• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • sunsed1
    lisalycklig skrev 2012-01-28 18:32:30 följande:
    Hej, jag tror inte att jag har varit inblandad i denna tråden tidigare men jag hoppar gärna in om jag får. Är i samma sits som er andra. Maken har inga spermier så vi gör donatorsinseminationer. Har gjort 7 i Danmark och 1 i Sverige denna veckan. Ville gå över till Ivf på rmc men fick inte. Jag fyller 32 i år och vi har försökt i över 5 år...
    Håller tummarna för dig att detta året bli ert år !
  • Längtan 30
    lisalycklig skrev 2012-01-28 18:32:30 följande:
    Hej, jag tror inte att jag har varit inblandad i denna tråden tidigare men jag hoppar gärna in om jag får. Är i samma sits som er andra. Maken har inga spermier så vi gör donatorsinseminationer. Har gjort 7 i Danmark och 1 i Sverige denna veckan. Ville gå över till Ivf på rmc men fick inte. Jag fyller 32 i år och vi har försökt i över 5 år...
    Välkommen!

Håller tummarna att 2012 e året ni blir gravida! :) 
  • lisalycklig

Tack ska ni ha!! Jag hoppas att vi alla blir gravida för jag kan tänka mig att ni också trötta på att vänta på denna gosiga lilla bebis. Jag vill ha en bebis NU och tanken på att den först ska bli till o sedan ska man behöva vänta ytterligare nio månader känns jobbig. Jag är trött på att vänta!!

• Duvan
    jenniekk skrev 2012-01-28 08:44:30 följande:
    Ja vi laddar för ett nytt försök. Men det är ett tag kvar. Nu satsar vi på 3:e gången gillt!Glad

Kommer du förändra tidpunkt för insemination nästa försök? Eller hur tänker ni kring tidpunkten?
    Ja verkligenGlad 
    det känns bra tycker jag, hoppas så mycket. nu har vi ju bytt till ny donator också vilket känns så bra.

Hur menar du med förändra tidpunkten för insemination?
    Jag tar ju inga hormoner så jag åker så fort jag får positivt äl test:)
  • Duvan
    sockerpian skrev 2012-01-28 08:51:45 följande:
    Jag är GRAVID......jag tror det knappt, men det är ett plus...det visar väl ingenting annars??? eller??? jag är helt snurrig av lycka!

försökt i 7 år och så åker man till Danmark och pangSkrattande
    Stort GRATTIS,det måste kännas helt fantastiskt:)
  • kamikirimusi
    jenniekk skrev 2012-01-28 16:39:43 följande:
    Hur gamla är ni andra tjejer?

Lite nyfiken... 28 är jag...
    31 snart 32...
  • Längtan 30
    lisalycklig skrev 2012-01-28 19:35:29 följande:
    Tack ska ni ha!! Jag hoppas att vi alla blir gravida för jag kan tänka mig att ni också trötta på att vänta på denna gosiga lilla bebis. Jag vill ha en bebis NU och tanken på att den först ska bli till o sedan ska man behöva vänta ytterligare nio månader känns jobbig. Jag är trött på att vänta!!
    Hihi ja hoppas dsamma!! Tror dock att d e mer längtan när ja väl e gravid fast i slutet av graviditeten blir nog dom flesta otåliga hehe.
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-01-28 19:50:28 följande:
    Ja verkligenGlad 
    det känns bra tycker jag, hoppas så mycket. nu har vi ju bytt till ny donator också vilket känns så bra.

Hur menar du med förändra tidpunkten för insemination?
    Jag tar ju inga hormoner så jag åker så fort jag får positivt äl test:)
    Håller tummarna!
  • Duvan
    jenniekk skrev 2012-01-28 16:39:43 följande:
    Hur gamla är ni andra tjejer?

Lite nyfiken... 28 är jag...
    jag är 29 år...så det är verkligen dax för en liten bebis nu:)
  • Duvan
    Binaaa skrev 2012-01-28 01:48:35 följande:
    Alla papper är klara och inskickade!! Äntligen! Fick det sista idag. Jag ska oxå börja testa snart. Förmodligen bär det av till Stork i nästa vecka :)

Åh så bra:)
    Det blir Storken för mig också i veckan som kommer, kanke redan imorogn om jag har tur.
    Skall ta äl sticka ikväll halv tolv, råkade dricka massa vatten vilke man ju inte ska göra 4 timmar innan test.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012