• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Ingen 1
    minaz skrev 2012-10-25 23:57:13 följande:
    Hej nån som kan hjälpa mig, som har varit samma sits som mig.

Tog ett gravtest som blev NEGATIVT 7 dagar efter OVITRELLEN, sen på 8 dagen så kom ett pluss och sen senare på kvällen ett minus och nu ett pluss igen.

Hur ska jag tolka detta?

Vill verkligen vara gravid nu och att det händer på riktigt för mig...

Jag ber och bönar att jag ska få vara gravid...

INTE ett endast pluss på 2 år och 4 månader... börjar bli tokig.

Ovitrellen kan stanna kvar i kroppen upp till tio dagar efter. Egentligen är det bäst att ta gravtest på morgonurinen innan bim.
    När jag har testat inom de tio dagarna,har jag fått både plus och minus tyvärr...

Hoppas att du får ett riktigt plus!
  • Ingen 1
    jenniekk skrev 2012-10-26 17:11:00 följande:
    Ingen: Hur går det för er? Du kanske skrivit och jag glömt...
    jenniekk: Tack för omtanken!!
    Vi ska på vul på måndag, sen insem någon gång nästa vecka.
  • AnnaTr
    minaz skrev 2012-10-25 23:57:13 följande:
    Hej nån som kan hjälpa mig, som har varit samma sits som mig.

Tog ett gravtest som blev NEGATIVT 7 dagar efter OVITRELLEN, sen på 8 dagen så kom ett pluss och sen senare på kvällen ett minus och nu ett pluss igen.

Hur ska jag tolka detta?

Vill verkligen vara gravid nu och att det händer på riktigt för mig...

Jag ber och bönar att jag ska få vara gravid...

INTE ett endast pluss på 2 år och 4 månader... börjar bli tokig.

Tyvärr har jag läst om att när man har hormoner i kroppen ska man vänta i 10 dagar innan man tar något gravtest för dom gör att det kan vara positivt men att det inte är det... Men jag hoppas verkligen att det inte är så i ditt fall!!!! 
  • AnnaTr
    Ingen 1 skrev 2012-10-26 18:14:21 följande:
    jenniekk: Tack för omtanken!!
    Vi ska på vul på måndag, sen insem någon gång nästa vecka.
    Vad spännande!! Vart gör ni insem? :) Jag är lite ny här i tråden så hoppas ni inte tycker att jag lägger mig i.
  • Ingen 1
    AnnaTr skrev 2012-10-26 18:16:32 följande:
    Vad spännande!! Vart gör ni insem? :) Jag är lite ny här i tråden så hoppas ni inte tycker att jag lägger mig i.
    På rmc i Malmö.
  • stegen
    Ingen 1 skrev 2012-10-26 19:42:29 följande:
    På rmc i Malmö.

Ska också göra insem på Rmc, dock väntar jag på mens nu sen ska jag ringa så jag får börja med pergo, berodde på om dom hade tid för VUL osv känns lite ovisst faktiskt, samma för dig?
  • jenniekk

Ingen: hur många försök har ni gjort nu? Ändrar ni något i behandlingen? Hur många försök tycker kliniken att "man kan göra"

Jag ska ta progesteron prov nästa vecka sen ska jag spola igenom äggledarna. Är Livrädd för att det ska vara stopp! Googlar allt om endometrios som kan vara orsak till stopp. Har molvärk vid Äl, mensvärk vid mens och diffusa hugg i livmodern ibland... Symptom?? Ja, du hör ju... Överanalyserar allt!! ;)

• LiveYourDreams

Jenniekk: kan nog lugna dig med endometriosen. Jag har det ju, o har inget stopp. Endometrios synd ofta vid vul (vilket vi ju gjort en del;)) som blodfyllda cystor. Ger också extrem mensvärk. Jag brukar ligga första dagen o pendla mellan att kräkas o vilja dö. Så tror inte du behöver oroa dig för just endometrios. Sen är det såklart bra o göra en spolning så att man ser att flödet är fint :)

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012