Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Vi som ska börja inseminera 2012

(jag har alltså inte plussat, försöker bara självpeppa och dela med mig av peppet till alla som vill ha)

• Sally Cinnamon

Nu känns det inte alls som om det har fungerat. Tjyvtestade imorse (jag vet att det är alldeles för tidigt och allt det där, men jag pallar inte att inte veta om det finns en liten mikromöjlighet att få information) Känner mig enormt deppig och har lust att dricka en massa vin alternativt somna och vakna igen när allt är klart och bebisen är på väg. ORKAR INTE!

• Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-05-09 13:18:57 följande:
    HjärtaHjärtaHjärta

När har du testdag egentligen? Kan ju bara vara för tidigt även om det känns helt kört nu... Förstår hur du känner... Kommer nog känna detsamma snart. 

Molvärken fortsätter idag. Känner precis som jag brukar innan mens...     
    Tack, har ej testdag förrän måndag så jag är ju alldeles alldeles för tidigt ute med mina stickor . Ovissheten tar kål på mig. Jag håller en halv tumme för mig själv, för jag tror inte det är nåt och resten för er andra som väntar! Kram och tack för peppandet. Bergodalbanigt, det här!
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-05-14 08:53:35 följande:
    Hur har det gått för dig Sally?

Åt skogen för oss också. Tungt.
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-05-14 10:22:39 följande:
    HjärtaHjärta  Ingen positivitet i denna tråden alls!! Förstår att det är tungt nu! Hur ska ni gå vidare nu?
    Hej och tack för allt stöd i tråden. 
    Jag vet inte riktigt hur vi ska gå vidare. Stork undrade om jag hade gjort några hormontester och det har jag inte. Vilka tester är det och tar det lång tid att få svar på dem? Har ni andra gjort det? Behövs det om man får positiva ägglossningstest?

De skrev också att det inte finns några undersökningar som visar att dubbelinsemination ökar chanserna för befruktning, men att man kan göra det om man vill i alla fall. Jag vet inte...jag tänker att det BORDE öka chansen, men det kanske bara är onödigt då? Känns trovärdigt när de inte direkt pushar för det. Hade de velat skinna en på pengar hade de väl rekommenderat det, menar jag.
  • Sally Cinnamon

Hej hej! Länge sen jag skrev nåt nu, men jag tittar till tråden då och då. Har inte kommit iväg på fler försök så ligger lite lågt med engagemanget. Blir dock glad och hoppfull när jag läser om plussande, nyfunna makespermier mm. Härligt med lite ljusglimtar i det här svåra.
    Kramar till oss alla!
     P.S. Storkklinik har öppet hela sommaren och på söndagar, midsommar etc om det är nån som får panik av att vänta.

• Sally Cinnamon
    Duvan skrev 2012-06-11 17:20:49 följande:
    hej alla söta tjejer

idag är jag ledsen...antagligen mf.
    har blött en massa och ont i magen,
    känns så jobbigt...
    Nej!! Nu blev jag också ledsen. Kram Duvan.
  • Sally Cinnamon
    TyraPaloma skrev 2012-06-17 11:20:59 följande:
    Ja man kan stå i kö för adoption hos adoptionsorganisationerna, däremot kan man inte köra igång med utredningen hos kommunen eftersom de då vill att man ska vara klara med alla ivf eller inseminationsförsök.

4 dagar kvar till BIM för oss. Tycker dock att jag har haft de vanliga pms-symptomen så jag tror inte att det har lyckats . Tänkte testa tidigast på tisdag, tror inte jag kan hålla mig till torsdag!!

Försöker tänka positivt, det är bara att försöka igen om det inte fungerar denna gång!!!
    Hej, precis, vi står i kö till adoption samtidigt som vi håller på med inseminationerna. Hemutredningen är i princip ingen idé att göra innan man är "klar" med inseminations-/ivf-försöken eftersom adoptionsmedgivandet gäller för de familjeförhållanden man har då utredningen görs, så om ens familjeförhållanden ändras (om man får en bebis till exempel..) kan det bli trubbel.
    Men man kan stå i kö i alla fall hos en adoptionsorganisation och tillgodoräkna sig den kötiden sen. Det är rätt så dyrt, men vi ser det som en försäkring. Föräldrautbildningen för adoption har vi också gått, den finns t.ex. hos Folkuniversitetet.

F.ö. väntar vi på ÄL här, borde bli om en vecka ungefär. Tiden går SÅ LÅNGSAMT!
    Kram. 
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012