det är nog kört för mig med. Gå in på ff sida och sök bland chart. Man kan söka på graviditetscharts, där är en del som tempen går upp och ner på.
  • Anonym (samma.)

Bim-3 idag för mig. Äl+12. Har fortfarande inte fått ett enda vanligt pms symtom.  Mina bröst har börjat ömma lite... Men jag brukar ha sjukt ömma och svullna bröst så detta är ingenting.  Har varit kass i magen i tre dagar nu. Det är något som jag inte brukar vara. Och det höjde hoppet lite när jag läste om att det är vanligt vid graviditet. Men samtidigt så borde det ha visat något på testen för 2 dagar sen om där hade varit något tycker jag.  Men men. Nya tag i februari för mig.

• Ebba

Samma: än är det ju inte kört! Har du testat sen i förrgår? Det är ju inte alls säkert att det skulle synas nåt då! Jag tror på det där med att det är något när det inte känns som det brukar! Håller timmarna för dig några dagar till!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?