Inlägg från: Dracarys |Visa alla inlägg
  • Dracarys

7 månaden med försök.. Fler?

Näpp, det är definitivt mens på gång här, har haft klassiska symptom: +1 kg och dåligt humör.

Då blir det läkarbesök nästa vecka.

Och veckan efter blir det infosamtal med kommunen om adoption. Troligen går vi på det spåret, jag känner mig inte alls trygg i alla dessa hormonbehandlingar som man kan behöva göra. Men vi får se vad läkaren säger!

Om det är min man det är fel på så känns det som att biologiskt barn får kvitta. Det skulle inte alls kännas bra att använda en annan mans gunk. Det skulle kännas som en kränkning av min kropp, på något sätt...

• Dracarys

I förrgår fick vi träffa läkare. Det var inget fel på min man och inget direkt fel på mig. Jag har en PCO-tendens, men mina värden var normala och eftersom jag är normalviktig nu så verkar PCO inte påverka ägglossning mm. Däremot ska jag absolut inte gå upp i vikt, för då lär jag direkt drabbas av oregelbunden cykel, utebliven ägglossning mm (ingen nyhet för mig egentligen, när jag vägde 10 kg mer så var det helt sjukt oregelbundet). Läkaren trodde inte att PCO var en faktor i det här läget och eftersom cykeln fungerar som den ska var det ingenting hon kunde göra heller. Tydligen har jag väldigt gott om ägg och kommer troligen att kunna få barn ganska sent i livet.

Så, vi ska försöka själva över sommaren och få komma till nästa sjukhus framåt augusti någon någon. Där ska vi diskutera om vi ska försöka med någon åtgärd.

• Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2013-05-10 16:05:43 följande:

Jag drack 3 dl varje morgon. Från mensens första dag och jag dricker den fortfarande. Den smakar lite beskt men efter ett tag så vänjer man sig vid smaken. Nu tycker jag den är riktigt god. 

Har hört att tropicana har vit grapefruktjuice. Så antar att man kan köpa den på ica? Men det är tydligen inte alla affärer som har den vita, bara den röda. Får leta runt lite. 
    Jag kollade lite när jag handlade idag eftersom ni har pratat så mycket om vit grape, men jag hittade bara röd. Det kanske inte är säsong för vit grape?
  • Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2013-05-18 06:52:49 följande:
    Jag mår för bra. Det är lite oroande. Har ju haft en dålig magkänsla hela tiden att något ska vara fel. Men det återstår att se. Har inga symtom. Lite ömma bröst, men bara om jag trycker på dem. Hade mer symtom i början, var trött och hungrig. 

Nu är jag pigg, vaknar 5 varje morgon och går upp då med. Helt sjukt. Ska till barnmorskan nästa vecka. Får prata med henne då. Vill bara ha lite symtom. Något som visar att det händer något där inne. Är orolig för Ma.

Har inte berättat för någon. Tänker inte göra det heller först jag vet att allt står rätt till. Så det blir väl i v 14-15 om allt går vägen. 
    Fascinerande, tycker jag, att det ses som något önskvärt att må pekka.

Men, eh... okej. Inte ofta man får säga detta, men jag håller tummarna för att att du ska börja må skit.
  • Dracarys
    MMM01 skrev 2013-05-22 12:20:47 följande:
    Tack:)
    Ja, kan vara skönt att kolla upp så slipper man fundera! Men blir lätt frustrerad när inget händer!
    Trodde inte när jag började skulle ta 11 månader när det var så lätt för några år sen! Men kan inte greppa att det är sant!
    Grattis. ^^ Hoppas det greppar dig snart.
  • Dracarys

Tror att jag är mellan ÄL och BiM nu. Var lite småslarvig med att ÄL-testa den här månaden och jag tror att jag råkade missa utslagsdagen. Veckan innan brukar jag ha svagt streck, sedan utslag, sedan inget streck alls. Hade svagt streck måndag och inget streck onsdag, och tisdag var förväntad dag, så det borde ha varit då. Störande att missa i alla fall.

Så nu väntas det på BiM igen, som så många gånger tidigare. Kanske är det lite större chans den här gången eftersom jag gjorde en konstrastundersökning den här månaden.

• Dracarys
    Anonym (blomman) skrev 2013-05-28 13:09:54 följande:
    åhhh vad jag bara vill ge upp. Samtidigt som sambon går med på utredning så börjar det efterlysas barnbarn.

Jag känner mig så okvinnlig.

Har snart BIM och har mensvärk så jag antar att det inte tagit denna gången heller. Ska det vara så svårt???    
    Kram!

Barnbarnsfrågan är skitjobbig. =(((
  • Dracarys

INgenting den här gången heller....

=(((

fan, hade verkligen lite förhoppningar på den här gången efter kontrastundersökningen.

• Dracarys

Räknar ner till ÄL igen... roliga veckorna på gång. Hehe.

Jag börjar få en känsla av att det aldrig kommer att hända, men jag känner mig förvånande likgiltig till det.

• Dracarys

ÄL nu i helgen... jag har precis varit sjuk. Sitter nu och håller tummarna för att min man inte ska få eländet också. Vi har inte haft sex sedan i fredags och det börjar bli dags nu om vi inte ska sumpa den här månaden. =/ Blir han sjuk kommer det ta några dagar innan han kan lyfta ett lillfinger igen, än mindre andra delar...

• Dracarys

Vi fick till det i alla fall... lagom kul med sjukmys, men man får väl ställa upp. Vi fixade var tredje dag den här gången, hoppas att det räcker.

• Dracarys

Okej, håll i hatten, men här tror jag att det har blivit någonting:

www.ladda-upp.se/bilder/ltcgiyxmlouw/

Vad tror ni?

Jag är på BiM + 1, men jag är inte helt säker på när jag hade ÄL.

Jag har nog fan inte fattat att det kanske har hänt... tog ett test när jag kom hem (det översta) och sedan tog jag två till. Man ser svaga streck på alla tre.

Vi har försökt i 1,5 år.

• Dracarys

Testade med Clearblue idag och visst var det ett svagt streck där också. ^^

Så om allt går vägen borde det bli barn i början av mars!

Vet inte om jag har fattat än, världen känns inte annorlunda. Men det kommer nog!

• Dracarys

Men vad kul att vi är så många som plussade samtidigt!! Många marsbäbisar blir det!

Stort lycka till till er som fortfarande kämpar! Hoppas det blir ännu fler marsianer.

• Dracarys
    Juronjaure skrev 2013-07-06 23:03:38 följande:
    Åh, Grattis alla!!!

Dracarys: Efter 1,5 år?! Fantastiskt! Håller tummarna att allt går bra!
    Jepp! =)

Jag var tokigt förkyld vid ÄL och hade precis varit magsjuk. Utöver det gjorde jag absolut ingenting annorlunda, så jag tror på förkylningssex.
  • Dracarys

Hälsar också till tråden! Idag ska jag på inskrivning, är i vecka 8. Hoppas att det blir många fler 2014-barn av folk i den här tråden och att det går bra för er framöver. Plötsligt händer det. Kyss

• Dracarys

Vill bara hoppa in och heja på lite! Hoppas att det går bra för er här inne och att det har blivit några fler plus sedan sist!
    Vi försökte i 1,5 år innan det tog sig. Efter 1 år påbörjade vi utredning och allt visade sig vara normalt, så nästa steg efter sommaren hade i så fall blivit inseminationsförsök.

Nu är jag dock i v 13 och vi ska på ett ultraljud idag för att titta på knodden.

Det går, håll ut, 7 månader är lång tid att vänta, men när det tar sig går det fort!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?