• Border

7 månaden med försök.. Fler?

längtareftermiraklet skrev 2013-01-02 10:10:17 följande:
    Åhh! asså jag skäms så mycket av mig själv när jag läser om sånna som dig tex som har försökt i flera år, själv har vi bara försökt i 4 månader men vår längtan efter barn har vi dock haft i lite mer än 2 år.. men jag tror nog du förstår den där längtan, man blir ju så besviken, även fast man bara försökt ett antal gånger så kan man inte hjälpa att endå bli jävligt besviken, jag tycker inte att det spelar roll hur länge man försöker, det som spelar roll är längtan, en som har försökt i flera år kan vilja det precis lika mycket som en som endast försökt några gånger. så jag hoppas jag inte får någon kritik som jag alltid får när jag skriver hur mycket jag verkligen vill bli gravid snabbt.. jag vet att jag inte ens har försökt länge men jag vill verkligen bli mamma..

GE MIG TIPS, jag håller på att bli galen! Skäms
    Nej, jag förstår dig fullkomligt! När vi började försöka hade jag inte den där enorma längtan efter att bli gravid med en gång, det gjorde liksom inget om det skulle ta ett år. Längtan kom sen.

Återkommer med tips. 
  • Border

Ok, lite tips jag hört och läst och prövat själv (vissa iaf) som påstås kunna göra det lättare att bli gravid, vissa mer sanna än andra.

*Dricka hallonbladste sägs främja fertiliteten och chanserna att bli gravid.
    *Bisolvon, hostmedicin, sägs göra slemhinnorna mer "mottagliga" för spermier.
    *Rökning och snusning minskar chanserna att bli gravid, även då man tidigare rökt men slutat.
    *Skrapning av livmodertappen (verkade vara en bidragande orsak för mig och min mamma).
    *Att vara överviktig kan vara en bidragande orsak till att man inte blir gravid.
    (Det är bara ca 28% chans (siffror från 2007) att bli gravid den dagen man har ägglossning) 

• Border
    Här är jag namnlös skrev 2013-01-03 15:38:53 följande:
    För övrigt tror jag jag är gravid, sen jag skrev igår har jag haft ovanligt mycket molvärk på ett annorlunda sätt. Men jag ska inte ropa hej förrän jag är över bäcken ännu... BIM-3 idag och sambon säger nej till att testa. Han tycker det visar sig ju snart iaf menar han så han får bestämma denna gång :D[/quote] Håller tummarna för dig! Fler tips för att öka chanserna för att bli gravid är; bidrottningsgelé som kosttillskott, inte stressa, zonterapi som gör dig mer fertil, mineraler är bra att ta som kosttillskott, listan kan nog göras lång iofs. En fråga jag har, som ni gärna får svara på är; tror ni på teorin att man "måste" ligga kvar efter samlaget för att låta spermierna ha bättre chans till att ta sig dit de ska.
    Jag hade också molvärk och trodde att det var mensen som skulle komma, men det kändes annorlunda. 
  • Border
    Dracarys skrev 2013-01-05 12:28:23 följande:
    Jag skulle inte ha några problem med att adoptera, egentligen. Däremot tror jag att min man skulle känna det som ett misslyckande och behöva terapi och grejer. =/
    När jag och sambon började fundera på varför vi inte kunde bli gravida och sedan diskuterade vad vi skulle göra om det visade sig vara något fel på någon av oss så sa han prompt nej till att jag skulle insemineras med en annan mans spermier eller att adoptera. Det var ganska stressande tyckte jag, för tänk om hans spermier var av så pass dålig kvalitet att enda alternativen vore de som han var helt emot. Det var skitjobbigt. Men sen tog det sig ju på naturlig väg efter ett par år och jag kan lova att man både känner sig som världens lyckligaste men också en extra stark oro. När man väl har lyckats bli gravid kan man lätt bli orolig över hur barnet mår eller om det är något fel på barnet.
    Då är det bra att prata med sin bm om oron.  
  • Border
    {#emotions_dlg.flower}Någon av er kommer snart bli gravid, tror jag på fullaste allvar{#emotions_dlg.flower}

Jag håller tummarna och tänker mycket på er. Jag vet hur jävla jobbigt det här kan vara. Kämpa på, fina ni. Kämpa, och ni skall segra!

KRAM. 
  • Border

Jag läste igår att var sjunde (!) kvinna är ofrivilligt barnlös Detta beror mestadels på att vi börjar försöka skaffa barn allt senare i livet. Man behöver, med andra ord, inte känna sig ensam, det finns många som aldrig blir med barn, och många som försöker längre än ni här och sedan lyckas. Solig

• Border

Om det är något fel på ett test så brukar det vanligast vara så att det visar negativt trots att man är graviditet. Eftersom testet mäter ett visst hormon i urinen (kommer inte ihåg vad det heter) så kan knappast ett test visa positivt om det inte är så. Dock kan man få positivt på tester ett ganska bra tag efter missfall.

• Border
    Juronjaure skrev 2013-01-06 21:54:44 följande:
    Ja, men hur kunde då mina test visa positivt med en veckas mellanrum? :) De brukar visa positivt i exakt tre dagar för mig. Men jag kanske hade en superhormonmånad i december ;)
  • Border
    Anonym (J) skrev 2013-01-09 16:16:26 följande:
    Fyfan...mensen kom igårkväll som en ljusbrun flytning innan jag la mig och drog igång idag lite försiktigt på dag 34. Jahapp...det var det det. Köpte bisolvon idag jag ska ta lite innan äl denna gång för med andra barnet blev jag gravid då jag åt det.
    ÄL 25/1 här då.
    Hoppas på nästa gång!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?