Duvan skrev 2011-12-29 14:27:17 följande:
Jag har ju lite oregelbunden cykel, mellan 28-34 dagar.
Men de sa på Storken att jag skulle börja testa på dag 26 för att inte missa äl. De rekomenderar att man testar både på morgon och kväll. Så det gjorde jag.
Om jag får positivt på stickan på morgonen så kommer jag göra en dubbelinsemination denna gång. samma dag plus dagen efter.
Jag håller med dig, man vill verkligen inte missa äl.
Vi bor ju i Göteborg så det är lite längre att köra...men vad gör man inte...:)
Har ni varit på Storken och träffat dem?
Kram
Ok det låter klokt med dubbelinsemination, det ökar ju chanserna att pricka rätt!
Nej vi var aldrig där, utan hade vårat journalsamtal per telefon. :)
sockerpian skrev 2011-12-29 14:19:44 följande:
Hej på er! här hör jag hemma känner jag =)
Jag och min sambo har försökt i 6 år, utredningen har skötts väldigt dåligt och vi har blivit bortglömda och rent ut sagt överkörda av vården.
Vi fick reda på att min sambo är helt steril förra året, men ändå har inte mycket hänt.
Nu har vi fått tid i Danmark och ska på journalsamtal på Storkklinik den 5 januari =)
Har varit och inhandlat massa ägglossningstester.
Ska bli så spännande=)
Hade varit kul att följas åt..
Hej! Så himla trist att höra att ni fick så dålig vård. Det är ungefär samma som vi. Vi fick reda på att han vart steril och att det
kunde bero på hans medicin (testosteron) han tar för sin testosteronbrist. Läkarna verkade inte veta särskilt mycket om det utan bad oss att vänta, och då kände vi oss också bortglömda
De sa att spermierna kunde komma tillbaka, men när vi hade frågor så fräste doktorn " Vi har inte tid med er, vi har andra patienter!" Så då beslöt vi oss för att köpa ett usb-microskop själva. Kollade regelbundet i ett halvår men inte en enda spermie så långt ögat kan nå.
Det är bra att vi har vårt kära grannland
Och det är skönt att kunna följas åt när man går igenom samma saker, och dubbelt så spännande
Kram