• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Binaaa

Ville bara önska er alla ett gott nytt år!! Och jag hoppas att 2012 blir året då vi vi alla plussar! Baby

• Duvan

Gottnytt år,  Jag känner också att 2012 kommer bli ett jätte bra årGlad

Jag började testa me äl stickor imorse...det är dag 26, så lite tidigt. Men de sa att det är vikigt att börja tidigt så man fångra upp när det går från negativt till positivt.

Det står ju att alkohol kan påverka resultatet....blev ju ett par glas champange igår...

• Duvan

Är det någon mer som kommer att göra insemination nästa vecka?

• Binaaa
    Duvan skrev 2012-01-01 17:12:51 följande:
    Gottnytt år,  Jag känner också att 2012 kommer bli ett jätte bra årGlad

Jag började testa me äl stickor imorse...det är dag 26, så lite tidigt. Men de sa att det är vikigt att börja tidigt så man fångra upp när det går från negativt till positivt.

Det står ju att alkohol kan påverka resultatet....blev ju ett par glas champange igår...
    När är det beräknat att du ska ha äl? Jag ska ha på Söndag, men ska oxå testa innan för att vara säker på att ja inte missar det.
  • Duvan

Jag vet inte exakt dag eftersom min cykel varierar mellan 28-32 dagar ungefär.
    På tisdag är det dag 28. Så jag tror det blir mitten på veckan:)

När börjar du med äl stickor?

• Binaaa

Ååå nu har jag lite ångest... Jag måste följa med min sambo till Tokyo i övermorgon (torsdag)
    Det innebär att jag inte kan inseminera mig på Söndag utan måste vänta till nästa Äl Gråter  vi som verkligen sett fram emot detta och längtat ihjäl oss efter söndagen... 

• Duvan

Åh så tråkigt att ni missar insemination denna gångRynkar på näsan
    När kommer ni hem igen från Tokyo?

• Binaaa

Kommer hem igen den 17e. Har nästa Äl den 4e Februari. Drygt när man väntat på dagen så länge men jag antar att tiden kommer gå fortare i Japan. Kommer ha datorn med mig så jag kan iaf följa er andra nu när ni ska göra det! Drömmer

Föresten! Fick ett brev av min gynekolog att de hittat "lätta cellförändringar" på min livmoder. Ska dit och ta om cellprovet. Är det någon av er andra som har erfarenhet av det? Spelar det någon roll för inseminationen tro?

Kram! 

• Duvan

Oj, jag tog precis äl testet och det visar 2 nästa lika straka streck,
    så jag trro att imorgon bitti kommer de vara lika starka:)

Om jag åker till Danmark och blir inseminerad på onsdag morgon, tror ni det är bra?
    Skall ringa Storkkilinen imoorgn också och höra vad de säger.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012