• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Quintus Zebra
    Element skrev 2012-11-12 14:28:52 följande:
    Spela inte dum.

Inte min mening att spela dum. Är bara nyfiken.

Vilken politisk statement ligger enligt dig inbakad i meningen: "Hen skriver nya Står Wars"?
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • Daddy  Cool
    Aaliyah skrev 2012-11-10 16:29:57 följande:
    Det är inte så klurigt; använd inte hen om ni inte vill, men respektera att andra gör det. Jag säger inte neger men jag skulle aldrig komma på tanken att förbjuda andra att göra det.
    Respektera inkluderar lite mer än att inte vilja förbjuda. På vilket sätt tycker du att man ska visa respekt åt hen-sägande? Glad
  • Element
    Quintus Zebra skrev 2012-11-12 15:51:38 följande:

Inte min mening att spela dum. Är bara nyfiken.

Vilken politisk statement ligger enligt dig inbakad i meningen: "Hen skriver nya Står Wars"?
    Aftonbladet lever i symbios med vänsterkultureliten, flera av skribenterna tillhör den rentav eller önskar att de tillhörde den. Vänsterkultureliten är den grupp där den svenska vansinniga genusmodellen har sitt starkaste fäste.
  • Quintus Zebra
    Element skrev 2012-11-13 14:32:35 följande:
    Aftonbladet lever i symbios med vänsterkultureliten, flera av skribenterna tillhör den rentav eller önskar att de tillhörde den. Vänsterkultureliten är den grupp där den svenska vansinniga genusmodellen har sitt starkaste fäste.
    Och exakt vad vill denna "vansinniga"  vänsterkulturelit uppnå genom meningen "Hen skriver nya Star Wars"?

• Element
    Quintus Zebra skrev 2012-11-13 15:39:20 följande:
    Och exakt vad vill denna "vansinniga"  vänsterkulturelit uppnå genom meningen "Hen skriver nya Star Wars"?

Skickligt trollat, jag trodde för ett ögonblick att du menade allvar och faktiskt ville ha en förklaring.
  • Quintus Zebra
    Element skrev 2012-11-13 15:42:20 följande:
    Skickligt trollat, jag trodde för ett ögonblick att du menade allvar och faktiskt ville ha en förklaring.

Jag vill ha en förklaring. På frågan jag ställde.Jag är nyfiken. Vilken politisk statement hen innebär i rubriken till en nöjesartikel?
  • Element
    Quintus Zebra skrev 2012-11-13 15:50:43 följande:

Jag vill ha en förklaring. På frågan jag ställde.Jag är nyfiken. Vilken politisk statement hen innebär i rubriken till en nöjesartikel?
    Vad artikeln handlar om spelar ingen roll om det handlar om en långsiktig strategi från Aftonbladets sida för att skapa större acceptans för ett ord som symboliserar den svenska genusmodellen. Som jag skrev tidigare så har Aftonbladet en stark koppling till de kretsar som stödjer detta.
  • Quintus Zebra
    Element skrev 2012-11-13 17:58:19 följande:
    Vad artikeln handlar om spelar ingen roll om det handlar om en långsiktig strategi från Aftonbladets sida för att skapa större acceptans för ett ord som symboliserar den svenska genusmodellen. Som jag skrev tidigare så har Aftonbladet en stark koppling till de kretsar som stödjer detta.
    Fast om man skapar större acceptans för ordet och använder det i ickepolitiska sammanhang så blir det väl mindre och mindre politiskt laddat och mer och mer bara ett könsneutralt pronomen, något som t.ex. hade varit jättebra att ha när man skriver spänningsromaner eller sekretesslagda artiklar.
  • Element
    Quintus Zebra skrev 2012-11-13 18:27:05 följande:
    Fast om man skapar större acceptans för ordet och använder det i ickepolitiska sammanhang så blir det väl mindre och mindre politiskt laddat och mer och mer bara ett könsneutralt pronomen, något som t.ex. hade varit jättebra att ha när man skriver spänningsromaner eller sekretesslagda artiklar.
    Det handlar inte om en större acceptans för ordet i ickepolitiska sammanhang utan om att indirekt öka acceptansen för statsfeminismen, alltså den politiska ideologin via ordet. Om ett dokument är sekretessbelagt finns det ingen anledning att använda hen då man får förmoda att alla som har tillåtelse att läsa den känner till vilka berörda personer är. Jag har ännu inte läst någon roman som skulle ha blivit bättre av att författaren nyttjat hen.
  • FMGA
    Element skrev 2012-11-13 18:55:36 följande:
    Det handlar inte om en större acceptans för ordet i ickepolitiska sammanhang utan om att indirekt öka acceptansen för statsfeminismen, alltså den politiska ideologin via ordet. Om ett dokument är sekretessbelagt finns det ingen anledning att använda hen då man får förmoda att alla som har tillåtelse att läsa den känner till vilka berörda personer är. Jag har ännu inte läst någon roman som skulle ha blivit bättre av att författaren nyttjat hen.
    Lustigt och ibland mindre lustigt att fanatiker så ofta trosvisst känner andra människors avsikter och tankar.

Här i Sverige kan man skratta åt fanatikernas tankeläsningsövningar men skrattet fastnar definitivt i halsen när man ser vilken effekt på andras liv fanatikernas telepatiövningar kan få utomlands.

Märkligt nog är du ju långt från ensam om dina stollerier. Personligen tycker jag att det är lite mer värdighet över den henmotståndarfalang som bestämt sig för att krysta hen på toa än vad det är på gosskörens mässande om statsfeminism.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!