Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (samma.) skrev 2013-01-06 10:53:19 följande:
    Tråkigt. Nya tag nästa månad. 2013 kommer någon av oss att plussa iallafall. :)

Ja fast jag har inte fått mensen ännu?! Hoppas såklart att testet visade fel och jag är gravid ändå men den turen har väl inte jag...

Är på dag 32 idag, mina cykler har legat på 21, 28, 29,30,32,35 dagar sen jag slutade med piller, så jag räknade med BIM på dag 30 som jag hade förra månaden. Men mensen kommer säkert snart...

När har ni alla BIM?
  • Anonym (J)

Fyfan...mensen kom igårkväll som en ljusbrun flytning innan jag la mig och drog igång idag lite försiktigt på dag 34. Jahapp...det var det det. Köpte bisolvon idag jag ska ta lite innan äl denna gång för med andra barnet blev jag gravid då jag åt det.

ÄL 25/1 här då.

• Anonym (J)
    Border skrev 2013-01-09 19:07:27 följande:
    Hoppas på nästa gång!

Tack
    Blomma skrev 2013-01-10 17:57:49 följande:
    Vissa månader har jag hur mycket symptom som helst! Andra månader inte nåt alls.. Och får varje månad positivt på ältesterna. Så jag tror det kan vara olika från gång till gång..

Var det någon här inne dom hade fler än 1 barn sen tidigare.. Lite nyfiken på hur graviditet 1 och 2 skiljt sig åt.. Olika första symptom? Vilken dag man plussade osv.. Någon??

Har inga förhoppningar alls denna månad. Känner ingenting som jag inte känt förut. Önskar att man bara kunde stänga av hjärnan lite!

Jag har 2 barn. Första oplanerat och helt utan symptom, förutom utebliven mens då. Inga ömma bröst, inget illamående, ingenting som fått mig misstänka graviditet. Plus nån vecka efter bim(testade ej innan). Och det var exakt lika andra gången men då var det planerat och tog sig på första försöket. Plus någon dag efter BIM.

Nu har det gått 7 månader sen jag slutade med piller med försök till 3e barnet...

Fick precis min mens så 8e försöket snart då.
  • Anonym (J)
    Anonym (Joa) skrev 2013-01-12 21:14:09 följande:
    HJÄLP!!! Imorse fick jag en väldigt liten blödning. Var helt säker på att mensen äntligen hoppat igång... Men inte en enda droppe blod sen dess! Någpn som haft det likadant någon gång?

Jag hade så förra månaden. Kom bara nån droppe på 2 dagar, sen satt mensen igång och forsade som vanligt...
  • Anonym (J)

Tycker också det är konstigt ingen plussat ännu... Eller mer synd :-/

Vad gör man äggledarspolning mot?

Själv dricker jag det äckligaste teet någonsin endast för att försöka bli gravid-munkpepparte :-S jag har sällan problem med sånt jag stoppar i mig men detta tar priset! Har även börjat med bisolvon då det verkade funka med andra barnet som tog sig på första försöket.

Kommande ÄL 23-26/1.

• Anonym (J)
    Blomma skrev 2013-01-19 12:13:53 följande:
    Tackar! Känns helt fantastiskt! Tog sig på det 10e försöket!

Hoppas verkligen det smittar av sig på er andra!

Har i stort sett haft precis som vanligt innan mens.. Bara ännu mer ömma bröst och molande i ryggslutet. Men mensen kom aldrig, vågade inte testa förrän imorse på bim+4 :)

Kommer självklart fortsätta titta in här och hålla tummarna för er alla!

Stort grattis, vad kul att höra

Här inväntas äl om några dagar samtidigt som jag käkar bisolvon och munkpeppar. Har väl BIM ca 8/2, men förhoppningsvis tidigare då munkpeppar sägs korta av cykeln. Det visar sig väl...
  • Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-01-22 20:36:32 följande:
    Någon som vet om man måste ha genomskinliga/trådiga flytningar för att kunna bli gravid? Vi är inne på 13:e försöket och jag har ALDRIG haft sådana flytningar. Kan det vara det som är problemet? Att jag har flytningar som inte är bra för spermierna... Jag har vid något tillfälle haft flytningar tjocka som yoghurt, men jag minns inte om det har varit innan eller efter ägglossning. Kring ägglossning brukar jag få vattniga flytningar i alla fall

Har för mig att just ägglossningsflytningar ska vara vattniga och trådiga för att göra slemmet mer lättflytande för spermier att ta sig igenom. Tempar du eller testar med äl-test?

Sen var det nån som frågade om munkpeppar? Även kallad agnus castus som sägs hjälpa kroppen till bättre balans. Kan korta ner långa cykler, förstärka ägglossning, lindra PMS mm.

Dricker munkpepparte 3ggr per dag nu och väntar på äl. Nu på dag 15 och har dom senaste gångerna haft äl dag 16, så får se imorn... Har börjat tempa och testar även med ältest nu igen. Vill så gärna bli gravid nu, för sambon tycker vi ska göra uppehåll sen så inte det blir decemberbebis :'( för mig kvittar det så nu har jag press på mig
  • Anonym (J)

Glömde, känns sjukt bra att kunna prata av sig här med er som är i samma sits lycka till flickor, snart kommer plusset!

• Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-01-24 20:12:57 följande:
    Jag brukar ha vattniga flytningar någon dag innan ägglossning, men annars är de gula (ibland kladdiga). Jag testar med ägglossningstester och har fått positivt varje försök det senaste halvåret. Jag äter bidrottninggelé och rosenrot (andra försöket med bidrottninggelén och första med rosenroten).

Hmm vad konstigt att du inte blivit gravid än då...? Men då bör du iaf ha ägglossning så det är då inte det som krånglar.
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-25 09:45:43 följande:
    Jag har också börjat med munkpepparn. Känner du några biverkningar. Jag blev otroligt risig i magen de första dagarna. Plus att nu har min temp höjts 0,2 steg. brukar ligga på 36,6 innan ägglossning ungefär och 36.8 efter. Nu på dag 4 i cyklen ligger jag på 36.8. Vet inte om det är positivt eller negativt. Får väl se när ägglossningen kommer om den höjs ytterligare då.

Nej jag känner inga biverkningar alls, mer än att jag är på min ägglossningsdag idag dag 16 men negativt på ältestet :-S är så rädd att jag inte får nån ägglossning denna månad så åh nu är jag nervös!!! Har dock en del molvärk och ägglossningsflytningar och ingen temphöjning, ligger mellan 36,4-36,6 ännu....första cykeln jag tempar...
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?