• SweeneyTodd

Jag hatar HEN!!!

Några nämde transsexuella. Jag har inte läst ordentligt, utan bara skummat, men ni vet väl att transsexuella inte är ett mellanting av könen, utan en kvinna eller man som operarer sig till de motsatta könet? Blanda inte ihop intersexuella eller transsexuella. Det ända hen är bra på är att man kan använda det på intersexuella, fast intersexuella brukar få operas till det kön de liknar mest vid en hyffsad ung ålder.

• SweeneyTodd

Har ej läst hela tråden. Jag vet att någon jämförde hen med finskan(eller så var det i en annan hen-tråd.) Hur som helst, man kan inte jämföra hen med finskan. Hen är ett nytt ord, ett skapat, konstlat, det är det inte i finskan, eftersom det alltid har funnits det. Hen har ''uppfunnits''. Hen har en agenda. En politisk och feminstisk agenda. Varför ska allt vara så PK?

• SweeneyTodd
    nihka skrev 2012-09-25 00:05:47 följande:
    En förklaring för var hen kommer ifrån är att det är inlånat från finskan och lånar in ord gör vi väl hela tiden från olika språk.
    Hen kan inte jämföras med andra låneord. Hen har en agenda. Vanliga ord bara kommer till svenskan, hen ''uppfanns'' och har en feministisk och politisk agenda. Det har inte andra låneord.
  • SweeneyTodd
    nihka skrev 2012-09-25 00:48:44 följande:

När det "uppfanns" i svenskan på 60-talet handlade det om att ha ett könsneutralt pronomen även i svenska språket. Det är väl fortfarande anledningen även om olika grupper säkert vill använda ett könsneutralt pronomen i olika syften.     
    Just min poäng. Hen i det svenska språket har en agenda! Hen i finskan har ingen agenda, hen i finskan har kommit ditt på en naturlig språkutvecklig. Hen är ett löjligt, påhittad slangord. Det är inte svenska.
  • SweeneyTodd
    Anonym skrev 2012-09-25 01:06:18 följande:
    Hen är politiskt korrekt i vårt mediekänsliga samhälle
    Jag vet. Tyvärr.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!