• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • nihka
    FMGA skrev 2012-11-13 19:45:19 följande:
    mässande om statsfeminism

Nä för fan. Det handlar om en konspiration och ett hot att ta på allvar. Globalt eller minst nordiskt iaf. Kolla här hur Aftonbladets ägare i Aftenposten infiltrerat, snudd på obemärkt, Then Swänska Stadsfeminismens flaggskeppsord hen:

http://fotball.aftenposten.no/internasjonal/article202773.ece

https://secure.quebles.com/content/hotmail/emoticons/1511767.gif

• Element
    FMGA skrev 2012-11-13 19:45:19 följande:
    Lustigt och ibland mindre lustigt att fanatiker så ofta trosvisst känner andra människors avsikter och tankar.

Här i Sverige kan man skratta åt fanatikernas tankeläsningsövningar men skrattet fastnar definitivt i halsen när man ser vilken effekt på andras liv fanatikernas telepatiövningar kan få utomlands.

Märkligt nog är du ju långt från ensam om dina stollerier. Personligen tycker jag att det är lite mer värdighet över den henmotståndarfalang som bestämt sig för att krysta hen på toa än vad det är på gosskörens mässande om statsfeminism.
    Jag utgår ifrån att du anser den svenska kulturelitens uttalande i diverse media om män vara nyanserade åsikter?
  • FMGA
    nihka skrev 2012-11-13 20:02:56 följande:

Nä för fan. Det handlar om en konspiration och ett hot att ta på allvar. Globalt eller minst nordiskt iaf. Kolla här hur Aftonbladets ägare i Aftenposten infiltrerat, snudd på obemärkt, Then Swänska Stadsfeminismens flaggskeppsord hen:

fotball.aftenposten.no/internasjonal/article2...

https://secure.quebles.com/content/hotmail/emoticons/1511767.gif

Och tillsammans med ubemerked till på råga på allt. Nu har du ju hällt bensin på det heta elementetTyst
  • nihka
    Quintus Zebra skrev 2012-11-13 18:27:05 följande:
    Fast om man skapar större acceptans för ordet och använder det i ickepolitiska sammanhang så blir det väl mindre och mindre politiskt laddat och mer och mer bara ett könsneutralt pronomen, något som t.ex. hade varit jättebra att ha när man skriver spänningsromaner eller sekretesslagda artiklar.
    Du menar normal språklig utveckling - att ord vi tycker är användbara överlever och de vi inte tycker vi har bruk för dör ut och att folk gör som de själva vill med vilka ord de använder och inte. Svenskar är nog lite tröga när det gäller direktiv om ord. SAOL ville att vi skulle stava juice J-O-S och den stavningen hängde kvar tills de aderton till slut fick ge upp för att alla skrev juice iaf. 
  • FMGA
    Element skrev 2012-11-13 20:07:08 följande:
    Jag utgår ifrån att du anser den svenska kulturelitens uttalande i diverse media om män vara nyanserade åsikter?
    Jag tror att du kan utgå från att främst noterar att det ska vara ett uttalande (enligt din grammatik) som tydligen cirkulerat i ett flertal medier. Uttalandet ska också enligt dig komma från den svenska kultureliten och handla om svenska män.

Jag vet inte vad det är för uttalande, jag vet ju inte ens vilka du anser utgör den svenska kultureliten. Perspektivet då man tankeläser blir nog lite förskjutet relativt verkligheten.
  • Element
    FMGA skrev 2012-11-13 20:26:04 följande:
    Jag tror att du kan utgå från att främst noterar att det ska vara ett uttalande (enligt din grammatik) som tydligen cirkulerat i ett flertal medier. Uttalandet ska också enligt dig komma från den svenska kultureliten och handla om svenska män.

Jag vet inte vad det är för uttalande, jag vet ju inte ens vilka du anser utgör den svenska kultureliten. Perspektivet då man tankeläser blir nog lite förskjutet relativt verkligheten.
    Är man intresserad så är det inte så svårt att ta reda på. Är man mer intresserad av att titta i spegeln och dunka sig själv i ryggen antar jag att det inte blir tid över.
  • nihka
    FMGA skrev 2012-11-13 20:20:15 följande:
    Och tillsammans med ubemerked till på råga på allt. Nu har du ju hällt bensin på det heta elementetTyst
    No shit! Är det någon som tänker sparka uppåt på vänsterelementet som äger Aftonbladet, samma vänsterelement som äger Svenska Dagbladet - ännu ett av stadsfeminismens högborgar förstås.

Extremfeminister härjar även runt på koncernens övriga företag som exempelvis blocket.se, hitta.se, klart.se, prisjakt.se och TV.nu som bara listar program som visar män i ofördelaktig dager. Eller nått. 
  • FMGA
    Element skrev 2012-11-13 20:30:01 följande:
    Är man intresserad så är det inte så svårt att ta reda på. Är man mer intresserad av att titta i spegeln och dunka sig själv i ryggen antar jag att det inte blir tid över.
    Jo, du var ju så där mystisk nyligen också - då du hade två förklaringar till något jag glömt vad det var - men får jag gissa var det säkert bevisen för statsfeminismen.

Hursomhelst: Jo jag har förstått att din trosinriktning är ritualiserad och hemlig, men vill du att jag ska kommentera något så får du i vilket fall vara så god att länka.

• nihka

Fortfarande varje gång jag ser rubriken ser jag spontant "Jag hatar hon/han" och tänker att det heter henne/honom. "Jag hatar henne", eller "jag hatar honom" och undrar vem TS pratar om.

• FMGA
    nihka skrev 2012-11-13 21:38:21 följande:
    Fortfarande varje gång jag ser rubriken ser jag spontant "Jag hatar hon/han" och tänker att det heter henne/honom. "Jag hatar henne", eller "jag hatar honom" och undrar vem TS pratar om.
    Hah, och jag brukar tänka "Vadå, hatar hen - borde det inte heta: Jag hatar henom. Och varför skriva hen om en person man hatar och då rimligen vet könet på"  - och då är man strax framme vid henne/honom.

Ordhatare är ett märkligt släkte som det kan vara lite svårt att förstå sig på

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!