• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • minaz

Hej nån som kan hjälpa mig, som har varit samma sits som mig.

Tog ett gravtest som blev NEGATIVT 7 dagar efter OVITRELLEN, sen på 8 dagen så kom ett pluss och sen senare på kvällen ett minus och nu ett pluss igen.

Hur ska jag tolka detta?

Vill verkligen vara gravid nu och att det händer på riktigt för mig...

Jag ber och bönar att jag ska få vara gravid...

INTE ett endast pluss på 2 år och 4 månader... börjar bli tokig.

• minaz

Är så irriterad och argsint, mens eller gravhormoner som spökar...

Hoppas ju att det är gravhormoner på G.

Vill verkligen att det ska gå nu, vårat allra sista försök...   

• TyraPaloma
    minaz skrev 2012-10-26 00:21:34 följande:
    Är så irriterad och argsint, mens eller gravhormoner som spökar...

Hoppas ju att det är gravhormoner på G.

Vill verkligen att det ska gå nu, vårat allra sista försök...   
    Ett plus ska ju vara ett plus. Nu har jag dålig koll på hormonbehandlingar men det kan inte vara att det är för nära inpå hormonbehandlingen? Men det kanske bara gäller vid ivf???
  • TyraPaloma
    Linnea1986 skrev 2012-10-26 08:15:58 följande:
    Testade svagt idag med. Ska man köpa ett digitalt o testa igen?
    Är det ett streck där det ska vara så betyder det gravid! Kolla i instruktionerna, där brukar det vara bilder med olika exempel
  • Längtan 30

Linnea, det spelar mindre/ingen roll om strecket e svagt..du kanske e låghormonare! Jag fick aldrig lika starka streck när jag testade - o det fortsatte jag göra 1gng/vecka fram t jag va i 12:e veckan. Köp ett digitalt..

• LiveYourDreams

Linnea: helt klart positivt! Grattis!! :D

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012