Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

7 månaden med försök.. Fler?

Thotis90 skrev 2013-01-25 19:42:15 följande:
    Jag misstänker att jag har bakterier i underlivet igen (hade det -09) som gör det omöjligt för spermierna att överleva, men det är inte säkert. Vi får se vad de säker på utredningen. 

Ja just ja nu kommer jag ihåg du skrivit det innan. Hoppas ni får komma på undersökning snart!
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-25 19:47:11 följande:
    Vad jag har läst så är det vanligt att ägglossningen förskjuts åt båda hållen beroende på person när man börjar på munkpepparn. Hoppas hoppas att min också förskjuts några dagar så att jag och mannen hinner med ett försök denna månaden.

Ja jag har också läst det men även att den kunde komma tidigare... Testade nyss och det verkade bli positivt iaf. Blev något konstigt med testet men som sagt positiv, en dag senare än vanligt hoppas det mognat till sig ordentligt nu då . Och så fick vi till det tisdag, torsdag, fredag och förhoppningsvis även ikväll.

Åh ja det vore ju kanon om din äl kunde dröja ett par dagar då! Kollar du med test eller temp eller nått?

Du får dra med gubben in på toa nånstans för en snabbis
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-26 10:56:33 följande:
    Jag tempar. Har gjort så i några månader nu. Ja jag hoppas verkligen att den förskjuts. Vill så gärna få till ett försök. Känns som om det var år sen vi försökte. ( det var i början på december). :)  Har förstått att munkpepparn stabiliserar hormonerna, så därför är det lika vanligt att den hoppar fram eller tillbaka beroende på vilka hormoner som behöver rättas till? Jag har ju en väldigt lång lutealfas. 17 dagar, 15 när jag åt bidrottningsgele. Så tror nog att det är bra om min flyttar sig några dagar så jag får riktigt bra ägg.

Mannen min är tyvärr inte så äventyrlig av sig. Så en snabbis på en toalett eller någon öde strand tror jag tyvärr inte att han kommer våga med. Får försöka förföra honom rejält i sängen på båten, lova att vara knäpptyst så kanske han inte kan stå emot, även om hans föräldrar ligger några meter bort. :) 

Ja jag har ju sett att munkpepparn skjutit min ägglossning med en dag, och äl borde varit i lördags då jag fick positivt ältest då och temphöjning på söndag morgon. Fick även till en snabbis lördag kväll trots klen sambo så hoppas hoppas... Får se när jag har BIM, borde vara ca 7-10 feb om inte munkpepparn kortar ner cykeln. Men då får jag ju ännu kortare lutealfas? :-S jaja det visar sig...

När har du beräknad äl?

Bidrottninggelen kanske vore värd att fortsätta med om du fick kortare lutealfas?
  • Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-01-26 11:53:07 följande:
    Om det bara är det så är det ju lätt att åtgärda

Hur åtgärdas det?

Fin present du fick av din sambo det bevisar ju hur mycket även han vill, fint gjort tycker jag!
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-25 11:02:33 följande:
    Har ni andra som försöker kollat ert sköldkörtelvärde? Jag äter ju levaxin. Det är många som går med förhöjda värden utan att veta om det. Det kan ju försvåra att bli gravid. Ska ligga under 2 när man försöker bli gravid. När jag kollade mitt låg det på 88. 

Om ni inte har gjort det så gör det.  

Ser ju nu du frågat om sköldkörteln. Ja jag går ju på regelbundna koller eftersom jag har en lätt överproduktion, alltså hypertyreos?! Dock inget som behöver medicineras eller något som misstänks vara pco? Har lågt TSH, kommer dock inte ihåg värdet nu...
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-28 11:01:46 följande:
    jag ska börja med bidrottningsgelen nästa cykel. Jag är ju hemma i sverige nu och lämnade kvar mina piller i frankrike där vi bor. Måste dock läsa mig till om man kan kombinera bidrottning och munkpepparn. Jag testar ju den nu och tänker fortsätta i tre månader iallfall.

Som det ser ut nu så har jag ägglossning på måndag, mannen kommer hem på onsdag. :( Men jag hoppas på en liten förskjutning. Nästa riktiga försök där vi kan ha sex varje dag runt ägglossning är början på april. Då jäklar. :)

Skönt att ni fick till det i lördags med. Känns så bra när man lyckas pricka in många gånger. Och jag gillar verkligen att tempa, skönt att få ett kvitto att ägglossningen har varit. Tyvärr visar ju ägglossningstesten bara att man har hormonerna och inte att ägget faktiskt släppt. 

Okej då kör du på munkpepparn först och främst alltså. Håller verkligen tummarna att din äl förskjuts ett par dagar! Så får ni iaf ett till försök nu innan april

Ja men är temphöjning en "garanti" på att ägget släppt? Är det för sent att ha sex när man fått temphöjning? Är ny på detta med tempning
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-28 11:08:36 följande:
    Bra att du har kollat. Jag har ju hypo.  Jag medicineras för det. Ligger på bra värden nu så det ska ju inte försvåra för mig. Låg på senaste kollen på 0.99 på tsh.
    Kollade nu och TSH låg sist på 0,41, T4 17 och T3 5,2. Men det var över ett halvår sen så jag bör in nu då jag ska kollar 1 gång/halvår...tänkte ringa senare och höra. Bra att dina värden är bra nu, det är alltså inget som ska krångla till en graviditet nu?
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-28 11:14:33 följande:
    Jag tänker testa munkpepparn först. Åt ju bidrottning ett par månader och blev inte gravid. Är ju otålig så tänkte testa något nytt nu. 

Temphöjning ska ju vara en garanti på att ägget har släppt. Det utsöndrar ju något hormon när det släpper och utan det ingen höjning. Men det finns säkert undantag här och var. Men har man en höjning så har ägget säkerligen släppt.  Om det är försent finns det delade meningar om. Allt beror väl på när ägget släppte. Släppte det 10 minuter efter att man tempat på morgonen så är det försent nästa morgon när man ser höjningen, gått väldigt många timmar då. Men sen kanske det släpper 1 timme innan man testar och ser en höjning, då lever det ju fortfarande.  Men jag vet inte med säkerhet. Jag kör alltid på dagen jag ser en höjning med. För säkerhets skull. :) 

Ja jag förstår hur du menar, vi är nog likadana allihop! Otåliga alltså :-P
    Ja jag satt precis och läste på 1177s sida tror jag och där stod det såhär:"Efter varje menstruationsblödning börjar flera ägg och äggblåsor att växa. Ett hormon från hypofysen i hjärnan stimulerar tillväxten. En äggblåsa spricker i mitten av menstruationscykeln och det mogna ägget lossnar och fångas upp av äggledaren. Detta kallas ägglossning. När det skett stiger kroppstemperaturen ungefär en halv grad och den blir förhöjd fram till några dagar före menstruationen."
    Det låter ju galet mycket säkrare och billigare än tester! Att jag inte kommit på det tidigare ^^
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-28 11:15:07 följande:
    Tack för att du håller tummarna. :)
    Absolut vi får peppa varandra

• Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-28 11:56:25 följande:
    Problemet med tempningen är ju att man ser att ägglossningen varit. Därför kan det vara bra med test för att se att den är på väg. Men efter ett par cykler så kan man ju se exakt hur lång ens lutealfas är och därför vet man också när mensen kommer. Med testen är det ju lite osäkert när ägglossningen sker och därför vet man inte heller när man förväntar mensen exakt. Nu har jag ju hållt på med olika preparat och därför har min lutealfas blivit olika, men annars vet jag på dagen när min mens kommer. Plus att min temp sjunker dagen innan eller samma dag. 

Jag håller tummarna för er alla. Kommer nästan bli lika glad om ni plussar som om jag plussar. :) Det är ju ett bevis på att det faktiskt fungerar trots att man har försökt ett tag. 

Ja det har du helt rätt i, så jag fortsätter nog köra på både test och temp.
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-28 11:57:59 följande:
    Är ens tsh värden bra ska det inte försvåra en graviditet. Jag ska kolla snart igen, mina hade sist stigit från 0,1 till 0.99. Det är fortfarande ok värden men iom att det har börjats höjas så kanske jag snart måste höja min medicin.

Okej det låter ju iaf positivt. Fick tid om en vecka att in och ta prover igen
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-28 11:59:58 följande:
    Min temp stiger bara 0,2-0,3 efter ägglossning. Så det behöver inte alltid vara en halv grad. Bara så att du vet. På ff sida står det väldigt mycket bra information om tempning.

Har legat på 36,4-36,6 innan och dagen efter 36,9 så det var ju en klar ökning.
    Thotis90 skrev 2013-01-28 12:05:09 följande:
    Det blir medicin i så fall.

Okej okej
  • Anonym (J)
    Anonym (J) skrev 2013-01-28 17:01:34 följande:
    Har legat på 36,4-36,6 innan och dagen efter 36,9 så det var ju en klar ökning.

Alltså hjälp mig nu!!!! Som sagt så har ja legat på dom siffrorna, missade tyvärr gårdagens men idag nere på 36,4 igen?????

Samma tid med samma temp. Hur kommer det sig?

Inte ska jag väl få mensen nu? Är på dag 20 idag och normalt cykler på 29-35 dagar...

Kan detta stämma?
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-29 09:35:36 följande:
    Tempen kan diffa lite. Någon enskild temperatursänkning är inget att bry sig om. Kan vara att man har sovit dåligt, blivit kall eller vad som helst.

Var är du i förhållande till ägglossning? Vissa får ju en implatatationsdipp. Håller tummarna att det är det du har fått. 

Jag tempade tom två gånger för att se så det inte visat fel och tog även en annan temp som visade 36,3 :S

Har iof sovit lite halvdant och nyligen varit vaken då min minsta är sjuk och kom över i vår säng, men kan det diffa så mkt? :-S

Är idag på ÄL+3 då jag fick pos på stickor i lördags och temphöjning i söndags morgon, så implantationsdipp vore omöjligt :-/
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-29 10:34:43 följande:
    Ägget kan fästa tidigt, så håller fortfarande tummarna. Jag menar ägget kan ju ha släppt på lördagen direkt efter att du testade den morgonen. Temphöjningen på söndagen visar ju att ägget har släppt, men inte vilken timme. 

Men ja, tempen kan diffa mycket. Har jag t,ex tagit ett glas vin på kvällen så är min temp mycket lägre på morgonen. Samma om jag har sovit  dåligt och vaknat mycket på natten. 

Hmm okej, tack för ditt lugnande svar

Får se hur tempen ser ut imorn då!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?