• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk
    sockerpian skrev 2012-01-28 16:29:39 följande:
    Tack allihopaSkrattande Känns helt overkligt!!! Har ätit prinsesstårta hela dagen..haha
    vi är superglada med samtidigt tror man ändå att mensen kommer komma...jobbigt!

Lycka till allihopa, hoppas på fler plus snartSkrattande

Tack för att ni finns där ute så man kan dela alla tankar och oro med er, skönt när man alla är i liknande eller samma situation!Hjärta

Jag hänger kvar här såklartSkrattande, vill ju följa er och se hur det går..och peppa så mycket jag kanSkrattande
    Gör du helt rätt i att fira!! Kan tänka mig att det känns overkligt!! Krama mannen, njut och ät lite mer tårta! Skrattande
  • jenniekk
    sunsed1 skrev 2012-01-28 13:46:47 följande:
    HEJ

Hur har et gått för er alla som har inseminerats och har BIM nu nån gång i dagarna?

Jag är nu på BIM - 1

Men Jag har haft världens mensvärk igår och ont i korsryggen, och var svullen som innan mens. Och så har jag testat igår med ClearBlue - och så stod det klart och tydligt - EJ GRAVID ....

Suck , så nu är det bara att vänta tills mensen dyker upp snart

Nya tag nästa månad - CPH here I come in February

lycka till till er andra

kram
    Hoppet är inte ute än... Liite finns sålänge mensen inte kommit igång... Hjärta
  • Binaaa
    jenniekk skrev 2012-01-28 16:39:43 följande:
    Hur gamla är ni andra tjejer?

Lite nyfiken... 28 är jag...
    Jag är 25 :)
  • MygganMy

Jag blir 30 i år...:/ Kommer inte hinna få barn innan jag fyller- vilkert ger en grym ångest när jag tänker på det :/

• Längtan 30
    sunsed1 skrev 2012-01-28 13:46:47 följande:
    HEJ

Hur har et gått för er alla som har inseminerats och har BIM nu nån gång i dagarna?

Jag är nu på BIM - 1

Men Jag har haft världens mensvärk igår och ont i korsryggen, och var svullen som innan mens. Och så har jag testat igår med ClearBlue - och så stod det klart och tydligt - EJ GRAVID ....

Suck , så nu är det bara att vänta tills mensen dyker upp snart

Nya tag nästa månad - CPH here I come in February

lycka till till er andra

kram
    Håller tummar å tår att mensen inte kommer, t dess tycker ja inte att du ska tappa hoppet även om ja förstår att d e jobbigt!!

Har gått igenom samma känslor när vi gått igenom olika stadier i utredningen, fram t ja gjort min äggledarundersökning va ja övertygad om att VUL skulle visa alla möjliga sorters åkommor å att kontrastvätskan inte skulle ta sig igenom äggledarna. Stenhårt övertygad å deppig men när testet va gjort å ja bara fick positiva besked, vågade ja så sakta börja hoppas å se fram emot kommande insemination. Läkaren kallade min livmoder "slät å jättefin" å äggledarna likadant, hade t.o.m börjat få en äggblåsa trots att ja haft mens 6-7dgr innan undersökningen å d va visst jättebra d oxå. Nog om mig, ja håller tummarna som sagt! Hjärta
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-01-28 16:38:57 följande:
    Nej, vi går hos Gyn Grönlund. Har för oss varit smidigast och ta sig dit och så vill jag göra vul innan inseminationen för att se om ägglossning verkligen /skett/kommer ske.

Köpt nya ägglossningstest idag så nu vill jag att dagarna ska rulla på lite fortare...
    Oki, spännande! Ja vet väldigt lite om dom, men dom e m på vår "dk-lista" inför insemination framöver..Hur e dom? Tror ja såg i ett annat inlägg att du gillade dr Lars iofs, men hur fungerar deras "rutiner" för övrigt?

Kör du/ni digitala tester? Hoppas ni plussar efter nästa försök! Hjärta
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-01-28 16:39:43 följande:
    Hur gamla är ni andra tjejer?

Lite nyfiken... 28 är jag...
    Ja e 31, huuuuuuu vilken tant hehehe. Tungan ute
    MygganMy skrev 2012-01-28 18:01:28 följande:
    Jag blir 30 i år...:/ Kommer inte hinna få barn innan jag fyller- vilkert ger en grym ångest när jag tänker på det :/
    D hade ja oxå, men i "barnskaffningssyfte" säger dom att d e UNGT, iaf när ja har pratat m läkare å bm på reproduktionsmedicin. Huvva ja kommer va 32 när ja blir mamma första gången om/när ja blir gravid i vår/sommar, 30-31 e ju ingenting! 
  • Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-01-28 16:29:39 följande:
    Tack allihopaSkrattande Känns helt overkligt!!! Har ätit prinsesstårta hela dagen..haha
    vi är superglada med samtidigt tror man ändå att mensen kommer komma...jobbigt!

Lycka till allihopa, hoppas på fler plus snartSkrattande

Tack för att ni finns där ute så man kan dela alla tankar och oro med er, skönt när man alla är i liknande eller samma situation!Hjärta

Jag hänger kvar här såklartSkrattande, vill ju följa er och se hur det går..och peppa så mycket jag kanSkrattande
    Underbart! Hjärta Grattis igen! Kan tänka mig att hjärnan går på högvarv å känslorna åker berg-o-dalbana men tror inte du behöver oroa dig, jättekul att du hänger kvar här ändå!
  • lisalycklig

Hej, jag tror inte att jag har varit inblandad i denna tråden tidigare men jag hoppar gärna in om jag får. Är i samma sits som er andra. Maken har inga spermier så vi gör donatorsinseminationer. Har gjort 7 i Danmark och 1 i Sverige denna veckan. Ville gå över till Ivf på rmc men fick inte. Jag fyller 32 i år och vi har försökt i över 5 år...

• sunsed1

Grattis Sockerpian till plusset!!!

Till er alla andra, tack för de värmande orden, visst väntar men tills mensen dyker upp (eller inte) ändå - hoppet dör sist. Och mensvärken har slutat idag, men jag vågar ändå inte hoppas.

Jag är 32 år och har en dotter sen tidigare.
    När jag talade med läkaren om insemination så sa hon -

jaaa, det är nog hög tid till det nu . . .

HAHA, tänkt vad jag kände mig plötsligt lastgammal

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012