Ebba skrev 2012-11-20 09:34:36 följande:
Hej!
Får man haka på här?
Har precis fått mensen efter 6e försöket och det börjar kännas tungt. Vi trodde, precis som många andra, att det skulle gå på första, andra eller iaf tredje försöket eller nåt, men nu kom alltså tant röd för 6e gången, utan det minsta tecken på nån graviditet. Jag är livrädd att något ska vara fel, även fast jag vet att det kan ta upp emot två år utan att något är fel.
Vi har varit hos en privat klinik och tagit blodprover och lämnat spermaprov, ska tillbaka nästa vecka och få provsvaren. Är så nervös att jag skulle kunna kräkas. Men det kommer iaf bli skönt att få veta om nåt är fel eller inte och om det är det, kan vi ju få hjälp snabbt.
Skulle vara skönt att ventilera med fler i samma situation och gärna höra solskenshistorier från dem som lyckats!
Välkommen Ebba :) Alla är välkomna!
Är det första barnet ni försöker på? Skönt att få lämna lite prover och höra hur det ser ut. Till privatklinik får man väl vända sig hur fort man vill? för till landstinget måste man försökt minst ett år innan..
Finns det någon som förresten vet hur det ligger till när man har svårt att få andra barnet, får man då hjälp efter ett år eller får man ingen hjälp alls? Jag har bestämt mig för att om det ej blivit något före jul/nyår så ska jag ringa och höra om man får komma och kolla upp.. Gjorde ett vul i somras där allt så bra ut, men kan ju vara annat som spökar..
Känner mig lite deppig idag.. äl+8 idag..5-6 dagar kvar till mens och det känns precis som att jag redan gett upp hoppet.. varför skulle det ha tagit sig denna gång liksom.. Usch är så less på den här v'äntan och mina egna känslor. Inte roligt när man knappt kan glädjas åt andras graviditeter.. Självklart är det roligt när kompisarna ska få barn, men det gör mig samtidigt bara mer ledsen för att jag själv ej är gravid..
Nån som är mer positiv än mig idag? =)