Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej!
    Jag hoppas jag också kan få vara med här. Har följt tråden lite på avstånd ett tag så det är väl dags att jag ger mig tillkänna :) Ska också åka till Storken snart för första gången. Har lite blandade känslor inför det hela, men allra mest känner jag att det vore skönt att komma igång. Har stått och stampat på samma ruta länge länge nu.

Binaa> varför godtog de inte dina scannade provsvar? De bad mig att skicka antingen kopior eller scannade provsvar och då var det inga problem. Skumt... blir lite nervös att det ska bli någon typ av trubbel när vi väl kommer ned.  Kan du ringa till VC och be dem skicka svaren till dig igen? Jag har upplevt att folk blir lite mjukhjärtade och gärna hjälper en om man orkar berätta vad man ska ha proverna till, kanske kan funka?

• Sally Cinnamon
    Binaaa skrev 2012-01-23 16:26:08 följande:
    Hej och välkommen till tråden! 

Mina provsvar var i form av ett kort brev från läkaren. Stork ville ha Lab-utskriften som inte vårdcentralen har kvar!! Så tröttsamt! Jag berättade för henne att jag fått betala för dom och varför jag behövde dom och då sa hon "Skäll inte på mig! Det är inte mitt fel!"  
    Detta gör ju att jag med största sannolikhet inte hinner få mina provsvar i tid eftersom jag snart har ÄL. :( :(
    Men gud vad störigt! Och de skickade aldrig själva labpappren till dig? De borde väl ändå lagras nånstans eller hur funkar det? Du kan väl inte behöva ta om proverna? Dom måste fixa det åt dig, det måste dom! Jag skulle ringt dem imorgon och pratat lite ynkligt men bestämt.
  • Sally Cinnamon
    Binaaa skrev 2012-01-23 16:34:53 följande:
    Nix de skickade aldrig labpapprena till mig... Jag behöver inte ta om proverna men de måste skicka efter en kopia från labbet och sedan skicka den till mig. Kruxet är att på den kopian så står inte klamydiatestet med. Så det måste don skicka separat. Känner på mig att det kommer bli fel igen! 
    Håller tummarna för en sen ägglossning för dig denna månad!
  • Sally Cinnamon

Hej!
    Vet inte om någon redan tagit upp detta, men jag tänkte tipsa om att spara alla kvitton om det är så att man inseminerar i Danmark eftersom man kan söka pengar från Försäkringskassan för vård i annat EU-land om man inte kan få den vård som man behöver i rimlig tid hemma i Sverige. Inte så dumt va?
    Länk för den intresserade:
    www.forsakringskassan.se/sjukvard/vard_inom_eu/planerad_vard_utomlands/!ut/p/b1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOItjAx8nZwMHQ0sgg0sDDwtPSxd3SyN3EMCDYAKIoEKDHAARwN8-l3MTaD68SggYH-4fhRYCT4XEHKDn0d-bqp-QW5ohEGWiSIA4WWM-A!!/dl4/d5/L2dJQSEvUUt3QS80SmtFL1o2XzgyME1CQjFBMDhTMDgwSTlIOUVGOTJHSkw2/

• Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-01-28 16:39:43 följande:
    Hur gamla är ni andra tjejer?

Lite nyfiken... 28 är jag...
    Snart 32. Har velat bli gravid länge så jag försöker sluta ha ångest över åldern. Åren går i alla fall liksom, med eller utan panik så det är skönare att försöka släppa det. Men svårt.
  • Sally Cinnamon
    MygganMy skrev 2012-01-29 19:18:24 följande:
    Så sant så, tiden går ändå :/

När får du åka på första behandlingen? 
    Hoppas det blir i februari, men om jag har riktig otur krockar det med en jobbgrej som är väldigt svår att smita från och då blir det mars.
  • Sally Cinnamon
    MygganMy skrev 2012-01-29 19:53:16 följande:
    mmm, det är att man ska komma iväg också..:/ Då hoppas jag att du hinner iväg i februari :D
    Ja! Tack!
  • Sally Cinnamon

Sådärja! Nu har vi också varit på Stork. Hade nästan glömt hur mycket man kan KÄNNA EFTER, på jakt efter graviditetsymtom, men jag kommer drabbas hårt av grubbel och överanalys märker jag :) Stålsätt er!

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012