• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Fröken Smilla

Jättetråkigt att höra Sally många kramar!

• jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-29 12:49:55 följande:

Knallnegativt imorse :( Men ingen chock.

<3 kram
  • Sally Cinnamon

Är LiveYourDreams här och läser något, tro? Vi börjar inse att vi måste göra ivf i DK, skulle behöva lite tips och råd.

• jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-10-01 16:01:55 följande:

Är LiveYourDreams här och läser något, tro? Vi börjar inse att vi måste göra ivf i DK, skulle behöva lite tips och råd.

Har ni förbrukat era försök genom landstinget? Kan de hjälpa er sen inför ivf i DK om det skulle bli så? Kram
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2015-10-02 17:18:17 följande:
    Har ni förbrukat era försök genom landstinget? Kan de hjälpa er sen inför ivf i DK om det skulle bli så? Kram
    Ja, ett barn får man hjälp med av landstinget. Och FET till självkostnadspris om man har turen att få embryon till frysen. Vi hade ju tre, men bara ett klarade upptiningen och sen blev det missfall då...
    Tror inte de hjälper en med DK. Måste nog försöka hitta någon bra privat gynekolog. Min gamla har tyvärr flyttat från stan.
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-10-02 17:38:46 följande:
    Ja, ett barn får man hjälp med av landstinget. Och FET till självkostnadspris om man har turen att få embryon till frysen. Vi hade ju tre, men bara ett klarade upptiningen och sen blev det missfall då...
    Tror inte de hjälper en med DK. Måste nog försöka hitta någon bra privat gynekolog. Min gamla har tyvärr flyttat från stan.
    Att allt ska vara så krångligt! De pratade om insemination och bl.a med donerad speema på Nyhetsmorgon nu i veckan och så som samtalet gick så verkade det som att kunskapen inte finns för hur många heteropar som söker sig till DK för att man inte kan få sina behov tillgodosedda i Sve.

Jag vet inte hur vi heller ska lösa kontakt med sve gyn om vi ska göra syskonförsök. Blev ju gravid på första stimulerade försöker så känns inte i nuläget som vi vill försöka ostimulerat. Känns för osäkert och som om man måste ha massor av tur för att lyckas!
  • Sally Cinnamon

Tack Längtan30! Det känns fortfarande tungt men vi jobbar på med efterforskningar hur vi gör nu. Mycket pyssel och telefontider att passa med den här barnlösheten, hade nästan glömt.

• Sally Cinnamon

Kan vi terapiprata lite om det här att få barn som är halvsyskon? Är fortfarande i sorg att vårat ev. syskon och sonen inte blir genetiska helsyskon. Jag tycker det känns så orättvist. Plus att jag är orolig att våra barn inte alls ska bli lika. Om en t.ex. blir lång och den andra inte så det blir avundsjuka.
    Sånt kan förstås hända med biologiska helsyskon också. Men ändå. Jag tänker på det här nu.
    Hur tänker ni? Har ni alla lyckats få samma donator till nummer två? Kram.

• Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2015-10-16 15:25:57 följande:
    Kan vi terapiprata lite om det här att få barn som är halvsyskon? Är fortfarande i sorg att vårat ev. syskon och sonen inte blir genetiska helsyskon. Jag tycker det känns så orättvist. Plus att jag är orolig att våra barn inte alls ska bli lika. Om en t.ex. blir lång och den andra inte så det blir avundsjuka. Sånt kan förstås hända med biologiska helsyskon också. Men ändå. Jag tänker på det här nu. Hur tänker ni? Har ni alla lyckats få samma donator till nummer två? Kram.

Jag är orolig för samma, trots att det är samma donator - jag vet inte varför men jag kan bara inte släppa tanken på att dr Lars gett oss fel donatornummer, fast det stämmer iofs med att jag och donatorn matchar eftersom jag blev gravid på första försöket båda gångerna vi använt denna donatorn. Oroar mig för att lillasyskonet ska vara lik donatorn istället för mig. Jag tror dock inte att det betyder nåt särskilt för barnen om de inte är helsyskon eftersom de ändå har en gemensam nämnare (mamma)... Sen vet en ju inte om en får en av varje kön eller två av samma tänker jag.
  • Fröken Smilla

Min lilla tjej tittade ut den 22 oktober (bf +12) efter en långdragen förlossning. Men alla mådde bra och nästa vecka blir hon 8 månader! Tiden går så fort! Hon är en framåt tjej som inte ligger på latsidan utan har nu börjat krypa och ställa sig upp mot möbler, lite smått till sin mammas fasa

Hur är det med dig?

• Längtan 30
    Fröken Smilla skrev 2016-06-17 00:22:32 följande:
    Min lilla tjej tittade ut den 22 oktober (bf +12) efter en långdragen förlossning. Men alla mådde bra och nästa vecka blir hon 8 månader! Tiden går så fort! Hon är en framåt tjej som inte ligger på latsidan utan har nu börjat krypa och ställa sig upp mot möbler, lite smått till sin mammas fasa Hur är det med dig?

Åh vad roligt (och skrämmande jag vet)! Vi fick en tjej till i slutet av februari så om lite drygt en vecka blir hon fyra månader, stark som en oxe är hon och ska helst sitta och/eller bäras så hon ser alla. En lite lättare bebis än stora var, fortfarande med ett stort närhetsbehov men gladare och lättare att få nöjd - det hänger iofs säkert samman med att jag är lugnare/tryggare i min mammaroll än med stora.
  • Linnea1986

Vi fick våran lilla tjej den 19/1 så nu på fredag blir hon 7 månader :) idag blev det även + på stickan så vi väntar en liten till ??

• Sally Cinnamon
    Linnea1986 skrev 2016-08-16 23:08:50 följande:

Vi fick våran lilla tjej den 19/1 så nu på fredag blir hon 7 månader :) idag blev det även + på stickan så vi väntar en liten till ??

Oj, intensivt! Grattis!

Jag är i v 30 med lillasyster eller -bror. Spännande! Dock mkt tyngre att vara gravid när man har en liten att se efter också, men det är ju begränsad tid.
    Kramar till er alla!
  • Fröken Smilla

Grattis till era graviditeter!

Hade nog inte fixat att vara gravid nu, lilltjejen är 10 månader och det är fullt ös medvetslös vi väntar minst ett år till innan vi gör nya försök, det lär ju bli ivf igen. Vi har två nedfrysta embryon

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012