Element skrev 2012-11-14 14:16:06 följande:
Det beror på hur man definierar statsfeminism för mig är det när politiker med partiets stöd (eller som en del av partiets ideologi/program) arbetar för att med tvång införa den svenska genusmodellen. Till verktyg använder man den lagstiftande makten och/eller tvingar andra institutioner att arbeta utifrån denna ideologi via andra regler. Till hjälp har man vänsterkultureliten och media. Observera att en person kan tillhöra både kultureliten och media.
Det handlar också om att tysta oliktänkande. Per Ström mobbades ju ut. Man kan tycka vad man vill om hans åsikter men han har rätt att delta i debatten precis som alla andra. Istället nyttjar feministerna ogenerat de härskartekniker de anklagar andra för att använda när de vill bli av med honom.
Här har vi lite av hönan och ägget. Kultureliten har ju politikers öra men är det därför vissa politiska beslut fattas när det gäller t.ex. universitetsvärlden eller är det så att politikerna var först och kultureliten vädrar morgonluft?
Acceptansen ökar man genom att hamra in ordet. Det är ingen ny taktik. All propaganda utförs på ungefär samma sätt.
Jag tycker att du är lite långsökt. Jag håller väl i stort med dig om statsfeminismen även om jag tycker att det har blivit betydligt bättre de senaste tio åren. Men även om dårarna propagerar för något så behöver allt de säger inte vara dåraktigt. Hen är ett hyfsat praktiskt litet ord om det används rätt, d.v.s. istället för han/hon.