• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • CMM
    Aaliyah skrev 2012-11-08 21:19:58 följande:
    Och i framtiden kanske man inte ser behovet av att tjata om folks biologiska kön hela tiden.
    Nej, och hade man låtit tiden ha sin gång hade folk kanske börjat säga "hen" utan att "fostras" till det av elitfeminister, deras medlöpare och diverse "nytänkande" publikationer som Nöjesguiden.
  • Aaliyah

Precis som att man på sikt slutat aga barn i Sverige även om det inte hade blivit förbjudet.

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah

Även om ingen någonsin kommer att komma på den absurda idén att lagstifta om vilka ord vi ska använda.

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • nihka
    CMM skrev 2012-11-08 21:15:19 följande:
    Oäkting och barn är knappeligen synonymer. Man har möjligen slutat använda det förra till förmån för det senare, men det ändrar inte att orden har olika betydelser. 

Ordet barn och ordet oäkting användes under samma tid om vad vi idag kallar barn, på så vis har de samma betydelse. Vilket man valde då var "politiskt".
  • CMM
    nihka skrev 2012-11-08 23:12:14 följande:

Ordet barn och ordet oäkting användes under samma tid om vad vi idag kallar barn, på så vis har de samma betydelse. Vilket man valde då var "politiskt".
    Nej. Du kan inte hitta på villkor bara för att det passar din argumentation. Att påstå att barn och oäkting har samma betydelse är som att påstå att bil och fordon har samma betydelse.
  • nihka
    CMM skrev 2012-11-08 21:21:39 följande:
    Nej, och hade man låtit tiden ha sin gång hade folk kanske börjat säga "hen" utan att "fostras" till det av elitfeminister, deras medlöpare och diverse "nytänkande" publikationer som Nöjesguiden.

Jag kvalar inte in någonstans i din lista över hen-användare och fostrar ingen. Jag tror en del människor som inte gillar ordet upplever det som fostrande att andra inte låter bli att använda ordet typ för deras skull. Den fostrande andan är ett hjärnspöke hos en del hen-motståndare
  • nihka
    CMM skrev 2012-11-08 23:17:14 följande:
    Nej. Du kan inte hitta på villkor bara för att det passar din argumentation. Att påstå att barn och oäkting har samma betydelse är som att påstå att bil och fordon har samma betydelse.

Jo, jag påstår att en gång använde man ordet oäkting till det vi idag kallar barn och att förändringen var politisk. Det är inte att hitta på. Jag kan även lägga till att myndigheter ändrade i texter för att implementera den förändrade synen - exempelvis i lagtexter så nog var det bytet styrt alltid och det på ett sätt som hen inte är.
  • pappatomp
    CMM skrev 2012-11-08 21:21:39 följande:
    Du verkar vara mer förbannad på budbäraren än budskapet. Jag har även jag problem med ledande feministers åsikter men jag tycker trots det att ordet hen inte är en dålig idé

Hatar du barnbidrag också om du får reda på vilka som började med dom?
  • CMM
    pappatomp skrev 2012-11-09 11:52:38 följande:
    Du verkar vara mer förbannad på budbäraren än budskapet. Jag har även jag problem med ledande feministers åsikter men jag tycker trots det att ordet hen inte är en dålig idé

Hatar du barnbidrag också om du får reda på vilka som började med dom?
    Jag hatar ingenting, hat är kontraproduktivt.
  • nihka
    CMM skrev 2012-11-09 11:54:06 följande:
    Jag hatar ingenting, hat är kontraproduktivt.

Hahaha. Du har rätt. Ja, se trådstartaren...
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!