• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • nihka
    Västjämtland skrev 2012-11-01 16:27:04 följande:

Tror du på statsfeminism om du hör det berättas av en ex regeringsminister?

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded...

Det blir inte "mer svart på vitt" än så är jag rädd.

H
    Att en organisation, i det här fallet ROKS, för 10 år sedan förmådde övertyga en regeringsminister (som iofs var rätt så övertygad alldeles på egen hand) att verka för att det på lärosäten skulle läras ut att könsmaktstteorin skulle gälla som förklaring till mäns våld mot kvinnor utgör knappast bevis för stadsfeminism. Stadsfeminism - om den existerade skulle behöva att ett feministiskt perspektiv genomsyrade stadsapparatens samtliga beslut på genomgripande sätt och så är inte fallet. Feminister lobbar för sina frågor precis som andra och når varierande framgång precis som de flesta som lobbar för något gör.

Stadsdemokrati finns däremot. Den är t o m reglerad i grundlagen i regeringsformen. 1 kap. 2§ fjärde stycket: "Det allmänna ska verka för att demokratins idéer blir vägledande inom samhällets alla områden."
  • Element
    nihka skrev 2012-11-01 22:40:13 följande:
    Att en organisation, i det här fallet ROKS, för 10 år sedan förmådde övertyga en regeringsminister (som iofs var rätt så övertygad alldeles på egen hand) att verka för att det på lärosäten skulle läras ut att könsmaktstteorin skulle gälla som förklaring till mäns våld mot kvinnor utgör knappast bevis för stadsfeminism. Stadsfeminism - om den existerade skulle behöva att ett feministiskt perspektiv genomsyrade stadsapparatens samtliga beslut på genomgripande sätt och så är inte fallet. Feminister lobbar för sina frågor precis som andra och når varierande framgång precis som de flesta som lobbar för något gör.

Stadsdemokrati finns däremot. Den är t o m reglerad i grundlagen i regeringsformen. 1 kap. 2§ fjärde stycket: "Det allmänna ska verka för att demokratins idéer blir vägledande inom samhällets alla områden."
    Hon är knappast unik, det finns gott om politiker som hon och om du tror att avslöjandet om ROKS gjorde att feminismen i den formen försvann så tror du fel. De drog sig tillbaka, reparerade sin PR image och omgrupperade.
  • nihka

Stadsfeminism - om den existerade skulle behöva att ett feministiskt perspektiv genomsyrade stadsapparatens samtliga beslut på genomgripande sätt och så är inte fallet. Feminister lobbar för sina frågor precis som andra och når varierande framgång precis som de flesta som lobbar för något gör
    . .
    Stadsdemokrati finns däremot. Den är t o m reglerad i grundlagen i regeringsformen. 1 kap. 2§ fjärde stycket: "Det allmänna ska verka för att demokratins idéer blir vägledande inom samhällets alla områden."

• ljung och viol

Dagens feminism är inget annat än ett skämt.
    En ursäkt för kvinnor som behandlats illa av män att skrika ut sitt manshat och inte behöva stå till svars för det.

• Västjämtland
    nihka skrev 2012-11-02 15:17:15 följande:
    Stadsfeminism - om den existerade skulle behöva att ett feministiskt perspektiv genomsyrade stadsapparatens samtliga beslut på genomgripande sätt och så är inte fallet. Feminister lobbar för sina frågor precis som andra och når varierande framgång precis som de flesta som lobbar för något gör
    . .
    Stadsdemokrati finns däremot. Den är t o m reglerad i grundlagen i regeringsformen. 1 kap. 2§ fjärde stycket: "Det allmänna ska verka för att demokratins idéer blir vägledande inom samhällets alla områden."
    Intressant åsikt.

Men, har inte regerigen och riksdagen utset just den könsmaktsordning som M winberg sålde in och antagit denna som norm?

Är det inte norm i dagens samhälle att kvinnan är den mest skydsvärda och att kvinnan skall anses vara ett Offer i alla lägen?     

Är det inte normen i dagens samhälle att tjejer och kvinnor skall hjälpas fram och särbehandlas i alla situationer det går?

Bara undrar.

H    

• nihka
    Västjämtland skrev 2012-11-02 17:11:20 följande:
    Intressant åsikt.

Men, har inte regerigen och riksdagen utset just den könsmaktsordning som M winberg sålde in och antagit denna som norm?

Är det inte norm i dagens samhälle att kvinnan är den mest skydsvärda och att kvinnan skall anses vara ett Offer i alla lägen?     

Är det inte normen i dagens samhälle att tjejer och kvinnor skall hjälpas fram och särbehandlas i alla situationer det går?

Bara undrar.

H    

Vad tror du själv mäns våld mot kvinnor beror på?

Ingenting, absolut ingenting i min vardag bygger på att jag är särbehandlad som kvinna, så om någon stadsfeminism existerar, vilket jag inte tror, så har den iaf inte märkts av här. Inget organiserast patriarkat heller för den delen.
  • Västjämtland
    nihka skrev 2012-11-02 23:49:37 följande:

Ingenting, absolut ingenting i min vardag bygger på att jag är särbehandlad som kvinna, så om någon stadsfeminism existerar, vilket jag inte tror, så har den iaf inte märkts av här. Inget organiserast patriarkat heller för den delen.
    Vad menar du med mäns våld mot kvinnor?

Vad har det med detta att göra?  Och eftersom kvinnor är mindre våldsutsatta än män så vet jag inte alls vad du menar? 

H
  • grind
    nihka skrev 2012-11-02 23:49:37 följande:

Beror väl på vad man menar med statsfeminism. Men om man inte ser att kommunala och statliga verksamheter bygger på en grundtanke där "män anses överställda kvinnor och att detta ska ändras" jha då är man i det närmaste blind. Sedan kan man få kalla det vad man vill. 
  • FMGA
    Element skrev 2012-11-01 15:09:34 följande:
    Det har inget att göra med argsinthet eller rädsla, Noah är onormal. Avviker man från normen är man onormal.
    Visst. Ju längre in på talibankontrollerat område man förirrar sig, desto viktigare med normer med innebörden att de som inte vill eller kan följa normerna är onormala.

Du kan ju tänka dig hur en person som talibanerna uppfattar som kvinna skulle bli bemött  på en frisersalong för män i Afghanistan - fast med talibankontrollerat område menar jag egentligen den rädsla och det förakt många av oss kan känna mot dem våra fördomar uppfattar som ett hot men där hotet bara består i att de inte är som vi - dvs att det är deras existens och livsval som hotar oss..
  • Balooba

Jag älskar hen. Mycket praktiskt ord.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!