• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • PumpkinQueen
    ljung och viol skrev 2012-10-29 17:02:37 följande:
    Har insett att det bästa vore att hålla mina inte så politiskt korrekta åsikter för mig själv.
    Man blir bara "hatad" och nertryckt av alla. 
    Så mycket för den åsiktsfriheten.    

Åsiktsfrihet betyder inte att alla måste hålla med dig. Alla andra har ju rätt till sina åsikter också, eller hur?
  • Element
    FMGA skrev 2012-10-29 23:20:44 följande:
    Finns det fler sclubbupar - eller är du unik i ditt slag?

Om du är unik. kanske du kan kräva att du blir fridlyst som ett rart objekt. 
    Nej sclubbupar är ett fantasifoster liksom Noahs inre demoner, det förvånar mig att du med ditt överlägsna intellekt inte klarar av att identifiera en illustration med tanke på att den skapats av en lågutbildad knallpulverskytt.
  • FMGA
    Element skrev 2012-10-30 14:42:40 följande:
    Nej sclubbupar är ett fantasifoster liksom Noahs inre demoner, det förvånar mig att du med ditt överlägsna intellekt inte klarar av att identifiera en illustration med tanke på att den skapats av en lågutbildad knallpulverskytt.
    Snarare jordnära än överlägset, åtminstone relativt sclubbupen.

Jag har inget av sclubbupens övertro på min förmåga att  kunna pejla andras personligheter genom en tidningsartikel eller via internet.

Tog du förresten på några slags sclubbupantenner för att  riktigt kunna pejla in Noahs inre demoner?

Om jag tolkar dig rätt så kom du fram till att Noahs inte demoner inte var reella för henom. Noahs demoner har alltså inte samma genomgripande påverkan på henom som t ex batikhäxorna har på en Faber på språng, enligt ditt förmenande.
  • Element
    FMGA skrev 2012-10-30 18:58:09 följande:

Jag har inget av sclubbupens övertro på min förmåga att  kunna pejla andras personligheter genom en tidningsartikel eller via internet.

Tog du förresten på några slags sclubbupantenner för att  riktigt kunna pejla in Noahs inre demoner?

Om jag tolkar dig rätt så kom du fram till att Noahs inte demoner inte var reella för henom. Noahs demoner har alltså inte samma genomgripande påverkan på henom som t ex batikhäxorna har på en Faber på språng, enligt ditt förmenande.
    Noahs demoner finns bara i Noahs huvud. Jag kan inbilla mig att jag har tre ben, är vansinnigt vacker/ful eller att jag kan flyga genom att flaxa med armarna. Oavsett vilka scener som spelas upp i mitt huvud blir det inte sant för att jag tror eller önskar det. Samma sak gäller för Noah.

Jag behöver inte känna Noah för att konstatera detta.
  • FMGA
    Element skrev 2012-10-30 19:41:07 följande:
    Noahs demoner finns bara i Noahs huvud. Jag kan inbilla mig att jag har tre ben, är vansinnigt vacker/ful eller att jag kan flyga genom att flaxa med armarna. Oavsett vilka scener som spelas upp i mitt huvud blir det inte sant för att jag tror eller önskar det. Samma sak gäller för Noah.

Jag behöver inte känna Noah för att konstatera detta.
    Det är mycket som sitter i huvudet; Fördragsamhet, tolerans, intolerans eller rädsla och förakt.

Din uppfattning om att det existerar en statsfeminism som genomsyrar det offentliga Sverige har sin hemvist en liten bit ovanför din hals. Huruvida Naohs uppfattning om sig själv som avvikande bara har sin grund i hens huvud kan inte jag veta. Jag tror ju inte att de där sclubbupantennerna du viftar med hela tiden klarar av att scanna Noahs kromosomer - annat än i ditt huvud, förstås.
  • Västjämtland

Det kan ju lika gärna vara ett utslag för Beckmans princip?

Ett mycket lätt sätt att markera sin existens (göra reklam och marknadsföra sig själv) är ju att vara annorlunda och avvika från normen i samhället idag.

Detta vet ju även konstfacks elever, vikten att marknadsföra sig och sitt namn/varumärke.

"exempel"
    2008
    införde Konstfack etiska riktlinjer efter att studenten Magnus Gustafsson examinerats från konstinstitutionen utifrån sitt verk Territorial Pissing som baseras på skadegörelse av en tunnelbanevagn .

2009 fick Konstfack kritik från Högskoleverket för att ha använt ett antagningsförfarande som inte följer gällande författningar för högskolan.[5] Skolan fick också omfattande medieuppmärksamhet för misstänkta brott begångna i samband med den dåvarande studenten Anna Odells konstprojekt Okänd, kvinna 2009-349701

För inte så länge sedan var det oerhört udda (I samhällets öga) att vara homosexuell, nu är det ju en mer aktad och stor grupp som aktivt talar för sig själv.

Poängen är, att vill man ha det lätt så skapar man sig en sådan situation, man ger sig själv ett utanförskap och så ser man till att bli "kränkt/diskriminerad"  Sedan är det bara att marknadsföra sig själv som ett offer och då kommer ingen att våga ge dig dålig behandling eller dåliga betyg/omdömen, (Då kan man som chef/lärare/motsv råka mycket illa ut)

Just detta kort har jag sett användas av kvinnor på ett effektift sätt, de var missnöjda med betyg och anmälde kollegor för "Trakaserier"

Följden blev att de blev "Orörbara" och ingen vågade ge dem dåliga omdömen (även om de förtjänade det) eftersom cheferna inte vågade riskera att även de skulle få en anklagelse om diskriminering som tack för ett korrekt omdöme.     

Sedan har vi ju en minoritet med oklar könsidentitet. De finns men den är ju så minimal att den är försumbar i detta sammanhang.

H

• Element
    FMGA skrev 2012-10-30 18:58:09 följande:

Att Noah ser sig som annorlunda påverkar inte den fysiska verkligheten. Noah kan inte tänka fram det könsorgan som för tillfället passar.
  • Quintus Zebra
    Element skrev 2012-10-31 12:02:24 följande:
    Att Noah ser sig som annorlunda påverkar inte den fysiska verkligheten. Noah kan inte tänka fram det könsorgan som för tillfället passar.
    Fast det var inte könsorganet som Noah ville ha klippt. Det är inte sitt fysiska könsorgan Noah ifrågasätter utan allt det där andra som många anser hör till könen.

För herrfrisörer och herrfrisyrer och merparten av alla de attribut som idag anses könsbestämda är ju fantasifoster från början. Varför skall vi respektera frisörens påhitt om frisörsalonger med bara män, och inte Noahs?
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • Element
    Quintus Zebra skrev 2012-10-31 12:11:36 följande:
    Fast det var inte könsorganet som Noah ville ha klippt. Det är inte sitt fysiska könsorgan Noah ifrågasätter utan allt det där andra som många anser hör till könen.

För herrfrisörer och herrfrisyrer och merparten av alla de attribut som idag anses könsbestämda är ju fantasifoster från början. Varför skall vi respektera frisörens påhitt om frisörsalonger med bara män, och inte Noahs?
    Vad svamlar du om? Det är ju Noahs förvirrade hjärna som skapat problemet och det har inget med ett avklippt könsorgan att göra.

Frisören har rätt att klippa vem han eller hon vill. Om Noah startar en egen salong så får hon samma rätt.
  • Ermenegildo
    Element skrev 2012-10-31 19:19:17 följande:
    Vad svamlar du om? Det är ju Noahs förvirrade hjärna som skapat problemet och det har inget med ett avklippt könsorgan att göra.

Frisören har rätt att klippa vem han eller hon vill. Om Noah startar en egen salong så får hon samma rätt.
    Nja. Man kan tex inte bestämma att man inte klipper zigenare, judar eller afrikaner. Och det är egentligen helt logiskt att man inte ska kunna neka någon på grund av kön heller. När jag klippte mig sist fick jag höra att de inte får ta olika betalt av herrar och damer heller, utan det skja baseras på hårlängd, vilket ju också är helt logiskt. Klart att En Europe-glam-rockare ska betala lika mycket som en tjej för att permanenta och blondera håret.
    It's still written in the scars on our hearts We're NOT broken Just bent
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!