• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Linnea1986

Slutade blöda i lördags o nu vill jag att tiden ska gå snabbt så ja får en mens o sen när nästa ÄL är på gång att vi kan åka till danmark igen för ett 3:e försök :)

• stegen
    vårturnu skrev 2012-11-06 19:36:18 följande:
    Hej Stegen! Vi har gjort donatorinsem på RMC Malmö, jag har också fått ha hormonstimulering trots att det " inte ska va ngt fel på mig" utan för att passa deras tider osv. Vid ett försök så hade bästa tid för insem. skett när de hade stängt pga helgdagar och då var deras alternativ att avbryta behandlingen och vänta till nästa passande cykel eller att "chansa" att insem lite tidigare än helt optimalt.. Så då valde vi att åka till Danmark som hade öppet när det var som bäst. Så roligt är det inte att ta hormoner i "onödan". VI har också haft olika läkare varje gång på RMC. Hör av dig om du undrar ngt o lycka till!

Tusen tack för svaret! Det känns ju lite så att efter 3 VUL sett ägg på väg att snart lossna behöva hormonstimuleras, dessutom när man mår skit av pergon och har jätteont.

Men jag förstår inte hur pergon hjälper dem när jag inte får någon ägglossningsspruta?

Det jag fick höra på vårt första besök var att jag inte skulle hormonbehandlas med pergo eller annat för man mår så dåligt (Leif) sen nu när de blev helt klart med insemination ordinerade sahrah pergo och vid nästa försök har hon planerat injektioner, vet dock inte vilka för det var sköterskan som nämnde det i telefon.

Nu var där stängt idag men ska ringa och höra om blodprovssvaren, rubellaimmunitet vet jag ju inte om jag har och behandlingen kommer att avbrytas om jag inte har det
  • Satfläsk

Vårturnu: Jag förstår inte riktigt hur du menar?
    Om det inte är någon väntetid i Uppsala så finns det väl ingen kö heller, eller? Min kille och hans ex satte igång i maj, det året, hon blev gravid i december. Då hade de gjort 2 donatorinsem, ett provrör + 2 svängar till Danmark för att prova donatorinsem.

Vad är det för remisser som ska skickas och vilka prover är det som tas, menar du? Förutom kanske vanliga blodprover.

• LiveYourDreams

Satfläsk: saker tar tid, så även blodprov ;) men tycker du skall ringa uppsala så du kan få ett klarare besked. Tror tyvärr inte någon i tråden tillhör uppsala ( rätta mig gärna om jag har fel;))

• Satfläsk

LiveYourDream: Ja, hehe, självklart gör det de. Jag ska ringa och höra med dem men utifrån det jag har läst och det min kille har sagt, så verkar det inte vara någon kö.
    Det ligger i framtiden för oss men det kanske är bäst att ringa och höra sig för iaf.

• Linnea1986

Jag har tydligen ägglossning på gång nu. Så vi kke åker på fredag om allt går som de ska :)

• vårturnu
    Satfläsk skrev 2012-11-06 20:19:33 följande:
    Vårturnu: Jag förstår inte riktigt hur du menar?
    Om det inte är någon väntetid i Uppsala så finns det väl ingen kö heller, eller? Min kille och hans ex satte igång i maj, det året, hon blev gravid i december. Då hade de gjort 2 donatorinsem, ett provrör + 2 svängar till Danmark för att prova donatorinsem.

Vad är det för remisser som ska skickas och vilka prover är det som tas, menar du? Förutom kanske vanliga blodprover.
    Ja jag vet ju inte hur det fungerar i Uppsala och är det ingen kö som de skriver är det toppen :)  Vår utredning fram tills vi verkligen fick hjälp drog ut på tiden och vi trodde vi tagit alla prover färdigt både jag och sambon hos vanliga gyn och specläkare. Och enl samtal med RMC hade vi tagit allt som behövdes, men sen när vi äntligen blev kallade dit var det ändå fler prover som skulle tas... trots att våra provsvar skickats till dem...  Vilka prover som ska tas beror väl på vad utredningen visar...  Lycka till!
  • vårturnu
    stegen skrev 2012-11-06 19:51:16 följande:

Tusen tack för svaret! Det känns ju lite så att efter 3 VUL sett ägg på väg att snart lossna behöva hormonstimuleras, dessutom när man mår skit av pergon och har jätteont.
    Men jag förstår inte hur pergon hjälper dem när jag inte får någon ägglossningsspruta?
    Det jag fick höra på vårt första besök var att jag inte skulle hormonbehandlas med pergo eller annat för man mår så dåligt (Leif) sen nu när de blev helt klart med insemination ordinerade sahrah pergo och vid nästa försök har hon planerat injektioner, vet dock inte vilka för det var sköterskan som nämnde det i telefon.

Nu var där stängt idag men ska ringa och höra om blodprovssvaren, rubellaimmunitet vet jag ju inte om jag har och behandlingen kommer att avbrytas om jag inte har det
    De sa ju inte att hormonbehandlingen är pga deras öppettider utan att alla som får behandling där får medicin... Jag har för mig att jag bara tog bara några pergotabletter, sen hade jag gonal f spruta för äggmognad och sen ägglossningsspruta ovitrelle. Danmark tror jag de hade andra doseringar som "standard" men där har jag inte fått hormonbehandling så har inte så bra koll.  Lycka till! I
  • Satfläsk

Vårturnu: Nej jag vet nog inte heller vad som gäller i Uppsala förutom det som står :P

Utredning på min kille är redan gjord eftersom att han redan har gått igenom det här. Jag hade inga problem med att bli gravid med min dotter (annan pappa). Om det är såna utredningar du menar? :)

Vilka slags prover tar de?

Tack så mkt :)

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012