• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk

Live: ja det är snart. Beror på när mensen kommer då spolningen ska göras i mensens slut.

• LiveYourDreams

Jenniekk: just det, man gjorde det på en viss cykeldag ja.. Drygt o vänta! Hoppas det snart är dags :)

• Ingen 1

Jaha i onsdags blev det en ny insem, så nu är det en lång väntan på testdag...

Håller tummarna för alla oss här inne!!

• stegen
    Ingen 1 skrev 2012-11-02 17:48:50 följande:
    Jaha i onsdags blev det en ny insem, så nu är det en lång väntan på testdag... Håller tummarna för alla oss här inne!!

Håller tummarna!! Själv börjar jagmed pergo imorgon, VUL 7:e på dag 11 och förhoppningsvis insem veckan efter.
  • stegen

Någon som vill berätta rent praktiskt hur det går till med insemination? Första gången för mig, makeinsemination. Börjar bli lite nervös även om jag förstått att det tar bara någon min? Ingen1 du gör det i Malmö på Rmc va?

• LiveYourDreams

Ingen: lycka till! Håller tummarna!

• Ingen 1
    stegen skrev 2012-11-02 18:12:29 följande:
    Någon som vill berätta rent praktiskt hur det går till med insemination? Första gången för mig, makeinsemination. Börjar bli lite nervös även om jag förstått att det tar bara någon min? Ingen1 du gör det i Malmö på Rmc va?
    Nu gör ju vi inte makeinsem, utan donatorinsem, vet inte om det är någon skillnad?
    Är på RMC i Malmö. Brukar anmäla mig i kassan, vänta och sen gå o byta om till sjukhusrock och blåa sockar. Läkaren kommer in, pratar med mig o min man, sen går vi in till salen. Får ligga i en gynstol, läkaren kollar våra personnummer, tvättar lite vid livmoderetappen. Sen tar dom en liten kateter (tror dom kallar det så) och för in spermierna till livmodern.
    Sen är det klart och jag får gå ut igen och ta på mina egna kläder igen. Så det tar några minuter om man inte har en massa frågor. 
  • stegen

Tusen tack Ingen!! Har du kört på stimulerad cykel? Hur många UL brukar behövas? Och hur bra är dom på att hitta ÄL? Jag ska ju köra på pergo men ingen ägglossningsspruta.

• Satfläsk

Jag har inte läst hela tråden men jag har en fråga som någon här kanske kan svara på?

Min kille kan inte få biologiska barn. Han har ett barn med sitt ex. Det provade först insemination (donator) vilket inte funkade (exet hade tydligen svårt för att bli gravid). De gjorde 3 inseminationer och sen 1 provrör. Jag har för mig att det är de försöken man har som man inte behöver bekosta själv, eller?

I framtiden vill jag och min kille skaffa barn och jag undrar då vad som gäller när det kommer till de försök man har? Han har ju redan utnyttjat 3 inseminationer och 1 provrörsförsök. Får vi bekosta det själva eller har vi också dessa försök bekostade?

Tacksam för svar :)

• drömmaromsmått
    Satfläsk skrev 2012-11-03 08:47:30 följande:
    Jag har inte läst hela tråden men jag har en fråga som någon här kanske kan svara på? Min kille kan inte få biologiska barn. Han har ett barn med sitt ex. Det provade först insemination (donator) vilket inte funkade (exet hade tydligen svårt för att bli gravid). De gjorde 3 inseminationer och sen 1 provrör. Jag har för mig att det är de försöken man har som man inte behöver bekosta själv, eller? I framtiden vill jag och min kille skaffa barn och jag undrar då vad som gäller när det kommer till de försök man har? Han har ju redan utnyttjat 3 inseminationer och 1 provrörsförsök. Får vi bekosta det själva eller har vi också dessa försök bekostade? Tacksam för svar :)

Eftersom ni inte har gemensamma barn får ni behandlingarna av landstinget.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012