• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • nihka
    Jellybeanbaby skrev 2012-12-22 18:57:11 följande:
    Jag förstår inte, kan du förklara. H
    Hur blir det MINDRE intressant att få veta könet på den misstänkte?

Jag förstår inte heller. Kan förklara hur det blir MER intressant att få veta könet på den misstänkte. 
  • Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-12-22 21:11:51 följande:

Jag förstår inte heller. Kan förklara hur det blir MER intressant att få veta könet på den misstänkte. 
    Herregud. Är du allvarlig? Drömmer

För den som vet vilka två som utpekades som uppviglare så är det av ALLT intresse att få veta att den skyldige var en han eller hon.
    Kan du verkligen inte se det?
    Well behaved women rarely make history
  • Jellybeanbaby

Och jag har inte hört att polisen avskrivit någon men även om jag hört att polisen avskrivit en så är det ju av stort allmänintresse att få veta om det är tjejen eller killen som åker dit på det!!
    GAH. Att man måste förklara...

• autumnleaves
    Anonym skrev 2012-07-19 23:10:21 följande:
    Reaktionära personer. Folk som tycker det är jobbigt att lära sig något nytt, som föredrar att allt förblir som det alltid varit, och är stolta över att motsätta sig förändring.

Dit hör lågutbildade, gamla gubbar, bittra surkärringar och liknande.

I fallet med "hen" också antifeminister som tror det är en attack mot deras sårade manliga identitet. Tragiska typer.
    Hehe precis. ;)
  • nihka
    Jellybeanbaby skrev 2012-12-22 21:30:10 följande:
    Herregud. Är du allvarlig? Drömmer

För den som vet vilka två som utpekades som uppviglare så är det av ALLT intresse att få veta att den skyldige var en han eller hon.
    Kan du verkligen inte se det?

Ja, jag är allvarlig och när jag är det är jag det utan nedlåtande kommentarer, suckar och himlade med ögonen. Prova det!

Jag kan se att det skulle kunna vara intressant om man utgår från att de 2 misstänkta är de enda som kommer att vara misstänkta och att en eller båda är skyldiga fast ibland erkänner människor saker utan att de är skyldiga. Utredningen var inte klar när nyheten jag berättade om sändes. I Sverige är en misstänkt oskyldig tills den är dömd. I den nyhetsrapporteringen jag berättade om användes hen som inte anger kön för att man inte ville ange kön. Den här diskussionstråden handlar om hen och inte om hur polisen bör jobba.

• Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-12-22 22:28:11 följande:

Ja, jag är allvarlig och när jag är det är jag det utan nedlåtande kommentarer, suckar och himlade med ögonen. Prova det!

Jag kan se att det skulle kunna vara intressant om man utgår från att de 2 misstänkta är de enda som kommer att vara misstänkta och att en eller båda är skyldiga fast ibland erkänner människor saker utan att de är skyldiga. Utredningen var inte klar när nyheten jag berättade om sändes. I Sverige är en misstänkt oskyldig tills den är dömd. I den nyhetsrapporteringen jag berättade om användes hen som inte anger kön för att man inte ville ange kön. Den här diskussionstråden handlar om hen och inte om hur polisen bör jobba.

OK ok ok. Men då handlar det om att man inte vill lämna ut någon info om personen som är skyldig. Inte specifikt just könet...

Ok ok. Jag fattar. Och ger mig.
  • mojnemenito

Avskyr också ordet Hen! Det heter han/ hon. Vill man vara kryptisk och inte avslöja kön på ev misstänkta så kan man säga den (skäligen) misstänkta.

• Anonym
    mojnemenito skrev 2012-12-22 23:00:59 följande:
    Avskyr också ordet Hen! Det heter han/ hon. Vill man vara kryptisk och inte avslöja kön på ev misstänkta så kan man säga den (skäligen) misstänkta.
    Japp, det kan man. Eller så säger man hen. Hoppas att du överlever och god jul!
  • Anonym (Eh?)
    mojnemenito skrev 2012-12-22 23:00:59 följande:
    Nja... den misstänkta/misstänkte borde det väl vara då? Blir det inte en rätt klumpig text om det skrivs varje gång istället för han/hon/hen?

För övrigt.  hur säger ni han/hon? han snedstreck hon? han eller hon? han hon?
  • mojnemenito
    Anonym skrev 2012-12-22 23:04:28 följande:
    Japp, det kan man. Eller så säger man hen. Hoppas att du överlever och god jul!
    Tack jag överlever. Men det river till lite irritation när jag hör det ordet. Tänker på en Höna när jag hör Hen. Allt behöver inte vara så tomt och könsneutralt. God jul på dig med ;)
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!