Inlägg från: Här är jag namnlös |Visa alla inlägg
  • Här är jag namnlös

7 månaden med försök.. Fler?

Hej! Mitt första barn tog 2 år att bli till. Började gå på zonterapi och efter några månader blev han till. Med mitt andra barn blev jag besatt och det tog 1 år ungefär. Jag vill rekommendera zonterapi, alternativmedicin. Jag har alltid haft oregelbunden mens, men zonterapin gjorde min mens mer regelbunden. Zonterapeuten klämmer på punkter som drar igång hormonerna och gör dig mer fertil. Det tog trots allt 1 år men jag tror det satt i huvudet, jag tror att man kanske inte blir gravid när man tänker för mycket på det (?) En dag vaknade jag upp och tänkte: jag vill inte ha några fler barn, jag skiter i det här. Samma månad blev jag gravid. Det är iaf ett alternativ. Googla zonterapi och läs, det är så spännande och bra tycker jag. Lycka till alla. Det. är hemskt när man verkligen vill ha ett litet barn.

• Här är jag namnlös

Haha känner igen det där att sexet förlorar sin charm. När jag var som mest desperat så tänkte jag "kom hit och gör det du ska". Kanske inte det trevligaste samlagen man haft då. Tror det är viktigt att man försöker göra det för att det är mysigt, inte bara för att tillverka bebis :) Men av erfsrenhet vet jag att det är så svårt! Här blir det inget plus innan årets slut. Håller fortf på att "blöda bort" mitt MA. Hur lång tid ska det behöva ta, gått en vecka snart.

• Här är jag namnlös

Läste någonstans att man helst ska få orgasm när man försöker bli gravida. Det rimmar inte helt fel, tror jag. Men samtidigt hör man ju om folk som i alla tiden aldrig fått orgasm och ändå har barn. Men det kanske är lättare för spermierna att ta sig in? Haha jag vet inte? Hur som helst så är det ganska svårt att få orgasm när det enda man tänker på under samlaget är "måste få orgasm, måste få orgasm". Hopplöst haha

• Här är jag namnlös

Ja att mannen får orgasm är nog en bra förutsättning :) haha. Brösten har alltid varit ett gott tecken på att jag varit gravid, inte helt omöjligt för dig alltså. Spännande. Jag undrar om någon testat bidrottninggelé? Har läst lite på nätet om det, både för- och nackdelar som allt annat typ, men har ni någon erfarenhet av det? Ska tydligen öka fertiliteten.

• Här är jag namnlös
    Juronjaure skrev 2012-12-17 07:25:21 följande:
    Vad har du läst för nackdelar? Jag har mest läst positivt iaf, att det gör slemhinnan i livmodern tjockare så att ägget ska fastna lättare.

Läste att vissa fått problem med hyn, äl och mens, men å andra sidan har jag ju redan strul med mensen så det kan ju inte skada att prova.
    Ebba skrev 2012-12-17 09:39:39 följande:
    Hr du haft ont i brösten innan du plussat? Jag är nervös att det bara är ovanligt starka pms-känslor, men hoppas kan man ju alltid... Jag bara tänker att om brösten börjar ömma pga att man är gravid så borde det ju synas på ett gravtest, eller vad tror ni? Ni som har barn sedan tidigare, har ni haft ont i brösten innan BIM?

Kan inte svära på att det var innan jag plussat, eller jooo jag tror nog det. Har för mig att jag upptäckt att brösten ändrats och sedan tagit positivt test. Men jag har alltid haft oregelbunden mens så jag har alltid väntat minst 2 veckor längre än när jag bör förvänta mensen.... Mina bröst har iaf varit ett starkt texken, dels kunde jag inte röra dom (helst inte bröstvårtorna), aaaj, dels så såg jag direkt på hur bröstvårtorna ändrade form. Kanske det är samma för dig, vi får hoppas. När har du BIM?
  • Här är jag namnlös
    Ebba skrev 2012-12-17 21:01:44 följande:
    Ja jag hoppas också, men tror inte att det blivit nåt. BIM på lördag och då är det ÄL + 16.

Ok, man ska aldrig säga aldrig. De ggr jag varit gravid så har jag förstått det innan testet (även första gången). Jag kanske har haft grava symptom tidigt i graviditeten (alla är ju olika) men jag fattade att något stod på... Mådde så konstigt! Men jag vet fler som inte haft symptom alls. Och om du aldrig varit gravid tidigare så vet du ju inte hur det blir för dig. Vi får hålla tummarna för dig helt enkelt!
  • Här är jag namnlös

Hörrni!!! Nu har jag hittat tre alternativa (förhoppningsvis), superpiller; Någon som äter nåt av dessa? Vill beställa någon, eller kan man dra i sig alla tre :) ? Arctic Root När stressen dämpar orken och lusten Arctic Root är ett traditionellt växtbaserat läkemedel använt som adaptogen vid nedsatt prestationsförmåga såsom trötthet och svaghetskänsla. Arctic Root stärker kroppen, både mentalt och fysiskt ? just när du känner dig sliten, stressad och lättirriterad. Dessutom har Arctic Root som enda rosenrot fått motta priset som Sveriges bästa naturmedel/kosttillskott fyra år i rad. Bidrottninggelé - naturens under! Att hålla sig ung och vital handlar ofta om krämer - men skönhet kommer också inifrån. Bidrottninggelé är bins naturliga, proteinrika sekret som de använder för att mata andra bin och speciellt bidrottningen. Detta sekret har blivit populärt att använda för skönhetsvård, så även i Apiforce från A.Vogel. Efamol Rik på essentiella fettsyror i form av GLA - gammalinolensyra Efamol är producerat ur jättenattljusolja och innehåller essentiella Omega-6 fettsyror och är extra rik på GLA (gammalinolensyra.) Rik på GLA - gammalinolensyra från nattljusolja Omega-6 fettsyror från nattljusolja Vad som skiljer denna olja från de flesta andra vegetabiliska oljor är den ovanligt höga halten av fettsyran GLA. Denna fettsyra ingår i få födoämnen och därför måste kroppen vanligtvis producera den genom att omvandla den mer vanliga linolsyran.

• Här är jag namnlös
    Ebba skrev 2012-12-17 22:22:08 följande:
    Tack söta! Ja, jag får hoppas nån dag till, man vet aldrig. It aint over 'til the ugly lady visits! ;)

Precis!!! Säg aldrig aldrig.
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-17 22:31:05 följande:
    Håll tummarna för mig med snälla. Vill inte mer. Vet att det nog bara är PMS-tankar men jag har verkligen deppat ner mig nu. Skulle behöva en riktig energi-boost. När jag ändå håller på och önskar kan jag väl dra till med ett plus på stickan också. Eller varför inte; en snart fullgången graviditet. Kan någon vara snäll och fixa det, pleeezz! Då ska jag vara snäll hela nästa år och inte begära fler orimligheter! Är det INGEN som kan plussa i vår tråd?!

Tvålen, har ni försökt länge? Jag vet hur frustrerande det är, tog oss 2 respektive 1 år att bli gravida med våra två barn. Det är helt sjukt jobbigt och man blir förbannad varje gång mensen dyker upp, man har lust att strypa (inte bokstavligen) alla runtomkring som plötsligt blir på smällen och går runt med sina magar. För det enda man ser är en massor av magar och barnvagnar. Klart f*n man blir bitter!!! Men tro mig, finns hopp, finns liv. Det kommer när tiden är rätt och då kommar det bli så perfekt. Håll uuuuut!!!! Själv så puffar jag för zonterapi som gjorde mig mer fertil, jag åt mineraler, sök Schindeles mineraler (jättebra). Sen tror jag det blir en mental blockning om man tänker för mycket på det och blir stressad. Lätt att skriva, jag vet. Men det är en teori jag kan köpa.
  • Här är jag namnlös
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-19 21:12:05 följande:
    Jag har övervägt att tala om det för några få men tänker varje månad, vi testar en månad till, och en till och en till. Hemskt att man ska behöva känna lite skam. För det är ju inget att skämmas för. När jag tänker efter vet jag inte varför jag inte säger det rakt ut men det måste vara skammen och framför allt kanske det intima i det. Förresten, jag har ju läst att det tar i snitt 7 mån att bli gravid. Någon som vet vilken åldrar man räknar med i det. Alla? Yngre med fungerande cykel etc. Utredning startas ju inte förrän minst 1 år passerat. Vad är egentligen "normalt". Någon skrev ovan att de försökt 1 resp 2 år (tror jag det var??- kan inte bläddra nu då jag skriver) för att få till sina fina. Vet inte om det var med eller utan "hjälp" Vad är egentligen rimligt innan man söker hjälp. Man vill ju inte missa chansen få till det på egen väg men samtidigt hinna få IVF innan tiden helt springer iväg. Någon mer som funderat i dessa banor?

Nu har jag läst så många inlägg och vill kommentera så många, men jag har inte allt i huvudet... Jag börjar med att säga att jag går samma lina med er idag, bitter*****, ursäkta men man blir så less. Slutar ju aldrig blöda efter mitt MA :( Jag tror jag läst någonstans att man är som mest fertil mellan 15-23, generellt. Det är ju galet, många har säkert inte planer på att skaffa barn så tidigt. Jo jag var ung när vi fick våra två barn. Vi träffades när jag var 20, han 23, vi hade oskyddat samlag först i 1 år. Sedan började vi prata om barn och vi sa att blir vi gravida så är det välkommet. Jag har alltid haft oregelbunden mens (35-70 dgr) så jag har väl inte haft lika många chanser på mig iofs. Men jag började gå på zonterapi (min moster är zonterapeut), för att få regelbundare mens. Hon sa till mig bestämt att "skyddar du dig inte nu som blir du snart gravid". Man blir tydligen mer fertil om man klämmer på vissa punkte under fötterna. Min mens blev mer regelbunden (åt även shindeles mineraler,superbra). Vips blev jag gravid, efter ca 10 behandlingar. kan varmt rekomendera zonterapi. Jag var 23 när sonen föddes. Nu tycker ni kanske att det är väldigt ungt. Men vi var där i livet "redan" då. När vi planerade syskon så var mensen återigen oregelbunden, tog några behandlingar zonterapi, mensen blev mer regelbunden och efter ett års försök så blev systern tillverkad. Var 26 när hon föddes. Jag har inte haft stress åldersmässigt, men när man väl bestämt dig för barn, hur ung man än är, så är det fruktansvärt tärande när inget händer. Jag kände mig fruktansvärt misslyckad och okvinnlig. jag tyckte min kropp svek mig när jag fick mensen fast att vi gjorde allt det man läste om skulle gynna bebistillverkningen. Jag tror starkt på alternativmedicin, men det kan ju för många verka "flummigt". Men "tvålen". Jag tycker absolut att du kan, vad säger man, "ställa dig i kö" för IVF, det tar väl ett år eller två innan man börjar behandlingen. Sen vad ni gör/vad som händer under den tiden vet man ju inte... Ni kan ju bli gravida under tiden och om inte så står ni ju på tur för IVF.
  • Här är jag namnlös

Ska kolla upp om det finns zonterapi någonstans i hyfsad närhet till där vi bor. Har även dragit ut "självhjälpspapper" på internet. Hoppas halmstrået funkar. Jag är eg inte sugen på IVF (fast vem är det??) Men ska nog ta tag i det där med ev IVF då jag inte tror jag har lika mycket tid som er övriga i denna tråd. I alla fall kolla upp hur långa köerna är nu och så. Har en kompis där det bara tog 3 mån från första besök till behandling och då är det ju bra att veta vad man vill. Man måste ju i så fall förbereda sig och så. Fattar det som att jag är äldst här?! Men ålder är ju såklart inte allt. Har flera gamla mödrar i släkten. Känner mig inte så gammal men dagens stress kanske sätter sina spår. Har ju stressat sedan tonåren.[/quote] Gör det! God jul och Gott nytt år på er alla!Nästa år blir vi alla gravida :)

• Här är jag namnlös
    längtareftermiraklet skrev 2012-12-30 17:50:13 följande:
    föresten jag hänger med er här om det är okej? :)

Absolut!
    Anonym (Joa) skrev 2012-12-29 18:53:25 följande:
    Ungefär varannan månad har den kommit. Men nu har jag inte haft den på över 80 dagar! Börjar bli väldigt frustrerande.  Nej, jag tror inte jag ska börja med stickor igen. Kände att jag blev mer stressad av dom. Så "det får ta den tid det tar", även om jag håller på att bli galen redan!! Hur går det för er andra? För oss har det varit ont om tid till "att få till det". Dottern har sovit oroligt och vänt på dygnet nu under ledigheten..... och jag la mej med sprängande huvudvärk idag, hade så ont så jag mådde illa. Haft feber som går upp och ner.... alltid någon i denna familj som är krasslig. Då är man inte så sugen på sex heller  

Jag har också extremt oregelbunden mens, oftaste mellan 30-90 dagar, en gång 6 månader. Hopplöst! Läkaren jag träffade i samband med mitt MA sa att han skulle hjälpa mig ägglossa så att vi får fler chanser. Vi har 2 barn från tidigare så vi vet ju att det ska fungera. Med ena barnet försökte vi med äl-test, inte att rekomendera när man har oregelbunden mens. Man blir gääälen! Man vet ju inte när man ska börja testa, och om man börjar 14 dagar efter mens så kan det ju behöva testas i en månad innan nästa äl kommer. Stressmoment var det för mig med. Vi testade alla möjliga metoder utan resultat, efter ett år kände jag att jag skiter i det här jag vill inte ha fler barn, hakuna matata, samma månad blev vi gravida :) Jag tror nog att det sitter lite i huvudet. God fortsättning på er! 2013 är året då vi blir gravida :)
  • Här är jag namnlös
    längtareftermiraklet skrev 2012-12-31 09:59:35 följande:
    Det är så många som säger så, att när dom har slutat tänka påt så har dom blivit gravida, men jag vet inte varför jag aldrig funnit den anledningen övertygande.. jag menar det borde ju ha funkat för mig då vi har haft oskyddat sex jätte länge utan att jag varit så insatt på det här med att bli gravid, men endå blev det inget. Nu är jag så himla insatt på det att jag inte kan tänka på något annat än det, det är i princip det sista jag tänker på på kvällen och det första som dyker upp i huvudet på morgonen..Jag vill verkligen sluta tänka på det men det bara går inte när man ser gravida kvinnor överallt, På tv, i bloggar, i verkliga livet, verkligen överallt.. p.s Åhhh super Grattis till din graviditet namnlös!

Jag vet!!!! Det är jobbigt, man blir besatt. Det var jag med, tog 2 år med 1:a barnet, 1 år med 2:a barnet. Jag var minst sagt besatt, vi provade alla knep men inget hjälpte och man blir pissförbannad varenda gång mensen kom. Under sexakten likaså och det är ju imte så charmigt kanske när man under ägglossningen säger " kom och gör det du ska" haha! Nu när vi började jobba för en tredje så tog det 3 försök. Jippi ränkte jag och känsde mig "normal" och kvinnlig (missförstå mig rätt). Nej men dåfår vi MA. Jag är otroligt glad och stolt som har 2 friska barn. Så jag försöker att inte deppa ihop. Men jag förståe verkligen hur du känner när väntan blir näst intill outhärdig :( Samt att man ser folk överallt vara gravida... Men det kommer väl när tiden är perfekt, eller så kanske man har det lite svårare att få rill det. Har läst någonstans att 1 år är normalt att det tar innan man blir gravid. hur länge har ni försökt?
  • Här är jag namnlös

För övrigt tror jag jag är gravid, sen jag skrev igår har jag haft ovanligt mycket molvärk på ett annorlunda sätt. Men jag ska inte ropa hej förrän jag är över bäcken ännu... BIM-3 idag och sambon säger nej till att testa. Han tycker det visar sig ju snart iaf menar han så han får bestämma denna gång :D[/quote] Håller tummarna för dig! Fler tips för att öka chanserna för att bli gravid är; bidrottningsgelé som kosttillskott, inte stressa, zonterapi som gör dig mer fertil, mineraler är bra att ta som kosttillskott, listan kan nog göras lång iofs. En fråga jag har, som ni gärna får svara på är; tror ni på teorin att man "måste" ligga kvar efter samlaget för att låta spermierna ha bättre chans till att ta sig dit de ska.

• Här är jag namnlös

Förresten "längtareftermirakel" jag är inte gravid om det var mig du menade när du skrev grattis. Jag refererade till en av mina tidigare graviditeter :)

Thotis90 skrev 2013-01-03 16:39:04 följande:
    Om 8 veckor påbörjar vi vår barnlöshetsutredning. Jag pratade med Kvinnoklinken idag och kvinnan i telefonen (inte samma som jag pratade med senast) var hur trevlig som helst! Jag var orolig inför det här med utredning, men nu känner jag mig genast lugnare. Nu har vi några veckor på oss att förbereda oss mentalt på det som komma skall. Det känns nervöst eftersom man aldrig vet vad proverna kommer att visa, men jag försöker att vara hoppfull med tanke på att jag har varit gravid förut (gjorde abort, utan skrapning).

Lycka till nu! Du ska se att det kommer gå jättebra och snart har ni en liten :)
  • Här är jag namnlös
    Anonym (Man) skrev 2013-02-11 14:45:18 följande:
    Tanken är väl att orgasmsammandragningarna hjälper till att "dra in" spermierna. För vår del verkar det inte ha inverkat. När vår första blev till var vi precis nygifta och min fru fick inte orgasm, men likaväl blev hon gravid på första eller eller möjligen andra samlaget. Inte heller när vår andra gjordes hade hon börjat få orgasm, men samma sak där, två tre oskyddade samlag och hon var gravid. Däremot med vår tredje tog det hur länge som helst trots att hon då fick orgasm ganska ofta.
    Ok, där ser man! Man hör ju och läser många teorier. Till slut vet man inte vad man ska tro. Man får börja ta allt med en nypa salt helt enkelt. Tack för att du delade med av era erfarenheter!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?