7 månaden med försök.. Fler?
7 månader är ju ingenting. Det är inte jätte ovanligt att det tar upp till åtminstone ett år. För oss tog det 2,5 år.
7 månader är ju ingenting. Det är inte jätte ovanligt att det tar upp till åtminstone ett år. För oss tog det 2,5 år.
Jag vet hur frustrerande det kan vara när man inte blir gravid. Det tog 2,5 år för mig och sambon. Strax innan jag blev gravid upptäcktes cellförändringar då jag var och gjorde rutin cellprovet som man gör var tredje år från att man fyller 23. Efter att jag skrapats blev jag gravid med en gång.
Samma hände min mamma. Hon fick en son 1960, och sen blev det inget mer. Hon var helt säker på att hon inte kunde få fler barn. 19 år (!) senare blev hon gravid efter att ha skrapats efter cellförändringar.
Vet inte säkert om skrapningarna hade med det hela att göra dock.
Många frågar mig om det inte var jobbigt att vänta så länge. Både ja och nej. Första året var det inte jobbigt, då jag visste att det kan ta upp till ett år att bli med barn. Andra året var det värre, för då började jag på allvar fundera på om det kunde vara något fel. Sen var det som att jag glömde bort, eller förträngde, det hela. Så en dag efter den där skrapningen kom inte mensen. Men det tog två månader för mig att inse att jag kanske kunde vara gravid. Dock trodde jag inte ens på gravtestet som visade ett tydligt plus. När jag var på RUL tyckte jag att det var pinsamt att slösa bm tid, för jag var ju inte gravid. Men se det var jag!
Efter RUL bröt jag ihop i korridoren, av ren och skär lättnad.
Någon som vill ha tips på hur man lättare kan bli gravid? Jag vet flera mer eller mindre beprövade sätt.