Inlägg från: Thotis90 |Visa alla inlägg
  • Thotis90

7 månaden med försök.. Fler?

Vi är inne på försök 11... Jag blev gravid på första försöket med en annan man -08, men den graviditeten slutade i en sen abort i v.14+1. Jag förstod nästan att det inte skulle ta sig på första försöket den här gången, men att det skulle ta såhär lång tid hade jag aldrig kunnat tro... Det går inte att beskriva hur jobbigt det är, särskilt inte när min syster precis har fått veta att hon har PCO och hennes man slöa spermier. Jag hoppas för allt i världen att vi lyckas snart. Vi börjar med Rosenrot + folsyra (jag) och zinktabletter + folsyra (karln min) vid nästa försök. Jag har BIM den 14/12.

• Thotis90
    Border skrev 2012-12-08 08:05:30 följande:
    Det tog 2,5 år för mig och sambon. Efter att jag varit inne och skrapat mig för cellförändringar blev jag gravid direkt.
    Väntade Ni med att söka hjälp efter 2,5 år eller sökte Ni tidigare? Vi tänkte söka hjälp i sommar om ingenting ha hänt. Det har då gått 18 månader.
  • Thotis90
    Border skrev 2012-12-08 16:03:14 följande:
    Nej, vi sökte aldrig hjälp, utan vi blev med barn utan hjälp så att säga.
    Hur upptäckte Ni cellförändringarna da? .... 
  • Thotis90
    Border skrev 2012-12-08 16:35:07 följande:
    Jag gjorde ett rutinmässigt cellprov som man blir kallad till var tredje år efter att man fyllt 23.
    Hur gammal är man när man kallas första gången? Jag blir 23 år i slutet av januari..
  • Thotis90
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
                     BIM-lista

Thotis90 - 14/12
    Dracarys - 14/12

Anonym (samma.) - 16 eller 19/12
    Tvålen 19/12
    Blomma - 20/12
    Ebba - 21/12

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
  • Thotis90

BIM-4 idag. Jag har inga direkta gravidietssymptom mer än att jag har ömma bröst, humörsvängningar och blir öm i magen om jag väntar med att tömma blåsan när jag är kissnödig (de två första brukar jag ha).

• Thotis90
    Blomma skrev 2012-12-11 13:21:32 följande:
    Att gravtest är negativa bim-4 betyder ju ingenting! på de flesta test står det ju att man ska vänta till bim eftersom det innan är väldigt osäkert.. Det finns ju dessutom dom som inte får plus förrän flera dagar efter bim. Men det är svårt att inte tro att hoppet är ute efter ett negativt test.. 

Sist jag var gravid plussade jag på digitalt på bim -2.
    Jag testade negativt på BIM-1, men plussade starkt på BIM+2 vid förra graviditeten, så bara för att man får negativt flera dagar innan BIM innebär det inte att det är kört. 
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-11 22:25:37 följande:
    Men hörrni girls, de av er med barn/gravidieter innan. Kommer ni ihåg om ni verkligen kände något innan bim? Mitt minne är grumligt men som jag tror så kom mina symptom senare. Fast säker är jag inte. Alla lutealfas-symptom har man ju liksom ändå. Hormonpeaken (som ju gör att man kan mäta HCG i urin) kommer väl ganska nära bim och det är väl därför det oftast inte slår om förrän då?? Jag är ju, som sagt, ingen testnarkoman så jag är rätt okunnig, men jag funderar en hel del
    Jag hade hur mycket symptom som helst vid förra graviditeten, redan innan jag plussade! Jag hade humörsvängningar, illamående, kissade mer, huggande känsla i ljumskarna, ont i revbenen, huvudvärk, täppt näsa, metallsmak i munnen, öm och svullen mage, ömma bröst, bröstvårtor som gjorde förjävla ont, ont i ryggen m.m.
  • Thotis90
    Anonym (Försöker också) skrev 2012-12-12 20:54:20 följande:

Jag börjar fundera på om ÄL-testerna ger positivt för sent.. Jag har inte tempat samtidigt men det borde jag förstås gjort, men jag fick ägglossningsflytningar 6 dagar innan testen sa att jag skulle ha ägglossning, men samtidigt som jag skulle haft ägglossning enligt testen så hade jag ofruktsamma flytningar.. What?

Tänker alltså att de kanske ger positivt efter att ägglossningen redan skett.. Någon som hört talas om det?

Jag brukar få ägglossningsflytningar från dag 11 (håller i sig till mensen) och mina ägglossningstester är positiva någon gång runt dag 14-16. Det här försöket fick jag positivt på dag 16 och dagen efter kände jag av smärta på höger sida, så jag antar att jag hade ägglossning några timmar efter positivt test. 
  • Thotis90
    Anonym (Försöker också) skrev 2012-12-13 11:54:42 följande:

Jag läste att den här ägglossningssmärtan kan man få någon dag EFTER att ägglossningen redan skett, det är också en av anledningarna till att jag börjat fundera...
    Vi brukar ha sex varannan - var tredje dag, så det skall inte göra någonting om jag får smärtor efter att ägglossningen har inträffat...
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?