Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

7 månaden med försök.. Fler?

Hej! Här är en till som nu försökt sen mitten på juni då jag slutade med pillerna, helt på sambons vilja då han redan vet jag vill ha fler.

Vi har 2 barn redan varav första totalt oplanerad och andra tog sig på första försöket (med äl-stickor).

Nu har det gått ett halvår och håller just nu på att mensa klart, beräknad äl på julafton, ev nån dag innan då mensen krånglade denna gången?! Har köpt äl-stickor denna gången och BIM blir väl 4-6 januari...

Lycka till alla andra som har BIM nu i dagarna!

• Anonym (J)

God jul på er alla längtande!

Är själv på ÄL+3 idag, tog ÄLtest som blev positivt lördag fm och vi fått till det 1 gång/dag mellan ons-lör, så har BIM 4-8 januari. Detta är 7e försöket så jag hoppas verkligen på denna gången!

Hur ligger ni andra till?

Hoppas ni har en fantastisk jul och gott nytt år på er!

• Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2012-12-27 12:35:51 följande:
    Det verkar inte gå alls här... Vi är inne på 12:e försöket nu och är överens om att kontakta kvinnokliniken om utredning så snart som möjligt, men det slog mig imorse att vi inte kommer att ha råd! Jag vet att det inte kostar en halv förmögenhet, men man skall fortfarande ha pengar till det. 

Ja det tycker jag låter klokt att kontakta kvinnokliniken för utredning snarast! Men kostar det? Jag trodde det inte kostade så mycket mer än "besökspeng"? För dom första IVFen är väl gratis? Eller har jag fattat helt fel? :-S

Är idag på ÄL+5 och har ganska mycket mensvärk. BIM-9 idag då. Är så sugen att testa, är het helt bortkastat att göra ett litet test på BIM-7 på lördag tror ni? Jag KAN ju få ett plus annars är det väl bara att vänta...
  • Anonym (J)
    Anonym (Joa) skrev 2012-12-27 19:59:50 följande:
    Kan man hänga på här?

Vi har försökt sen April (i år)...

Självklart

Har ni barn eller är det första?
  • Anonym (J)
    Anonym (Joa) skrev 2012-12-27 20:15:55 följande:
    Min sambo har en son sen innan, och jag har en dotter sen innan (dottern är 2,5 år och sambons son är 15). Och vi har varit gravida ihop förra året, men då var det oplanerat och helt fel tidpunkt att skaffa barn. Så då gjorde vi abort. 

Men nu när vi verkligen vill så går det inte.

Min mens bråkar som helvete. Har inte haft mens sen i oktober! Så min äl verkar vara helt borta....

Har testat med äl-tester, men gav upp då jag aldrig fick utslag på dom.... 

Åh jobbigt när ni redan varit gravida och nu går det plötsligt inte... Men då vet du i alla fall att du kan bli gravid, det tar bara lite tid.

Hur har mensen sett ut resten av året? Kan tipsa om äl-stickor på tradera, billigare än test-lagret, billiga tester mm och funkar lika bra, om du tänkt börja testa igen alltså :)
  • Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2012-12-28 19:26:38 följande:
    Jag pratade med kvinnokliniken igår och kvinnan i telefonen sade att det kostar 300 kr/besök (per person). Jag har räknat ut att  vi måste betala mellan 1200-2200 kr beroende på hur många besök vi måste gå på. Det blir minst två i alla fall (jag räknar med tre till fem).

Som sagt så är det ju lite utspritt så ingen klumpsumma som kommer. Och inte mycket pengar i mina ögon med tanke på vad man får!
  • Anonym (J)

[quote=68096278][quote-nick]Anonym (J) skrev 2012-12-27 19:30:34 följande:

Är idag på ÄL+5 och har ganska mycket mensvärk. BIM-9 idag då. Är så sugen att testa, är het helt bortkastat att göra ett litet test på BIM-7 på lördag tror ni? Jag KAN ju få ett plus annars är det väl bara att vänta...[/quote]

Idag BIM-7 och testade imorse och det blev ju såklart negativt :( men nu är det sluttestat! Får hoppas på utebliven mens istället....

• Anonym (J)
    Anonym (Joa) skrev 2012-12-29 18:53:25 följande:
    Ungefär varannan månad har den kommit. Men nu har jag inte haft den på över 80 dagar! Börjar bli väldigt frustrerande. 

Nej, jag tror inte jag ska börja med stickor igen. Kände att jag blev mer stressad av dom. Så "det får ta den tid det tar", även om jag håller på att bli galen redan!!

Hur går det för er andra?

För oss har det varit ont om tid till "att få till det". Dottern har sovit oroligt och vänt på dygnet nu under ledigheten..... och jag la mej med sprängande huvudvärk idag, hade så ont så jag mådde illa. Haft feber som går upp och ner.... alltid någon i denna familj som är krasslig. Då är man inte så sugen på sex heller  

Ja förstår det är frustrerande när mensen kommer så sällan också...

Själv är jag på BIM-4 idag och har visst haft lite molvärk, men det har jag alltid innan mens. Inga andra symptom och hade inte det men mina 2 förra graviditeten heller. Kommer vänta och hoppas på utebliven mens bara, har den inte kommit före 10/1 så blir det test då

Gott nytt år på er flickor och hoppas på bättre chanser i år!
  • Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-01-01 18:37:45 följande:
    Vi har bestämt oss för att kontakta Kvinnokliniken om utredning redan på måndag. Spännande!

Det låter klokt tycker jag, jag hade gjort samma
    Dracarys skrev 2013-01-02 09:08:06 följande:
    Idag är det ÄL. Fick positivt ÄL-utslag på stickan imorse. =) Precis på rätt dag - jättebra.

Vi kör den här vändan också (BiM den 17e januari) och så ringer jag kvinnokliniken om det inte tar sig den här gången.

Det låter ju lovande! Håller också tummarna stenhårt för er!!!

För övrigt tror jag jag är gravid, sen jag skrev igår har jag haft ovanligt mycket molvärk på ett annorlunda sätt. Men jag ska inte ropa hej förrän jag är över bäcken ännu... BIM-3 idag och sambon säger nej till att testa. Han tycker det visar sig ju snart iaf menar han så han får bestämma denna gång :D
  • Anonym (J)

Nej ni mina vänner, trots att jag haft konstiga känningar så visade testet negativt

Nu ska jag vräka i mig en massa godis som tröst....

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?