• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Binaaa
    Sally Cinnamon skrev 2012-01-23 16:29:16 följande:
    Men gud vad störigt! Och de skickade aldrig själva labpappren till dig? De borde väl ändå lagras nånstans eller hur funkar det? Du kan väl inte behöva ta om proverna? Dom måste fixa det åt dig, det måste dom! Jag skulle ringt dem imorgon och pratat lite ynkligt men bestämt.
    Nix de skickade aldrig labpapprena till mig... Jag behöver inte ta om proverna men de måste skicka efter en kopia från labbet och sedan skicka den till mig. Kruxet är att på den kopian så står inte klamydiatestet med. Så det måste don skicka separat. Känner på mig att det kommer bli fel igen! 
  • jenniekk
    Binaaa skrev 2012-01-23 16:34:53 följande:
    Nix de skickade aldrig labpapprena till mig... Jag behöver inte ta om proverna men de måste skicka efter en kopia från labbet och sedan skicka den till mig. Kruxet är att på den kopian så står inte klamydiatestet med. Så det måste don skicka separat. Känner på mig att det kommer bli fel igen! 

Vad jobbigt när set strular! Jag fick också betala för mina utskrifter och fick hämta dem personligen, de skickade inget sådant.

Hoppas det blir rätt direkt!

• Sally Cinnamon
    Håller tummarna för en sen ägglossning för dig denna månad!
  • Duvan
    Åh vad jobbigt för dig. Inte kul när det krånglar så.  Har du lämnat in alla provsvar förrutom röda hund?
    Jag hade verkligen ringt dem och förklarat att det är brådis så kankse de kan skynda på så du får labbsvaret innan äl.
  • Duvan

jag blir inte klok på när man bör göra insemination efter positivt på äl stickan.
    Storken säger att får man positivt på kvällen skall man göra insemination dagen efter. Får man positivt på morgonen gör man det samma dag eller dagen efter.

Men i Sverige verkar det som att insemination görs längre tid efter äl.
    Vad säger ni tjejer, hur gör ni? vad säger era läkare/barnmorska?

• lisalycklig

Duvan; jag ska göra insemination i morgon på RMC Malmö ca 55 timmar efter äl-omslag med clearblues gladgubbetest. Tror det är för sent om jag känner min kropp.

• Binaaa
    Duvan skrev 2012-01-23 18:17:50 följande:
    Åh vad jobbigt för dig. Inte kul när det krånglar så.  Har du lämnat in alla provsvar förrutom röda hund?
    Jag hade verkligen ringt dem och förklarat att det är brådis så kankse de kan skynda på så du får labbsvaret innan äl.
    Nix, har inte lämnat in något alls.... Dom bara krånglar :( Har både ringt och åkt dit och tjatat på dom utan resultat. Jag ska ringa varenda dag fram till ÄL kan ja lova!! Har verkligen räknat dagar denna månaden.

Stork skrev såhär:

"Tak for mailen, det brev fra vårdcentralen er ikke fyldest gørende nok, da vi skal bede om at have laboratorie-udskriften.

Glæder mig til at høre fra dig igen."

Fick ni andra lab-svaren direkt? 
  • Binaaa
    lisalycklig skrev 2012-01-23 18:52:47 följande:
    Duvan; jag ska göra insemination i morgon på RMC Malmö ca 55 timmar efter äl-omslag med clearblues gladgubbetest. Tror det är för sent om jag känner min kropp.
    Lycka till! Jag ska hålla tummarna! Skrattande
  • sockerpian

Binaaa: du är i samma sits som jag var innan äl...trodde aldrig jag skulle få proverna i tid.

Det du ska göra är att skriva ett brev och posta till din gynmottagning, där ska stå att du vill ha kopior från din vårdjournal, labresultaten på proverna. glöm inte skriva dina personuppgifter och din adress.

Du får inte ut dina labsvar genom att ringa eller besöka dem privat, du måste skriva ett brev eftersom det är skyddat material enligt lag. sköterskorna kan råka illa ut om de skulle skriva ut dem till dig...jag vet det är skitlöjligt, men sån e lagen.

vad gäller klamydiatestet så kolla så de verkligen tagit det på dig...Jag tog förgivet att de tagit ett sådant på mig eftersom jag gjort en utredning, men så va inte fallet, de sa att det inte va obligatoriskt...vilket är helt knas=(
    Jag åkte ner till gyn helt rasande begärde att de skulle ge mig ett test och jag fick en topps och en mugg, gick in på dass, tryckte upp toppsen o snurrade, kissade i muggen o vips va de klart.
    De skickade sedan provet till labbet och jag fick ett nummer och en web-adress som jag sedan skulle gå in på.
    Det tog 3 dagar, sen fanns provresultatet på webben, bara skriva ut och scanna o skicka till storken.

försök att inte bli arg eller skäll, men se till att ligga på...för sköterskorna glömmer ju så fort de lagt på luren..

Du kan gå in på www.klamydiasajten.se och själv beställa ett hemmatest om du inte får en tid snabbt nog på gyn.

Hoppas jag kunnat hjälpa dig lite på traven, jag vet hur frustrerande det är att vänta på proverna när det är så akut

kramGlad

• sockerpian

en sak till, i brevet måste på understryka att du vill ha svar på anti-hbc, det ingår inte här i sverige utan är något som danmark vill ha. jag åkte ner i tro att alla provsvar va med på pappret, men det visade sig fel och det händer många tydligen...så glöm inte det.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012