• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • sockerpian

Angående tid för insemination så vill jag dela med mig min, eftersom jag plussat kan det va kul o veta kanske..
    Jag fick negativt på äl-test onsdagmorgon och sedan positivt onsdagkväll, inseminerades 13,15 torsdagen och då sa hon att jag anragligen skulle bli befruktad på torsdagskvällen eller natten.

• Duvan

Tack, alla tips är välkommna:)
    Men de rekomenderade inte att du skulle göra dubbelinsemination?

• russinet

Hej! Imorgon bitti ska jag insemineras för första gången på Sophiahemmet. Blir spännande! Jag vågar inte hoppas för mycket dock. Vid sista ultraljudsundersökningen igår var äggblåsan bara 15 mm. Lite liten och fattar inte hur den ska hinna bli mogen tills imorrn. Sen har min kille inte hunnit sparat sig så länge så vet inte om det kommer finnas tillräckligt med spermier. Får se hur detta slutar. Antar att jag bör lita på syster Marie på andrologen. Hon vet nog bättre hur allt detta funkar än jag.

• Längtan 30
    russinet skrev 2012-01-28 22:52:53 följande:
    Hej! Imorgon bitti ska jag insemineras för första gången på Sophiahemmet. Blir spännande! Jag vågar inte hoppas för mycket dock. Vid sista ultraljudsundersökningen igår var äggblåsan bara 15 mm. Lite liten och fattar inte hur den ska hinna bli mogen tills imorrn. Sen har min kille inte hunnit sparat sig så länge så vet inte om det kommer finnas tillräckligt med spermier. Får se hur detta slutar. Antar att jag bör lita på syster Marie på andrologen. Hon vet nog bättre hur allt detta funkar än jag.
    Lycka till, ägget kanske hunnit växa lite t imorgon..Håller tummarna att d går bra för er!
  • Binaaa
    russinet skrev 2012-01-28 22:52:53 följande:
    Lycka till!!! :)
  • russinet

Ånej! Det blidde ingen insemination idag. Min kille blev alldeles stressad och lyckades inte få ut nåt i koppen. Stackarn. Jag var tvungen att ringa återbud. Vi får köra på som vanligt den här månaden och göra om proceduren nästa månad istället. :(

• Frankie86

Russinet: kan du inte få komma dit i morgon istället? Vi går också på Sophiahemmet hos syster Marie. Har bim nästa helg. Så vi var där förra helgen. Min mans spermier blir bättre om vi har kort avhållsamhet, men det är ju individuellt.

Lycka till! Ring till Marie och hör som sagt om du inte kan komma i morgon. Eller har du tagit ovitrellespruta?

• Längtan 30
    russinet skrev 2012-01-29 08:24:12 följande:
    Ånej! Det blidde ingen insemination idag. Min kille blev alldeles stressad och lyckades inte få ut nåt i koppen. Stackarn. Jag var tvungen att ringa återbud. Vi får köra på som vanligt den här månaden och göra om proceduren nästa månad istället. :(
    Va synd, men säger som Frankie86 kan ni inte höra om ni får komma imorrn istället?
  • Äppelblad

Sockerpian: stort grattis till plusset! Du ger oss andra hopp!!

Hur har ni andra mått efter inseminationerna? Alltså före det är dags att göra grav-test. Många gravidsymptom eller inga alls? Jag väntar på att jag ska sätta igång och känna mig skengravid... Såhär två dagar efter inseminationen.

• MygganMy

Jag har haft lite ont över äggstocken- båda gångerna- vet inte om det är så, eller om jag överanalyserar (sken gravid). Jag fick ju minus men gick över bim två dagar efter första inseminationen.

Jag blev inseminerad på nytt i måndags- sex dagar sedan alltså :) 

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012