CMM skrev 2012-11-06 10:49:54 följande:
Att prata med dig är ungefär som att prata med en vägg. Har du egentligen någonsin sagt någonting annat än varianter av ovanstående till mig, om än med olika formuleringar?
Du kan i alla fall sluta med det nu. Ditt budskap har gått fram, jag lovar.
Emellertid klarar väl inte ditt ego av att få "briljera" med dina fyndiga ordvrängningar, så jag tror faktiskt inte du kan. Du går helt enkelt igång på att sitta där på dina höga hästar och kalla folk som inte tycker som du för "Fabrar", "rädda" eller "purkna". Har jag fel?
Din reaktion på när jag kallade dig "hen" (där kan man prata om att vara "purken") säger en hel del.
Nej, egentligen har jag inte det.
Min förhoppning har varit att du någon gång ska upptäcka att jag till viss del driver med din retorik och ditt bekräftelsebehov. Pröva att gå in på jämställdhetsforumet och försök förutsättninslöst att granska inläggen med avseende på bekräftelsebehov.
Om du inte upptäcker att medlemmarna i gosskören ideligen måste putsa på varandras egon för att finna styrka i kampen mot den fasansfulla statsfeminismens härjningar så beror det knappast på att fenomenet inte är mycket tydligt utan bara att du är blind för dina egna svagheter.
Visst, vi upprepar oss, både du och jag. Min uppfattning är att ditt behov att få flabba åt andra är lika starkt som ditt behov av att få ta dig själv på allra största allvar.
Det som är kul med den här tråden är att ni som tror på existensen av en helig statsfeminism inte har fått flabba ostört, tvärtom har det skrattats en hel del åt er teologi.
Överhuvudtaget är det väl bättre att skratta åt grabbarna som upptäckt dolda agendor och statsfeminism med vidhängande batikhäxor än att ta dem på allvar.
Och du. Du får gärna kalla mig hen om det gör dig lite gladare.