• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-10-23 13:31:35 följande:
    Sally: informerar de inte ordentligt!? Förstår att det känns som ni slösat bort ett försök då ivf känns som en större chans att lyckas. Kram

Nä, jag har ju i alla fall lyckats missförstå det här i två år... Har frågat flera ggr och fått min version bekräftad. Trodde jag. Men har tyvärr inget skriftligt så jag kan inte bevisa nåt.
  • LiveYourDreams

Har precis varit hos distansstimulerings gyn inför ivfen. Fick bekräftat det jag trott länge; har endometrios. Om någon bara hade tagit mig på allvar innan, hade vi aldrig inseminerat utan gått direkt på ivf. E lätt besviken nu..

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-10-23 14:12:03 följande:
    Har precis varit hos distansstimulerings gyn inför ivfen. Fick bekräftat det jag trott länge; har endometrios. Om någon bara hade tagit mig på allvar innan, hade vi aldrig inseminerat utan gått direkt på ivf. E lätt besviken nu..

Besvikelsernas dag verkar det som. Kram!
  • LiveYourDreams

Sally: kram tillbaka :) jenniekk: haft alla sypmtom i säkert tio år. Nu såg de en tydlig endometrioscysta :(

• TyraPaloma
    Sally Cinnamon skrev 2012-10-23 13:38:09 följande:

Nä, jag har ju i alla fall lyckats missförstå det här i två år... Har frågat flera ggr och fått min version bekräftad. Trodde jag. Men har tyvärr inget skriftligt så jag kan inte bevisa nåt.
    Sally, skulle det bli med donerade spermier då också? IVf alltså?
  • Sally Cinnamon
    TyraPaloma skrev 2012-10-23 16:58:22 följande:
    Sally, skulle det bli med donerade spermier då också? IVf alltså?

Ja precis.
  • Längtan 30
    Sally : Fy va tråkigt, jag o sambon upplevde också att dom var väldigt otydliga på SU, ena delen av teamet sa en sak å nån annan tvärtom mer lr mindre..Styrkekramar!

Liveyourdreams : Fy va tungt besked, även om det på sätt o vis e skönt att få veta tillslut..Förstår att du e ledsen/arg o besviken! Hur är det tänkt att ni går vidare nu, ska endometriosen tas bort innan det blir ivf?

*önskar ännu en gång att det räckt att sprida lite gravidbaciller så alla goa tjejer här inne blev gravida* 
  • LiveYourDreams

Längtan: tack vännen! Nä den får va kvar, iaf just nu. Den ska inte kunna störa ivf processen. Men vi får se hur den växer oså.. :/

• Längtan 30

Liveyourdreams: Så lite så! Oki, skönt den inte borde störa, håller tummarna att den inte växer nämnvärt mycket lr så. 

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012