Pallas skrev 2012-07-20 00:25:18 följande:
Jag kan inte se att dina argument emot ordet "hen" är starkare än något argument för. Snarare tvärtom, åt det reaktionära hållet. Det finns massor med ord som är onödiga i betydelsen "används inte av så många". "Hen" används redan flitigt och är här för att stanna, men vem fan använder "tjejsamla", tex?
För min del är argumentet glasklart, jag anser det vara fullt onödigt. Jag tänker inte ta till mig det i mitt vokabulär och det var det jag började argumentera för här eftersom det kom in personer som började förolämpa oss som inte gillar ordet.
Och då vill man självklart veta vad det är för något fantastiskt man missar eftersom man uppenbarligen är en så korkad idiot som inte förstår detta alla upplysta och högutbildade förstår.
Så ja det är åt det reaktionära hållet på det sätt att jag försvarar mitt val, sedan hurvida Gun, Sven, Gösta, Kim (Som är ett könsneutralt namn dessutom, fler sådana behövs =) använder det eller inte skiter jag i, jag förstår vad det innebär men jag tycker det är fullständigt onödigt och passar inte mitt språkbruk alls.