7 månaden med försök.. Fler?
GE MIG TIPS, jag håller på att bli galen!
Återkommer med tips.
Ok, lite tips jag hört och läst och prövat själv (vissa iaf) som påstås kunna göra det lättare att bli gravid, vissa mer sanna än andra.
*Dricka hallonbladste sägs främja fertiliteten och chanserna att bli gravid.
*Bisolvon, hostmedicin, sägs göra slemhinnorna mer "mottagliga" för spermier.
*Rökning och snusning minskar chanserna att bli gravid, även då man tidigare rökt men slutat.
*Skrapning av livmodertappen (verkade vara en bidragande orsak för mig och min mamma).
*Att vara överviktig kan vara en bidragande orsak till att man inte blir gravid.
(Det är bara ca 28% chans (siffror från 2007) att bli gravid den dagen man har ägglossning)
Jag läste igår att var sjunde (!) kvinna är ofrivilligt barnlös Detta beror mestadels på att vi börjar försöka skaffa barn allt senare i livet. Man behöver, med andra ord, inte känna sig ensam, det finns många som aldrig blir med barn, och många som försöker längre än ni här och sedan lyckas.
Om det är något fel på ett test så brukar det vanligast vara så att det visar negativt trots att man är graviditet. Eftersom testet mäter ett visst hormon i urinen (kommer inte ihåg vad det heter) så kan knappast ett test visa positivt om det inte är så. Dock kan man få positivt på tester ett ganska bra tag efter missfall.
Ha en bra dag, tjejer!