Inlägg från: Dracarys |Visa alla inlägg
  • Dracarys

7 månaden med försök.. Fler?

Vi har försökt i 11 månader, men eftersom jag inte hade ägglossning under ca 3 månader så har vi "bara" fått in ca 7 försök. Det är första barnet vi försöker göra. Min cykel är fortfarande i olag (borde ha fått ÄL för 3-4 dagar sedan, fortfarande ingenting) och om ingenting har hänt vid årsskiftet så ska vi påbörja en utredning.

• Dracarys

Haha, den som ändå kunde få lite mens att bli frustrerad över! Min har ju strejkat sedan typ augusti.

Jag kör med ÄL-stickor varje dag nu, men vete fan... finns det inga tabletter man kan käka som håller ordning på cykeln?

• Dracarys
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-16 12:09:37 följande:
    Dracarys: Vissa säger ju att rosenrot kan få ordning på mensen.. Kanske värt att testa det? Anonym (:(): cellprov säger du, kan j hoppas att det blir för dig som det blev för mig med förra barnet. Blev gravid typ samma dag jag var på cellprov :) Hur ligger ni alla till i cykeln nu? Själv så är jag på ca äl+4
    Jag provade rosenrot i våras, då sabbade den en fungerande cykel och försenade ÄL med 2 veckor. Nu är den i och för sig icke-fungerande, men jag har verkligen tappat tron på rosenrot.

Förväntad ÄL + 8 och fortfarande ingenting.
  • Dracarys

Nada nada här... fy f*n vad jobbigt det är att vänta på försenad ÄL. Jag fick progesteron utskrivet när jag utredde varför min cykel avstannat, men jag hann inte börja ta det innan jag fick mens av sig självt förra månaden. Funderar på att hämta ut receptet och käka pillren nästa vecka om jag fortfarande inte fått någon ÄL.

• Dracarys

Nu har jag hämtat ut mitt progesteron i alla fall. Ska börja käka det på lördag, så blir det lagom mens-timing med tanke på jul och sånt. =) FÖrhoppningsvis... om det kommer igång som det ska!

• Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2012-11-26 17:40:11 följande:
    hm, är idag på dag 7 i min cykel. Brukar ha ägglossning på dag 14. Men idag har jag ägglossningsflytningar och lite smärta i livmoderstrakten. Va fan... Kan ägglossningen komma så tidigt? Jag har ju börjat tempa och jag har en tydllig höjning på dag 14 förra månaden.. Men när jag kollade förra månaden så hade jag en tydlig höjning både dag 8 och dag 14. Tänk om jag har ägglossning dag 7-8? Inte konstigt att det inte tar sig då, mensen slutar ju dag 6. Hinner inte med att sexa då ju.
    Det låter alldeles för tidigt... tror inte att det kan vara äl så tidigt. Du kanske skulle köpa några test och ha till nästa månad?
  • Dracarys

Idag känner jag mig lite halvt hoppfull om att det kan vara ÄL på gång! Testade nyss och fick ett halvstarkt utslagstest. Inte lika starkt som kontroll-linjen, men ändå. Brukar få lite halv-utslag lite innan det ger fullt utslag. Kanske logiskt, det där hormonet stegras väl inte på en sekund, det tar väl en liten tid för det att stegra sig och då kan man få ett halv-utslag?

Hoppas på det i alla fall. =)

• Dracarys
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-29 17:59:47 följande:
    Jag har övergett testlagrets äl-tester som jag använt mycket, just för att jag blev less på att analysera streck.. Nu kör jag med cb digitala, skönt med den glada gubben som ger raka besked :)
    Mmmm.... det är säkert trevligare, men, ja... testlagrets test = ca 3,50 kr / st. Clearblue digital = 35 kr / st. Jag måste ofta testa ca 7-10 dagar i månaden för att hitta min oregelbundna ÄL. Då är det lite trevligare att ligga på 35 kr / mån än 350. =)
  • Dracarys

Jag väntar nu på BiM ca 14 december. =)
    Hoppas verkligen att vi träffade den här gången... det skulle vara så skönt att fixa det här utan att behöva dra igång en utredning. Det här är sista chansen för oss innan det har gått ett år sedan vi började försöka, men i praktiken är det bara försök nummer 7.

• Dracarys
    Ebba skrev 2012-12-04 14:25:34 följande:
    Dracarys, hur menar du att ni försökt i ett år men i praktiken bara 7 månader? Håller tummarna stenhårt för att det ska ha tagit sig!
    Jag hade ingen ägglossning mellan juli och november. Vi har försökt sedan januari 2012, men jag har bara haft ÄL 7 gånger.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?