• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Förälder111

Det är inte fel. Det är faktiskt ett problem när vissa välorganiserade särintressen får ett orimligt stort inflytande i samhället.

• Anonym (g)
    Förälder111 skrev 2016-02-14 14:18:20 följande:

Det är inte fel. Det är faktiskt ett problem när vissa välorganiserade särintressen får ett orimligt stort inflytande i samhället.

Stort inflytande i samhället, att vårt språk utvecklas? Du skojar, hoppas jag.
  • Anonym (Hen finns)

Det är ett väldigt nödvändigt ord. Många är i stort behov av det ordet. Om någon vill bli benämnd som hen ska väl det respekteras? Vi ska väl ta hänsyn till varandra och vara medmänskliga? Eller? Likaväl som att du ts vill bli kallad hon eller han ska väl de som vill bli kallad hen få bli det, eller är de mindre värda? Nu är det ju faktiskt så att det finns människor som känner sig könlösa eller som både man och kvinna och det vet de bättre än dig eller någon annan. Förmätet av dig om du tror dig veta hur någon annan känner.

Sen finns det ett pedagogiskt syfte med ordet hen. Ibland vill man undvika att prata om kön för att inte spä på könsrollerna och i det syftet når man ett mer jämlikt samhälle. Är det negativt?

Ett ytterligare syfte med ordet är att det kan användas när man inte vet könet eller när könet är ovidkommande. Det är enklare att säga "hen" än "han eller hon".

Hursomhelst så utvecklas ju språket hela tiden och det har det alltid gjort. Hen är ett nytt ord i ordlistan och det är inget du negativa bakåtsträvare kan göra något åt. Det är bara att välja om du vill hänga med i tiden eller inte.

• Anonym (..)

Sett att många skriver det här.

• Anonym (..)

Sett att många skriver det här.

• Anonym (Jupp)
    Marshmallowgirl skrev 2019-11-24 23:12:13 följande:
    I-lands problem är tunga att bära ;)
    Jupp.
  • Anonym (..)
    Marshmallowgirl skrev 2019-11-24 23:12:13 följande:

I-lands problem är tunga att bära ;)

Är det ett i lands problem?
  • Marshmallowgirl
    Anonym (..) skrev 2019-11-25 19:19:53 följande:

Är det ett i lands problem?

Ja jag tror väl knappast att folk i svält tex bekymrar sig över han, hon eller hen! :/
  • Anonym (..)
    Marshmallowgirl skrev 2019-11-25 20:27:07 följande:

Ja jag tror väl knappast att folk i svält tex bekymrar sig över han, hon eller hen! :/

Dom har inte ens ett sånt ord där. Där är det han eller hon på deras språk.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!