• Anonym

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (Försöker också) skrev 2012-11-18 19:30:15 följande:
    Tänkte testa imorgon, BIM-1. Trots att vi försökt så länge är det alltid svårt att hålla sig från att testa tycker jag.. Men det blir alltid blankt :(

Inga symptom men det hade jag inte med första barnet heller. 
    8 månader är inte särskilt länge!!
  • Anonym

Hoppar också med.. Så jobbigt när man vill vara lite "hemlig" och inte skrika ut på stan; vi får inte till det. Hatar varje gång mensen kommer. Har också försökt 7 cykler men inte kollat med ÄLtester förrän i somras och sen dess har vi haft 4 cykler med ÄL enligt stickan i alla fall. Har barn sen tidigare men de är rätt stora nu (och mycket lättillverkade) och jag har glömt "hur det var". Tror varje månad att jag är gravid men börjar lära mg att inte hoppas men det är ju sååååå trist! Att jag är gammal i gemet är väl ytterligare en sak som stressar mig men vi försöker ta det lugnt. Är det fler "gamlingar" här? Har blivit helnojig och lättrörd och inte alls mitt vanliga jag

• Anonym
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-24 12:42:20 följande:

Välkommen! Hur ligger du till i cykeln just nu?

Gamling och gamling, allt är ju relativt :) men jag fyller snart 29!
    Tackotack! ÄL om ca 10 dar sisådär men jag har gått in för att inte haussa upp det för det har blivit så prestationsinriktat. Och ffa mannen i mitt liv tycker det är jobbigt. Har använt ÄLstickor en tid men nästan bestämt mig för att skippa dem för jag känner ju i princip lika bra själv när det är dags och sen vet man ju inte när det släpper ett ägg iaf och när det ska till och om det är bra med ofta eller sällan. Har funderat på "varannandagsmetoden" istället. Hur gör ni? Ofta-ofta eller med lite mellanrum för att få många fina simmare?

Jag är 38. Känner mig inte gammal alls men får väl inse att jag kanske är det - i alla fall i dessa sammanhang
  • Anonym
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-24 12:40:13 följande:

Har lite svårt att sätta fingret på vad som känns annorlunda.. Känns inte som det brukar dagarna innan mens. Har iaf molvärk i äggstockarna som kommer och går.. Ömma bröst, men det har jag alltid innan mens. Det som dock gör mig mest fundersam är att jag mår illa lite nu och då.. Höll på att kräkas igår morse.. Vi får helt enkelt se hur det artar sig.. Bim på söndag eller måndag..
    Hoppas hoppas för dig!!
  • Anonym
    Susodus skrev 2012-11-24 12:44:33 följande:
    Vi har kört ivf svängen och det har tagit ett och ett halvt år för syskon men nu är jag gravid vecka 25.
    Spännande! Kan du inte berätta lite om hur ni tog beslutet att prova IVF, hur lång tid det tog innan ni väl kom till försök och hur lång tid det sedan tog. Känner mig så dåligt påläst på detta men börjar inse att det kanske är där vi slutar med till slut. Vill bara inte inse det ännu
  • Anonym
    Anonym (samma.) skrev 2012-11-26 17:40:11 följande:
    hm, är idag på dag 7 i min cykel. Brukar ha ägglossning på dag 14. Men idag har jag ägglossningsflytningar och lite smärta i livmoderstrakten. Va fan... Kan ägglossningen komma så tidigt? Jag har ju börjat tempa och jag har en tydllig höjning på dag 14 förra månaden.. Men när jag kollade förra månaden så hade jag en tydlig höjning både dag 8 och dag 14. Tänk om jag har ägglossning dag 7-8? Inte konstigt att det inte tar sig då, mensen slutar ju dag 6. Hinner inte med att sexa då ju.
    Tror också det är tidigt. Har för mig att lutealfasen är rätt konstant och då blir din cykel superkort denna gång i så fall. Fast är du "lite äldre" kan det ju spöka med hormonerna. De kan ju öka innan det är "dags" på riktigt. Jag "drar igång" rätt tidigt men sedan blir det inte på riktigt förrän rätt sent i cykeln. Men visst är det så att har tempen gått upp är det "kört" för den månaden eller har man en dag till på sig? Ägget lever väl ett dygn?
  • Anonym

Kanske skulle börja tempa Känns ju som en grej till att kolla, vilket känns som ett - men samtidigt, en sak till som kan optimera.

• Anonym

Är i vecka 31 nu med första barnet, men har två aborter bakom mig sen några år tillbaka. Första gången var jag ung och dum, hade oskyddat sex nästan varje dag i över ett år innan jag blev gravid. Efter aborten blev jag gravid ganska snabbt efteråt igen. (Ung och dum). Denna gång då det var menat att bli på riktigt, slutade vi skydda oss ca 7-8 månader innan plusset. Det plusset kom 5 år efter min sista abort. Har slarvat otroligt under dessa år, fram tills jag träffade min sambo o pappan till bebis i magen. Har dock aldrig försökt eller låtit dem komma i mig. Jag & sambon försökte däremot pricka in ÄL i 7-8 månader som jag skrev innan, innan plusset kom:)

• Anonym

Jag känner också igen mig. 2 år av försök. 5 missfall. Dags för test igen om en vecka. Känner mig som ett spöke. Det vore så underbart om det äntligen hände något positivt.

• Anonym
    längtareftermiraklet skrev 2013-01-09 00:49:04 följande:
    OKEJ NU SKRIVER JAG I PANIK!

Jag hittade en brunråsa, mini mini blödning i trosan nyss (ursäkta mig)
    alltså kan detta vara en nidblödning? svara mig snabbt snälla ni.
    jag ska inte ha mens föräns om ungefär en vecka!
    Det kan vara lite av varje. Det kan vara att ett litet blodkärl har skadats om ni hade sex ... eller som du säger en liten nidblödning.
  • Anonym

Du hade troligen ÄL tidigt den här månaden. Nidblödning är aldrig lika riklig som en vanlig mens. De hur det utvecklar sig - om blödningen slutar efter bara någon dag så är det troligen inte mens.

• Anonym

Jag har kört med munkpeppar i tre svängar nu. Har märkt en tydlig skillnad genom att ha fatt mycket starkare ÄL känningar. Mina ÄL stickor har visat starkt positivt i snart en veckas tid. Strecket är alltid nästan dubbelt sa stark som kontrollstrecket.... FYI: Jag och min kille har försökt i 7 manader, jag är inne i en utredning om endometrios eftersom jag har fruktansvärda smärtattacker under mens. Min läkare menar att ända sättet att bli kvitta mina smärtor är att bli gravid. Men han verkar inte veta att har man endometrios är det inte sa lätt att bli pa tjocken...

• Anonym

Kom bara ihag att sluta med munkpeppar när du far din ÄL!

• Anonym
    Anonym (J) skrev 2013-01-25 16:36:09 följande:

Hmm vad konstigt att du inte blivit gravid än då...? Men då bör du iaf ha ägglossning så det är då inte det som krånglar.
    Det är ju, tyvärr bara 28% chans att bli gravid även om spermie och ägg träffar varandra spot on och smälter samman.
  • Anonym

vet inte om någon skrivit det, men köp clearblues digitala äl-test! Vi försökte med första barnet i 7 år av ofrivillig barnlöshet, fanns INGET vi inte provade. Bidrottninggele,nattljusolja,zink,vitaminer,rosenrot, akupunktur, homeopati osv  ja you name it. Fick äntligen första barnet spontant. Vanliga äl-stickor var svåra att tyda..

Med andra barnet använde jag clearblues i EN månad och vart gravid direkt! Kunde knappt tro det själv.

Lycka till 

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?