• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • PolyPond
    Anonym (:)) skrev 2012-07-20 00:23:55 följande:
    Jag har levt snart i 40 år och tror nog jag klarar att kommunicera med mina medmänniskor i fortsättningen också, utan ordet hen :) Det är nog en genuskonsult med för lite jobb som kom på ordet.
    Det tror jag inte. Första gången jag kom i kontakt med ordet var det genom ett gäng transsexuella och intergenders som föreslog "hen" för att slippa kallas "den" och "det". Umgås man med folk som har oklar könsidentitet är det ett förbaskat nödvändigt ord. Att det går att använda även i andra sammanhang är bara en bonus.
  • Anonym
    Parcae skrev 2012-07-20 00:02:04 följande:
    Bor man i bostadsrätt så händer det att det dimper ner en lapp i brevlådan. "Mellan 8-16 behöver företaget Rörmoksjävlar tillgång till din lägenhet. De kommer att rörmoka till saker som behövs rörmokas"
    Hahaha! ^_^ Du får tusen XP för den.
  • Parcae
    Lisa med barn skrev 2012-07-20 00:27:26 följande:
    Men vänta nu... Nu säger du emot dig själv! Hen är väl något man använder för att det ska vara könsneutralt, inte för att man alltid ska nämna personens kön.
    Uhm, nej det gör jag inte. Hur tolkar du mitt inlägg?

Hen används när jag inte vet könet på en person.
    Han eller hon använder jag ofta i mitt språk, ren vana. Därför kommer användningen av hen (då jag alltså inte vet könet) naturligt.
  • Anonym

Ja fy fan, nya ord! Nu ska staten förbjuda oss att prata som vi vill!

Jag är ironisk.

• Lisa med barn
    Pallas skrev 2012-07-20 00:19:26 följande:
    Är det så att det gör fysiskt ont på dig om jag använder "hen"?

Jag är övertygad om att t.ex. kvinnor som känner sig mindre kvinnliga eller män som känner sig mindre manliga skulle bli kränkta av att bli kallade hen. Fråga de om de inte gör fysiskt ont på dem att bli kallade hen.
  • Pallas
    Opcode skrev 2012-07-20 00:25:08 följande:
    Just läkaren har väl ett visst genus behäftat liksom dom flesta yrken, men jag antar rent teoretiskt så är det nog femininum på ordet "Läkaren".  
    Är det så du uppfattar könskodningen av ordet "läkare"? För mig är det förknippat med "han", så medveten jag är om könsförutfattade meningar. Det är det som är lite av min poäng.
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-20 00:17:00 följande:
    Nej, tycker man att hen är onödigt och krångligt att använda så ska man naturligtvis låta bli.

Men vi som tycker det är bra och smidigt kan väl få använda det ifred? Deal? 

Hur gör du om man inte vill bli kallad hen?
  • obZen

Lisa med barn: det är faktiskt så att det heter könskorrigering och inte könsbyte. Att det står "könsbyte" på Wikipedia bevisar ju inget annat än att personen som har skrivit det saknar kunskap om vad en könskorrigering egentligen innebär.

The struggle to free myself of restraints, becomes my very shackles.
  • Anonym
    Lisa med barn skrev 2012-07-20 00:31:59 följande:

Hur menar du?
  • Pallas
    Lisa med barn skrev 2012-07-20 00:31:59 följande:
    Då kan jag kalla dig "denne", inga problem!
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!