Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Vi som ska börja inseminera 2012

Och lycka till Duvan och Jennie. Jag förstår precis att man inte vill missa en månad, man orkar inte vänta mer!

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-02-27 09:40:48 följande:
    Här har vi beslutat att vänta till maj, dumma dagar och stundande bröllop gör att planerna skjuts upp. Trist men väntan är numera min bäste vän :p
    Ert eget bröllop? Vore ju härligt om lite lyxplanering lättade upp väntan.
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-02-27 18:58:45 följande:
    Japp vårt eget :D
    Roligt! Gratulerar i förskott. Då har du lite annat att tänka på.
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-02-28 06:30:37 följande:
    Tack sally :) hur går det för dig?
    Tackar som frågar. Laddar om inför nästa försök på Storken, borde bli i nästa vecka någon gång. Hade hoppats på osannolik tur och första försöket, men så blir det inte. Andra gången gillt? 
  • Sally Cinnamon
    Ingen 1 skrev 2012-02-29 08:38:53 följande:
    Nu måste jag ställa en av mina så där dumma frågor, som bara jag kan ;)

Fick min mens den 13/2, (tog stimulering pergo, gonal f och ovitrelle), DI den 24/2. Känner ju så klart inga symtom eller så. Men idag när jag var på toa kom det lite rosa på pappret. Kan det vara en nidationsblödning eller nåt annat? Är ju bara på dag 5 efter DI. (Dag 17 i min cykel)  Min ägglossning blev ju runt den 24/2 eftersom jag tog ägglossningsspruta.
    Ska tilläggas att jag aldrig någonsin har haft någon mellanblödning eller så tidigare.
    Har ju tagit stimulering flera gånger innan och har aldrig haft några problem innan. När jag var gravid förra gången så hade jag inga blödningar av något slag.

Förstår ni hur jag menar, är det någon som har något tips?
    Tråkigt svar, men vänta och se (och håll en tumme för nidblödning)?
  • Sally Cinnamon

Hej alla. En liten fundering bara: tänker ni, när det inte tar sig, att ni byter donator till nästa gång? Till någon som ev. är mer kompatibel med dig liksom.
    Vi har bara varit iväg en gång och jag funderar på om vi ska köra på med samma eller byta nästa gång.
    Hur resonerar ni andra?

• Sally Cinnamon
    Fröken Smilla skrev 2012-03-01 19:43:52 följande:
    Jag har haft samma donator två inseminationer (gång 1 och 3), de andra två har varit två olika. Denna gången har jag provat en ny. Vet inte om det är bra eller inte, men läkaren tyckte jag skulle byta nu.
    Tackar för tipsen. Håller tummarna för er Smilla och Duvan. Statistiken talar för er nu - på det fjärde ska det ske!
  • Sally Cinnamon

Men nu undrar jag en grej: när vi var på Storken gjorde de inget VUL. Är det bara när man gör stimulerade försök som de gör det, eller är det standard på era andra ställen? Det är ju så dyrt på Storken så man tycker inte de borde spara in på såna grejer.

• Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-03-05 20:07:43 följande:
    På kliniken jag går är det standard vid alla inseminationer. Kan det ha med att göra att Stork är en barnmorskeledd klinik och inte har kunskaperna för detta?
    Hmm, ingen aning faktiskt. De driver ju en ivf-klinik vägg i vägg så helt handfallna kan de ju inte vara. Barnmorskor jag har träffat på har väl gjort VUL när det behövts eller hittar jag på? Lite konstigt är det i alla fall.
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-03-05 20:49:12 följande:
    När vi gjorde inseminationer i Sverige var det läkaren som gjorde vul då med, tror! inte  barnmorskorna gör det. Om de har ivf klinik också så måste läkare finnas på denna klinik. Du får ställa frågan till Stork varför vul inte görs innan insemination...
    Ja, försöker att inte börja oroa mig över det. ORKAR inte byta klinik, trött på all pappersexcersis runt detta. Det löser sig, nästa gång tänker jag bli på smällen :) Tack för era svar och lycka till nu Jenniekk.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012