• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-20 00:46:16 följande:
    Jag tycker vi alla mässar det högt och tydligt, så det kanske fastnar i huvudet på en del:

HEN ANVÄNDS OM EN PERSON VARS KÖN ÄR OBESTÄMT.

DET ERSÄTTER INTE "HAN" ELLER "HON" OM MAN VET KÖNET.

GILLAR MAN INTE "HEN" ÄR DET INGEN SOM TVINGAR EN ATT SÄGA DET, DET GÅR BRA ATT FORTSÄTTA SÄGA "HANELLERHON" SÅ MYCKET MAN VILL.
    OCH ATT ANVÄNDA DENNE FUNGERAR PRECIS LIKA BRA.

Så alla nöjda och diskussionen nedlagd. 
    Hey! Bite my shiny metal-ass!
  • Anonym
    Pallas skrev 2012-07-20 00:44:03 följande:
    Tex om personen är ambivalent?
    Majoriteten av transsexuella är inte ambivalenta kring sin könsidentitet så det är ett lite märkligt exempel du tog upp.
  • Pallas
    Opcode skrev 2012-07-20 00:47:54 följande:
    OCH ATT ANVÄNDA DENNE FUNGERAR PRECIS LIKA BRA.

Så alla nöjda och diskussionen nedlagd. 
    Tycker att "denne" låter jävligt krystat i talspråk.
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-07-20 00:48:18 följande:
    Majoriteten av transsexuella är inte ambivalenta kring sin könsidentitet så det är ett lite märkligt exempel du tog upp.
    Otroligt många transsexuella är faktiskt ambivalenta under en period. Sannolikt majoriteten.
  • PolyPond
    Pallas skrev 2012-07-20 00:49:27 följande:
    Tycker att "denne" låter jävligt krystat i talspråk.
    Den könsneutrala formen är dessutom "denna", har jag lärt mig.
  • SweeneyTodd

Några nämde transsexuella. Jag har inte läst ordentligt, utan bara skummat, men ni vet väl att transsexuella inte är ett mellanting av könen, utan en kvinna eller man som operarer sig till de motsatta könet? Blanda inte ihop intersexuella eller transsexuella. Det ända hen är bra på är att man kan använda det på intersexuella, fast intersexuella brukar få operas till det kön de liknar mest vid en hyffsad ung ålder.

• themia
    Pallas skrev 2012-07-20 00:40:10 följande:
    Om du ska prata om en transsexuella vänner, vad säger du då? Namnet hela tiden?

Man säger naturligtvis han eller hon beroende på personens kön. Även transsexuella har ett kön,även om vissa inte verkar fatta det!

Detta oändliga tjafs om ordet hen, vad är det som är så svårt för vissa att förstå? Ett könsneutralt pronomen när könet är finns i flera andra språk, finska t.ex.. Passar utmärkt i svenskan också.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Opcode
    PolyPond skrev 2012-07-20 00:51:36 följande:
    Den könsneutrala formen är dessutom "denna", har jag lärt mig.
    a sexusböjning antyder femininum vad jag förstått. Men vad vet jag är ingen språkexpert, liksom inte dom flesta övriga 9 miljonerna i Sverige som trots allt använder och ska använda språket.
    Hey! Bite my shiny metal-ass!
  • PolyPond
    Opcode skrev 2012-07-20 01:02:02 följande:
    a sexusböjning antyder femininum vad jag förstått. Men vad vet jag är ingen språkexpert, liksom inte dom flesta övriga 9 miljonerna i Sverige som trots allt använder och ska använda språket.
    Det trodde jag med, men det skall tydligen vara grundformen ändå. Jag tror att det är helt okej att använda denne utan att få stryk också.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!