• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • stegen

Ingen: samma här inte för att jag behöver det men om man kör med pergo och inte typ ortivelle så hjälper inte det deras öppettider. Om detta misslyckas så ska jag köra med några injektioner nästa, kommer inte ihåg vad de heter. Känns som man kanske ska köra på DK sen, de har ju öppet på helger osv.

• Ingen 1
    stegen skrev 2012-11-03 16:41:30 följande:
    Ingen: samma här inte för att jag behöver det men om man kör med pergo och inte typ ortivelle så hjälper inte det deras öppettider. Om detta misslyckas så ska jag köra med några injektioner nästa, kommer inte ihåg vad de heter. Känns som man kanske ska köra på DK sen, de har ju öppet på helger osv.
    Mm men jag tror att dom bara kommer att beklaga om du får äl, på "fel" tid...
    Anledningen till att jag är kvar på RMC är att vi har ett barn som vi fått hjälp med på RMC, vill nu ha syskon. Blev först lovad biologiskt syskon, men det ändrade RMC sen. Så nu har vi en annan donator, det spelar ju kanske ingen roll men det är därför vi är kvar på RMC. Sen har ju vårt barn en öppen donator och därför här vi också beslutat att vara kvar på RMC.
  • stegen
    Ingen 1 skrev 2012-11-03 16:57:17 följande:
    Mm men jag tror att dom bara kommer att beklaga om du får äl, på "fel" tid... Anledningen till att jag är kvar på RMC är att vi har ett barn som vi fått hjälp med på RMC, vill nu ha syskon. Blev först lovad biologiskt syskon, men det ändrade RMC sen. Så nu har vi en annan donator, det spelar ju kanske ingen roll men det är därför vi är kvar på RMC. Sen har ju vårt barn en öppen donator och därför här vi också beslutat att vara kvar på RMC.

Ok men jag tror vi kör 2-3 på RMC och sen DK innan IVF, vet inte riktigt om vi är där än, vill testa insem lite! Tack för svaren ingen!
  • Ingen 1
    stegen skrev 2012-11-03 19:22:24 följande:

Ok men jag tror vi kör 2-3 på RMC och sen DK innan IVF, vet inte riktigt om vi är där än, vill testa insem lite! Tack för svaren ingen!
    Lycka till! Du måste berätta hur det går och dina upplevelser av RMC!  ;)

• stegen
    Ingen 1 skrev 2012-11-04 08:11:38 följande:
    Lycka till! Du måste berätta hur det går och dina upplevelser av RMC!  ;)

Absolut gör jag det, än är bemötandet bra, men vi har ju bara gjort utredning än. Nu väntar vi på infektionsprovsvaren och om de är OK kör vi ju igång på denna cykeln har ju redan fått börja med pergo, och fått planen om injektioner (som jag inte minns vad hon sa de hette) nästa insem om detta misslyckas. Känns som mycket beror på vilken läkare man har?
  • Ingen 1
    stegen skrev 2012-11-04 13:56:23 följande:

Absolut gör jag det, än är bemötandet bra, men vi har ju bara gjort utredning än. Nu väntar vi på infektionsprovsvaren och om de är OK kör vi ju igång på denna cykeln har ju redan fått börja med pergo, och fått planen om injektioner (som jag inte minns vad hon sa de hette) nästa insem om detta misslyckas. Känns som mycket beror på vilken läkare man har?
    Vi har fått olika läkare varenda gång, det beror på vilken arbetsuppgift dom har för dagen. Nu gjorde ju inte vi vår utredning där, så då kanske det är annorlunda!

• Persika

Hej alla! Jag tänkte hoppa in i denna tråd om det går bra. Jag och fästmannen gjorde första inseminationen på Sophiahemmet denna månad.

Fick ett konstigt streck på Stickan igår som såg positivt ut men idag var det helt negativt och det känns som att mensen kommer när som helst. :( Får ta nya tag men ledsen blir man när man kastas mellan hopp och förtvivlan.

• Ingen 1
    Persika skrev 2012-11-05 21:15:56 följande:
    Hej alla! Jag tänkte hoppa in i denna tråd om det går bra. Jag och fästmannen gjorde första inseminationen på Sophiahemmet denna månad.

Fick ett konstigt streck på Stickan igår som såg positivt ut men idag var det helt negativt och det känns som att mensen kommer när som helst. :( Får ta nya tag men ledsen blir man när man kastas mellan hopp och förtvivlan.
    Välkommen till "våran" tråd!!

• vårturnu
    Satfläsk skrev 2012-11-03 09:01:48 följande:
    Såhär står det på deras hemsida.

"Vi har ingen väntetid till donatorinsemination men väntetiden till äggdonationsbehandling är cirka ett år."

Någon utredning på min kille lär ju inte behövas eftersom att en redan är gjord. Jag har (eller hade) iaf inte några problem att bli gravid. Har ett barn sedan tidigare jag också. Görs en utredning på mig också i just det här fallet?
    Jag rekommenderar också att ni ställer er i kö, vi har dock gjort donatorinsem i Malmö. Men väntan att ens få veta om man hamnat i ngn kö kan också ta tid om det ska tas prover o skickas remisser osv....
  • vårturnu

Hej Stegen! Vi har gjort donatorinsem på RMC Malmö, jag har också fått ha hormonstimulering trots att det " inte ska va ngt fel på mig" utan för att passa deras tider osv. Vid ett försök så hade bästa tid för insem. skett när de hade stängt pga helgdagar och då var deras alternativ att avbryta behandlingen och vänta till nästa passande cykel eller att "chansa" att insem lite tidigare än helt optimalt.. Så då valde vi att åka till Danmark som hade öppet när det var som bäst. Så roligt är det inte att ta hormoner i "onödan". VI har också haft olika läkare varje gång på RMC. Hör av dig om du undrar ngt o lycka till!

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012