Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Detta var vårt 7 eller 8 försök. Börjar bli så tröttsamt att få mensen varje månad. Hade stora förhoppningar denna månaden då jag börjat äta rosenrot och bidrottningsgele. Var helt säker för några dagar sen att jag var gravid. Kände mig så annorlunda mot tidigare månader. Men idag känns allt helt normalt och min temp började gå ner igen. Så det är bara att invänta ännu en mens. Blir galen.......

Har inga barn innan, men vi har blivit gravida en gång för fem år sedan. Slutade i missfall, var inte planerat. Blev till på ppiller. och nu när vi verkligen ligger i för att skaffa barn så blir det inget. :( 

• Anonym (samma.)

Äl+12 för mig. 5 dagar kvar till mensen ska komma. Har inga förhoppningar alls denna månaden.  I vanliga fall brukar jag vara en testgalning. Men nu har jag börjat känna igen mina innan mens symtom. Så inte lönt att testa. Ömma bröst har jag alltid, ådror har jag alltid, mensvärk har jag 1 vecka innan mens. Samma denna månaden så mensen kommer nog som den brukar. 

Väldigt negativ idag. Vaknar varje morgon och hoppas att jag ska få något symtom som jag inte brukar ha. Men inget. 

• Anonym (samma.)

bim minus 2 eller 3 idag. Tempen började gå ner i morse, precis som förra månaden. Så nu är jag helt säker på att det är kört. Blir tokig. Var tvungen att gå ner och köpa d-vitamin på apoteket för att jag hörde att det kunde hjälpa. Sist jag kollade min sköldkörtel så var mina d-vitamin värden dåliga, men jag brydde mig inte om det direkt. Men när jag läste om någon som blev gravid efter att ha börjat äta det så fick det bli så. Kanske min brist gör att jag inte blir gravid.

Nästa månad ska jag verkligen ligga i. Nu har vi provat varannan dag. Nu ska vi få till det 2 ggr per dag, då måste väl någon rackare hitta rätt.

• Anonym (samma.)
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-19 19:09:19 följande:
    Okej ja de kanske kan ha motsatt effekt och förstöra om allt funkar som det ska.. vet inte.. Vet bara att jag läst någon undersökning där kvinnor med strulig mens provat rosenrot och fått till cykeln.. dessutom hade många blivit gravida..
    Men jag vet inte.. många har på fl som skriver att dom blivit gravida efter att dom provat rosenrot, men jag tror att det lika gärna kan vara slumpen. Men vem vet, kanske värt att testa ändå =)
    Jag har regelbunden cykel, för mig har rosenroten funkat bra. testade någon cykel i somras sen tog dom slut. Började igen denna månaden. Har inte rubbat min cykel alls. Blev bara piggare och kände av min ägglossning mer, eller om det var bidrottningsgelen som gjorde att jag kände av den.

Bim -2 idag tror jag. Tempen ligger på stadiga 36,8. Där brukar den ligga 4 dagar innan bim för att gå ner mer dagen mensen börjar. Så den är på väg ner så kan nog invänta mensen. Mina bröst har också slutat ömma, som de alltid gör några dagar innan mens. Men men, nya tag nästa månad...

Lycka till alla. 
  • Anonym (samma.)

Här kom mensen idag. Det var iofs väntat. Tog tempen imorse och den hade sjunkit till sin vanliga före ägglossning temp. 

Försök nr 8 nu. Bim runt julafton, hade varit en fin present.  Nu jäklar ska det ta sig. Ska ha sex varje dag efter att mensen slutat nu. Här ska det inte missas någonting pga trötthet eller något.

Lycka till alla andra.. 

• Anonym (samma.)
    Anonym skrev 2012-11-23 21:04:06 följande:
    Hoppar också med.. Så jobbigt när man vill vara lite "hemlig" och inte skrika ut på stan; vi får inte till det. Hatar varje gång mensen kommer. Har också försökt 7 cykler men inte kollat med ÄLtester förrän i somras och sen dess har vi haft 4 cykler med ÄL enligt stickan i alla fall. Har barn sen tidigare men de är rätt stora nu (och mycket lättillverkade) och jag har glömt "hur det var". Tror varje månad att jag är gravid men börjar lära mg att inte hoppas men det är ju sååååå trist! Att jag är gammal i gemet är väl ytterligare en sak som stressar mig men vi försöker ta det lugnt. Är det fler "gamlingar" här? Har blivit helnojig och lättrörd och inte alls mitt vanliga jag
    Jag är 35. Jobbar på första barnet. Känner mig inte gammal men inser att andra kan tycka det. :) Påbörja mitt 8 försök nu. Ägglossning om cirka 9 dagar. Denna gången ska jag testa att ha sex varje dag efter att mensen slutar. Började tempa för några månader sen för att se att jag verkligen har ägglossning, vilket jag verkar ha. Har ägglossning på min sambos födelsedag och bim runt jul, så ska det ta sig så är det verkligen rätt tillfälle. 

Tar det inte sig nu så blir det tyvärr ett uppehåll på ett par månader då jag och mannen kommer befinna oss i olika länder. Vill verkligen inte ta uppehåll. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-24 12:40:13 följande:

Har lite svårt att sätta fingret på vad som känns annorlunda.. Känns inte som det brukar dagarna innan mens. Har iaf molvärk i äggstockarna som kommer och går.. Ömma bröst, men det har jag alltid innan mens. Det som dock gör mig mest fundersam är att jag mår illa lite nu och då.. Höll på att kräkas igår morse.. Vi får helt enkelt se hur det artar sig.. Bim på söndag eller måndag..
    håller tummarna för dig.
  • Anonym (samma.)

hm, är idag på dag 7 i min cykel. Brukar ha ägglossning på dag 14. Men idag har jag ägglossningsflytningar och lite smärta i livmoderstrakten. Va fan... Kan ägglossningen komma så tidigt? Jag har ju börjat tempa och jag har en tydllig höjning på dag 14 förra månaden.. Men när jag kollade förra månaden så hade jag en tydlig höjning både dag 8 och dag 14. Tänk om jag har ägglossning dag 7-8? Inte konstigt att det inte tar sig då, mensen slutar ju dag 6. Hinner inte med att sexa då ju.

• Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2012-11-26 19:25:52 följande:
    Det låter alldeles för tidigt... tror inte att det kan vara äl så tidigt. Du kanske skulle köpa några test och ha till nästa månad?
    Jag testade för några månader sen. Då kom den på dag 14 ungefär. Nu började jag tempa bara för att verkligen kolla att jag släppte ett ägg. Testerna visar ju bara en höjning och inte att man släpper det.  Så jag tror verkligen att jag har ägglossning dag 14. Bara jäkligt konstigt med dessa flytningar och smärta. Men ägglossningen kommer kanske lite tidigare denna månaden. Man kan väl ha flytningar flera dagar innan?
  • Anonym (samma.)
    Anonym skrev 2012-11-26 21:04:04 följande:
    Tror också det är tidigt. Har för mig att lutealfasen är rätt konstant och då blir din cykel superkort denna gång i så fall. Fast är du "lite äldre" kan det ju spöka med hormonerna. De kan ju öka innan det är "dags" på riktigt. Jag "drar igång" rätt tidigt men sedan blir det inte på riktigt förrän rätt sent i cykeln. Men visst är det så att har tempen gått upp är det "kört" för den månaden eller har man en dag till på sig? Ägget lever väl ett dygn?
    Det är väl så. Har en väldigt regelbunden menscykel. Hoppas inte att den ska börja krångla nu. Men hade sex igår för säkerhetsskull. :) Tänkte ha sex nu varje dag tills jag vet med säkerhet att ägglossning är över. Har innan provat varannan dag. 

När tempen har gått upp har ägget släppt, så oftast är det försent då. Men ägget kan ju överleva ett antal timmar så de rekommenderar att ha sex även direkt efter att man har sett temphöjning. Tempar du säg 5 timmar efter ägget släpper så kan du ju hinna med innan det är för sent.

Ganska intressant med tempning. Man lär ju sig hur sin kropp fungerar + att man får ett kvitto på att man faktiskt har haft ägglossning. Ingen höjning, ingen ägglossning. Då blir väntan på bim lite lättare. 
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?