• Border

7 månaden med försök.. Fler?

7 månader är ju ingenting. Det är inte jätte ovanligt att det tar upp till åtminstone ett år. För oss tog det 2,5 år.

• Border
    Thotis90 skrev 2012-12-07 21:28:00 följande:
    Vi är inne på försök 11... Jag blev gravid på första försöket med en annan man -08, men den graviditeten slutade i en sen abort i v.14+1. Jag förstod nästan att det inte skulle ta sig på första försöket den här gången, men att det skulle ta såhär lång tid hade jag aldrig kunnat tro... Det går inte att beskriva hur jobbigt det är, särskilt inte när min syster precis har fått veta att hon har PCO och hennes man slöa spermier. Jag hoppas för allt i världen att vi lyckas snart. Vi börjar med Rosenrot + folsyra (jag) och zinktabletter + folsyra (karln min) vid nästa försök. Jag har BIM den 14/12.
    Det tog 2,5 år för mig och sambon. Efter att jag varit inne och skrapat mig för cellförändringar blev jag gravid direkt.
  • Border
    Thotis90 skrev 2012-12-08 10:29:11 följande:
    Väntade Ni med att söka hjälp efter 2,5 år eller sökte Ni tidigare? Vi tänkte söka hjälp i sommar om ingenting ha hänt. Det har då gått 18 månader.
    Nej, vi sökte aldrig hjälp, utan vi blev med barn utan hjälp så att säga.
  • Border
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-08 11:56:43 följande:
    Det är möjligt att 7 månader inte är någonting. Men det betyder inte att vi inte får vara frustrerade och behöva ventilera lite. 
    Det är klart att man får ventilera, men det är inte så himla ovanligt att det tar upp till ett år att bli gravid.
    Där jag bor kan man söka hjälp som tidigast när man försökt bli gravid i sex månaders tid. 
  • Border
    Thotis90 skrev 2012-12-08 16:33:14 följande:
    Hur upptäckte Ni cellförändringarna da? .... 
    Jag gjorde ett rutinmässigt cellprov som man blir kallad till var tredje år efter att man fyllt 23.
  • Border
    Thotis90 skrev 2012-12-08 16:59:02 följande:
    Hur gammal är man när man kallas första gången? Jag blir 23 år i slutet av januari..
    Man är 23 första gången man blir kallad, och sen blir man kallad var tredje år.
  • Border
    Dracarys skrev 2012-12-14 08:00:25 följande:
    Tror tyvärr att det är mens på gång. Lite rosa nu på morgonen. =/
    Men jag har inte haft något av mina vanliga före-mens-symptom: PMS-humör och viktuppgång.

Det är nog tyvärr bara att inse att jag kommer att passera ett års försök nu vid årsskiftet.
    Jag hade en liten rosa flytning i början av min graviditet. Jag vill inte inge dig falska förhoppningar, men man vet ju aldrig
  • Border
    Dracarys skrev 2013-01-02 09:08:06 följande:
    Idag är det ÄL. Fick positivt ÄL-utslag på stickan imorse. =) Precis på rätt dag - jättebra.

Vi kör den här vändan också (BiM den 17e januari) och så ringer jag kvinnokliniken om det inte tar sig den här gången.
    Jag ska fan hålla tummarna för dig!
  • Border

Jag vet hur frustrerande det kan vara när man inte blir gravid. Det tog 2,5 år för mig och sambon. Strax innan jag blev gravid upptäcktes cellförändringar då jag var och gjorde rutin cellprovet som man gör var tredje år från att man fyller 23. Efter att jag skrapats blev jag gravid med en gång.
    Samma hände min mamma. Hon fick en son 1960, och sen blev det inget mer. Hon var helt säker på att hon inte kunde få fler barn. 19 år (!) senare blev hon gravid efter att ha skrapats efter cellförändringar.
    Vet inte säkert om skrapningarna hade med det hela att göra dock.

Många frågar mig om det inte var jobbigt att vänta så länge. Både ja och nej. Första året var det inte jobbigt, då jag visste att det kan ta upp till ett år att bli med barn. Andra året var det värre, för då började jag på allvar fundera på om det kunde vara något fel. Sen var det som att jag glömde bort, eller förträngde, det hela. Så en dag efter den där skrapningen kom inte mensen. Men det tog två månader för mig att inse att jag kanske kunde vara gravid. Dock trodde jag inte ens på gravtestet som visade ett tydligt plus. När jag var på RUL tyckte jag att det var pinsamt att slösa bm tid, för jag var ju inte gravid. Men se det var jag!
    Efter RUL bröt jag ihop i korridoren, av ren och skär lättnad. 

• Border

Någon som vill ha tips på hur man lättare kan bli gravid? Jag vet flera mer eller mindre beprövade sätt.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?