• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • TyraPaloma
    Satfläsk skrev 2012-11-08 05:55:23 följande:
    Vårturnu: Nej jag vet nog inte heller vad som gäller i Uppsala förutom det som står :P

Utredning på min kille är redan gjord eftersom att han redan har gått igenom det här. Jag hade inga problem med att bli gravid med min dotter (annan pappa). Om det är såna utredningar du menar? :)

Vilka slags prover tar de?

Tack så mkt :)
    Hej hej. Jag kastar mig in i diskussionen

Min man har försökt med ivf med sin före detta sambo (dock inget barn). Han var alltså utredd bara nåt år innan vi började försöka. När vi startade på Sahlgrenska så fick han ändå utredas igen.

• Satfläsk

Tyrapaloma: Jaha okej. Var det något "fel" på honom?

Min kille utreddes och de konstaterade att han inte har några fungerande spermier. Jag tror väl inte att det har förändrats :P Fast jag vet ju inte, de kanske gör en utredning på honom igen iaf.

• TyraPaloma
    Satfläsk skrev 2012-11-08 09:11:57 följande:
    Tyrapaloma: Jaha okej. Var det något "fel" på honom?

Min kille utreddes och de konstaterade att han inte har några fungerande spermier. Jag tror väl inte att det har förändrats :P Fast jag vet ju inte, de kanske gör en utredning på honom igen iaf.
    Ja min man är gravt infertil men inte steril - de hittade ett fåtal levande spermier när han försökte med sitt ex.

Vid denna utredning hittade de inga vettiga spermier.

• På färden mot tre

Hej

Kastar mig in i denna tråden och hoppas på svar. Jag har gjort min första insemination. Fick tyvärr min mens igår så blev inget plus denna gång. Var på VUL idag och då hittade de en 5 cm stor cysta (ofarlig vätskefylld äggblåsa) som gör att jag inte får ta några hormoner denna månad. Riktigt trist för hade så klart hoppats på köra igång stimulerad inseminationsbehandling nummer 2 nu på en gång. De sa att cystan krymper och försvinner av sig själv på några veckor. Någon som har haft denna typ av cysta och hur lång tid tog det tills den var borta och ni kunde börja med hormonbehandling igen?

Lycka till alla här inne!    

http://pavagmottre.blogspot.com/

• jenniekk

Hej tjejer! Har idag varit och spolat igenom mina äggledarna. Vad ONT det gjorde! Det gick först inte spola alls! De provade då att kuffa ballongen mindre och då gick det bra! Så vad gyn kunde se så såg allt bra ut! -andas ut-

Fick reda på progesteron provet jag tog med och det visade på bra ägglossning. Börjar med Pergotime idag och hoppas på att kunna göra ett nytt försök denna cykeln...

• Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-11-09 12:19:45 följande:
    Hej tjejer! Har idag varit och spolat igenom mina äggledarna. Vad ONT det gjorde! Det gick först inte spola alls! De provade då att kuffa ballongen mindre och då gick det bra! Så vad gyn kunde se så såg allt bra ut! -andas ut-

Fick reda på progesteron provet jag tog med och det visade på bra ägglossning. Börjar med Pergotime idag och hoppas på att kunna göra ett nytt försök denna cykeln...
    Tråkigt att det gjorde ont men så skönt att det såg bra ut, jag håller tummar o tår för att det blir full pott av nästa insemination!! Hjärta
  • stegen

De hittade 3st på 14-15 mm så på söndag ska jag ta ägglossningssprutan, och insemination på måndag efter de har punkterat 1-2 äggblåsor om nu alla är mogna på måndag.

Och så fick jag testa spruta mig i magen, fyyy inte kul!

Var säker på för många ägg!! Så rätt jag hade.

• vårturnu
    Satfläsk skrev 2012-11-08 05:55:23 följande:
    Vårturnu: Nej jag vet nog inte heller vad som gäller i Uppsala förutom det som står :P

Utredning på min kille är redan gjord eftersom att han redan har gått igenom det här. Jag hade inga problem med att bli gravid med min dotter (annan pappa). Om det är såna utredningar du menar? :)

Vilka slags prover tar de?

Tack så mkt :)
    Min sambo hade också redan fått "diagnos" av annan läkare innan vi fick hjälp på RMC, men ändå fick han ju lämna nya prover (spermaprov) Inte världens roligaste prov antar jag...  Minns faktiskt inte var jag gjorde vilka prov riktigt nu till slut men jag har lämnat blodprover, gjort äggledarspolning och blivit undersökt med vaginalt ultraljud.
  • LiveYourDreams

Jenniekk: skönt att det e gjort o gick bra även om det gjrde ont :) de säger ju att fertiliteten går upp månaderna efter en hsg så ni gör rätt i o köra på. Håller mina tummar för dig, det vet du :)

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012