vårturnu skrev 2012-11-06 19:36:18 följande:
Hej Stegen! Vi har gjort donatorinsem på RMC Malmö, jag har också fått ha hormonstimulering trots att det " inte ska va ngt fel på mig" utan för att passa deras tider osv. Vid ett försök så hade bästa tid för insem. skett när de hade stängt pga helgdagar och då var deras alternativ att avbryta behandlingen och vänta till nästa passande cykel eller att "chansa" att insem lite tidigare än helt optimalt.. Så då valde vi att åka till Danmark som hade öppet när det var som bäst. Så roligt är det inte att ta hormoner i "onödan". VI har också haft olika läkare varje gång på RMC. Hör av dig om du undrar ngt o lycka till!
Tusen tack för svaret! Det känns ju lite så att efter 3 VUL sett ägg på väg att snart lossna behöva hormonstimuleras, dessutom när man mår skit av pergon och har jätteont.
Men jag förstår inte hur pergon hjälper dem när jag inte får någon ägglossningsspruta?
Det jag fick höra på vårt första besök var att jag inte skulle hormonbehandlas med pergo eller annat för man mår så dåligt (Leif) sen nu när de blev helt klart med insemination ordinerade sahrah pergo och vid nästa försök har hon planerat injektioner, vet dock inte vilka för det var sköterskan som nämnde det i telefon.
Nu var där stängt idag men ska ringa och höra om blodprovssvaren, rubellaimmunitet vet jag ju inte om jag har och behandlingen kommer att avbrytas om jag inte har det