• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (Väntar)
    Anonym (Försöker också) skrev 2012-11-19 12:20:07 följande:
    Testet i morse var lika blankt som vanligt!
    Trist.. Har mensen dykt upp?
  • Anonym (Väntar)
    Dracarys skrev 2012-11-19 07:47:36 följande:
    Jag provade rosenrot i våras, då sabbade den en fungerande cykel och försenade ÄL med 2 veckor. Nu är den i och för sig icke-fungerande, men jag har verkligen tappat tron på rosenrot.

Förväntad ÄL + 8 och fortfarande ingenting.
    Okej ja de kanske kan ha motsatt effekt och förstöra om allt funkar som det ska.. vet inte.. Vet bara att jag läst någon undersökning där kvinnor med strulig mens provat rosenrot och fått till cykeln.. dessutom hade många blivit gravida..
    Men jag vet inte.. många har på fl som skriver att dom blivit gravida efter att dom provat rosenrot, men jag tror att det lika gärna kan vara slumpen. Men vem vet, kanske värt att testa ändå =)
  • Anonym (samma.)
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-19 19:09:19 följande:
    Okej ja de kanske kan ha motsatt effekt och förstöra om allt funkar som det ska.. vet inte.. Vet bara att jag läst någon undersökning där kvinnor med strulig mens provat rosenrot och fått till cykeln.. dessutom hade många blivit gravida..
    Men jag vet inte.. många har på fl som skriver att dom blivit gravida efter att dom provat rosenrot, men jag tror att det lika gärna kan vara slumpen. Men vem vet, kanske värt att testa ändå =)
    Jag har regelbunden cykel, för mig har rosenroten funkat bra. testade någon cykel i somras sen tog dom slut. Började igen denna månaden. Har inte rubbat min cykel alls. Blev bara piggare och kände av min ägglossning mer, eller om det var bidrottningsgelen som gjorde att jag kände av den.

Bim -2 idag tror jag. Tempen ligger på stadiga 36,8. Där brukar den ligga 4 dagar innan bim för att gå ner mer dagen mensen börjar. Så den är på väg ner så kan nog invänta mensen. Mina bröst har också slutat ömma, som de alltid gör några dagar innan mens. Men men, nya tag nästa månad...

Lycka till alla. 
  • Ebba

Hej!
    Får man haka på här?

Har precis fått mensen efter 6e försöket och det börjar kännas tungt. Vi trodde, precis som många andra, att det skulle gå på första, andra eller iaf tredje försöket eller nåt, men nu kom alltså tant röd för 6e gången, utan det minsta tecken på nån graviditet. Jag är livrädd att något ska vara fel, även fast jag vet att det kan ta upp emot två år utan att något är fel.

Vi har varit hos en privat klinik och tagit blodprover och lämnat spermaprov, ska tillbaka nästa vecka och få provsvaren. Är så nervös att jag skulle kunna kräkas. Men det kommer iaf bli skönt att få veta om nåt är fel eller inte och om det är det, kan vi ju få hjälp snabbt.

Skulle vara skönt att ventilera med fler i samma situation och gärna höra solskenshistorier från dem som lyckats!

• Anonym (Väntar)
    Ebba skrev 2012-11-20 09:34:36 följande:
    Hej!
    Får man haka på här?

Har precis fått mensen efter 6e försöket och det börjar kännas tungt. Vi trodde, precis som många andra, att det skulle gå på första, andra eller iaf tredje försöket eller nåt, men nu kom alltså tant röd för 6e gången, utan det minsta tecken på nån graviditet. Jag är livrädd att något ska vara fel, även fast jag vet att det kan ta upp emot två år utan att något är fel.

Vi har varit hos en privat klinik och tagit blodprover och lämnat spermaprov, ska tillbaka nästa vecka och få provsvaren. Är så nervös att jag skulle kunna kräkas. Men det kommer iaf bli skönt att få veta om nåt är fel eller inte och om det är det, kan vi ju få hjälp snabbt.

Skulle vara skönt att ventilera med fler i samma situation och gärna höra solskenshistorier från dem som lyckats!
    Välkommen Ebba :) Alla är välkomna!
    Är det första barnet ni försöker på? Skönt att få lämna lite prover och höra hur det ser ut. Till privatklinik får man väl vända sig hur fort man vill? för till landstinget måste man försökt minst ett år innan..

Finns det någon som förresten vet hur det ligger till när man har svårt att få andra barnet, får man då hjälp efter ett år eller får man ingen hjälp alls? Jag har bestämt mig för att om det ej blivit något före jul/nyår så ska jag ringa och höra om man får komma och kolla upp.. Gjorde ett vul i somras där allt så bra ut, men kan ju vara annat som spökar..

Känner mig lite deppig idag.. äl+8 idag..5-6 dagar kvar till mens och det känns precis som att jag redan gett upp hoppet.. varför skulle det ha tagit sig denna gång liksom.. Usch är så less på den här v'äntan och mina egna känslor. Inte roligt när man knappt kan glädjas åt andras graviditeter.. Självklart är det roligt när kompisarna ska få barn, men det gör mig samtidigt bara mer ledsen för att jag själv ej är gravid..

Nån som är mer positiv än mig idag? =)
  • Anonym (samma.)

Här kom mensen idag. Det var iofs väntat. Tog tempen imorse och den hade sjunkit till sin vanliga före ägglossning temp. 

Försök nr 8 nu. Bim runt julafton, hade varit en fin present.  Nu jäklar ska det ta sig. Ska ha sex varje dag efter att mensen slutat nu. Här ska det inte missas någonting pga trötthet eller något.

Lycka till alla andra.. 

• Ebba
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-20 12:42:24 följande:
    Välkommen Ebba :) Alla är välkomna!
    Är det första barnet ni försöker på? Skönt att få lämna lite prover och höra hur det ser ut. Till privatklinik får man väl vända sig hur fort man vill? för till landstinget måste man försökt minst ett år innan..

Finns det någon som förresten vet hur det ligger till när man har svårt att få andra barnet, får man då hjälp efter ett år eller får man ingen hjälp alls? Jag har bestämt mig för att om det ej blivit något före jul/nyår så ska jag ringa och höra om man får komma och kolla upp.. Gjorde ett vul i somras där allt så bra ut, men kan ju vara annat som spökar..

Känner mig lite deppig idag.. äl+8 idag..5-6 dagar kvar till mens och det känns precis som att jag redan gett upp hoppet.. varför skulle det ha tagit sig denna gång liksom.. Usch är så less på den här v'äntan och mina egna känslor. Inte roligt när man knappt kan glädjas åt andras graviditeter.. Självklart är det roligt när kompisarna ska få barn, men det gör mig samtidigt bara mer ledsen för att jag själv ej är gravid..

Nån som är mer positiv än mig idag? =)
    Hej!

Tack! Det är första barnet ja och jag är lite extra nojig med tanke på att jag fyllt 33, man börjar bli lite till åren, iaf i det här sammanhanget.

Vi gick till en privatklinik i Sthlm och betalade 4000 kr för våra tester, men det tycker jag det är värt. Nu hoppas vi ju såklart på att det inte ska vara något fel, men bara den försäkran kommer hjälpa mig lite, att veta att det inte är något fel.

Tappa inte hoppet ännu, det finns ju många som inte känner något förrän flera veckor efter BIM! Jag har en kompis som plussade för snart 2 veckor sen och nu har hennes bröst börjat ömma lite, annars känner hon ingenting. Jag förstår precis vad du menar med att det är svårt att känna glädje med vänner som blir gravida. Det är klart att jag är glad för deras skull, men på något märkligt sätt gör det min situation ännu tyngre.
  • Anonym (Försöker också)

Här kom mensen idag också, för 8e gången.

Ännu ett gynbesök, 3e, är bokat så nu ska vi titta med VUL vid ägglossningen. 

• Ebba
    Anonym (Försöker också) skrev 2012-11-20 19:22:31 följande:
    Här kom mensen idag också, för 8e gången.

Ännu ett gynbesök, 3e, är bokat så nu ska vi titta med VUL vid ägglossningen. 
    Fy tusan så trist! Lycka till hos gyn!
  • Anonym (Väntar)

Hur går det för alla? Själv så har jag endel symptom.. 4 dagar kvar till bim.. Men, kan lika gärna vara mensen som gör sig påmind..

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?