• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym
    nihka skrev 2012-11-11 19:28:33 följande:

Är det dialektalt eller har det något med hen i betydelsen honellerhan att göra?
    ordet hen är bara skit
  • FMGA
    Anonym skrev 2012-11-11 14:31:18 följande:
    Nej enbart HEN är ett ord för bajs. Vi använder det istället för skit och bajs  vår familj."Nu ska jag gå och lägga lite "hen" i toan.Min pappa brukar säga "det smakade hen redan i käften" om han tycker att något smakar illa.
    Sprätten på toaletten, typ.

Ytterligare ett exempel på att argumenten mot hen är en aning krystade, här även bokstavligt talat. 
  • Aaliyah
    Mummyfied skrev 2012-11-11 22:23:23 följande:
    Men oj, hur är det möjligt att missförstå ordets innebörd så grovt?
    Aktiv ignorans kallas det.
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Mummyfied
    Aaliyah skrev 2012-11-11 22:24:18 följande:
    Aktiv ignorans kallas det.
    Ja det måste ju vara så. Men att bli arg för ett ord man inte orkar ta reda på vad det betyder? Förstår mig inte på den nivån.
  • ljung och viol
    Mummyfied skrev 2012-11-11 22:23:23 följande:
    Men oj, hur är det möjligt att missförstå ordets innebörd så grovt?

Jag förstår vad ordet betyder. Men eftersom jag inte gillar det så skriver jag istället han/hon.

Men som vanligt så ska hen-älskarna få det till att vi som inte väljer att säga det inte förstår dess innebörd.

Löjligt!     
  • nihka
    Anonym skrev 2012-11-11 20:14:28 följande:
    ordet hen är bara skit
    Fast det var inte svar på min fråga. Förstod du inte frågan?
  • Mummyfied
    ljung och viol skrev 2012-11-11 22:27:13 följande:

Jag förstår vad ordet betyder. Men eftersom jag inte gillar det så skriver jag istället han/hon.

Men som vanligt så ska hen-älskarna få det till att vi som inte väljer att säga det inte förstår dess innebörd.

Löjligt!     
    Ja det är flera här, bland annat TS som uppenbart verkar ha missat det. Ta inte åt dig om det inte gäller dig.

Fast att bli upprörd över ett fjuttigt ord är överhuvudtaget rätt obegripligt för mig, oavsett varför.
  • nihka
    ljung och viol skrev 2012-11-11 22:27:13 följande:

Löjligt!     
    Ser du inte skillnaden på att någon annan kanske inte förstår vad ordet betyder och vad du förstår?

Annars måste det vara extremt jobbigt att tro att allt som skrivs i denna tråd är riktat mot dig.

Löjligt i mina ögon är att ta ett ord och hitta på en egen betydelse för att man inte gillar det, som exempelvis om jag skulle säga att "ljung och viol" är skitord och att jag ska gå och sätta mig på dasset och "ljungochviola" *plopp, plopp, PLOPP* 
  • Element
    Quintus Zebra skrev 2012-11-11 14:36:28 följande:

Vilket statement då?
    Spela inte dum.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!