• Anonym (:))

Jag hatar HEN!!!

Jag har levt snart i 40 år och tror nog jag klarar att kommunicera med mina medmänniskor i fortsättningen också, utan ordet hen :) Det är nog en genuskonsult med för lite jobb som kom på ordet.

PolyPond skrev 2012-07-20 00:28:26 följande:
    Det tror jag inte. Första gången jag kom i kontakt med ordet var det genom ett gäng transsexuella och intergenders som föreslog "hen" för att slippa kallas "den" och "det". Umgås man med folk som har oklar könsidentitet är det ett förbaskat nödvändigt ord. Att det går att använda även i andra sammanhang är bara en bonus.

Vet att jag klarar mig gott utan ordet. Känner också transsexuella och behöver inte använda ordet hen när jag träffar dom. Det är sån tur att folk har namn :)
    Pallas skrev 2012-07-20 00:40:10 följande:
    Om du ska prata om en transsexuella vänner, vad säger du då? Namnet hela tiden?  

Säger som jag alltid gjort, innan någon kom på "hönan". Jag kan kalla mina transvänner för han, hon, denne, dom osv. Konstigt att jag kunde prata med transsexuella innan någon uppfann hen. "ironisk"
    themia skrev 2012-07-20 11:46:43 följande:
    Att syftet är att neutralisera skillnader mellan könen, är något som "hen-hatarna" hittat på för att förvirra debatten
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.

Så du menar att det är hen hatare som infört hen på vissa förskolor för att neutralisera barnens kön. I don't unik so! Antar att du inte längre säger sopgubbar utan sophenar också?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!