Inlägg från: Anonym (Joa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Joa)

7 månaden med försök.. Fler?

Kan man hänga på här?
    Vi har försökt sen April (i år)...

• Anonym (Joa)

Min sambo har en son sen innan, och jag har en dotter sen innan (dottern är 2,5 år och sambons son är 15). Och vi har varit gravida ihop förra året, men då var det oplanerat och helt fel tidpunkt att skaffa barn. Så då gjorde vi abort. 
    Men nu när vi verkligen vill så går det inte.
    Min mens bråkar som helvete. Har inte haft mens sen i oktober! Så min äl verkar vara helt borta....
    Har testat med äl-tester, men gav upp då jag aldrig fick utslag på dom.... 

• Anonym (Joa)
    Anonym (J) skrev 2012-12-28 20:38:53 följande:

Åh jobbigt när ni redan varit gravida och nu går det plötsligt inte... Men då vet du i alla fall att du kan bli gravid, det tar bara lite tid.
    Hur har mensen sett ut resten av året? Kan tipsa om äl-stickor på tradera, billigare än test-lagret, billiga tester mm och funkar lika bra, om du tänkt börja testa igen alltså :)
    Ungefär varannan månad har den kommit. Men nu har jag inte haft den på över 80 dagar! Börjar bli väldigt frustrerande. 

Nej, jag tror inte jag ska börja med stickor igen. Kände att jag blev mer stressad av dom. Så "det får ta den tid det tar", även om jag håller på att bli galen redan!!

Hur går det för er andra?

För oss har det varit ont om tid till "att få till det". Dottern har sovit oroligt och vänt på dygnet nu under ledigheten..... och jag la mej med sprängande huvudvärk idag, hade så ont så jag mådde illa. Haft feber som går upp och ner.... alltid någon i denna familj som är krasslig. Då är man inte så sugen på sex heller  
  • Anonym (Joa)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-28 22:18:07 följande:
    Välkommen!
    Tack
  • Anonym (Joa)

fortfarande ingen mens....... 
    Tog test igår. Negativt. (vad hade jag väntat mej?)
    Känns sådär  hopplöst och tråkigt. 
    Har nu gått över med 65 dagar!!!! 

• Anonym (Joa)
    Thotis90 skrev 2013-01-09 14:10:56 följande:
    Det har jag också gjort en gång. Det visade sig att jag hade vitaminbrist... 
    Oj! Men räckte det att börja äta vitaminer då eller...? 
  • Anonym (Joa)

HJÄLP!!! Imorse fick jag en väldigt liten blödning. Var helt säker på att mensen äntligen hoppat igång... Men inte en enda droppe blod sen dess! Någpn som haft det likadant någon gång?

• Anonym (Joa)

Det var nog mensen som kom.... måste erkänna att besvikelsen är ett faktum. men ändå skönt. 97 dagar sen jag hade mens sist!

• Anonym (Joa)
    Blomma skrev 2013-01-14 11:11:07 följande:

Befinner mig på bim -2.. Antar att mensen dyker upp även denna gång, även fast brösten ömmar dubbelt så mycket som de brukar dessa dagar.

Var är trådens alla plus?! Vore ju helt osannolikt om ingen skulle få positivt snart!
    Det undrar jag med!
    Är det ingen här som plussat sen den här tråden startades???
    SNART borde någon.
    Kikar man på "statistiken" så blir 85% (tror jag?) gravida inom ett år.....  
  • Anonym (Joa)

Min mens har ÄNTLIGEN börjat minska radikalt. Men har absolut ingen koll på när jag ska ha ÄL. Med tanke på att jag haft både 50 och 97 dagar mellan mina senaste blödningar.... 
    Var även nere på VC iförrgår. Tog hormonprover och prov på sköldkörteln. Svar inom en vecka.....  

• Anonym (Joa)

Har pratat med KK vid tre tillfällen nu.
     Första gången fick jag remiss till vc om provtagning (hormonprover).
    Andra gången rinde hon o berättade att mina provsvar såg normala ut....trots att min mens  har kunnat vara borta i nästan 100 dagar.
    Sen ringde hon igen o sa att dom i såna fall ville att sambon skulle lämna spermaprov. Ursäkta?
    Det är ju MIN kropp som är bråkig. Varför börjar dom i fel ände?
    Med mej ville dom inte göra något mer med....än.
    Jag blir så trött. Suck..... 

• Anonym (Joa)

Min mens verkar ha börjat fundera på att stabilisera sej något nu. Den har varit som längst 97 dagar mellan mensen.... men nu har den kommit både i Januari och Februari (har den nu)....
    Och ja.... känns som om jag tappat hoppet lite nu för att det ska bli bebis. Känns bara så hopplöst.  

• Anonym (Joa)
    MMM01 skrev 2013-05-20 16:15:49 följande:
    Nej, jag känner mig inte som mig själv! Känner mig lite deppig, köper ett test ikväll och tar imorgonbitti! Nu måste jag veta om gravid ir om mensen bara är sen!
    Nu får det bli besvikelse om så vill!
    Hur har det gått? Har du testat?
  • Anonym (Joa)

Igår plussade vi!!!! Känns helt overkligt

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?