• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • LiveYourDreams

Jenniek; skriv gärna vad de svarade :) bina: stor kram.

• Äppelblad

Binaaa: styrkekram till dig. Vilket hemskt besked. Fast om man försöker se något positivt är det ju att cellförändringarna upptäcks i god tid?
    När det känns som att jag går på en ändlös radda gynbesök och ultraljud efter ultraljud utan att lyckas brukar jag tänka att om jag drabbas av någon sjukdom kommer den i alla fall att hittas på nolltid.

Sunsed1: Lessen för din skull! Men bra att höra att du blickar framåt. Nästa månad är sannolikheten större!

• Längtan 30
    Duvan skrev 2012-01-30 18:01:31 följande:
    Jennieek: Jag är inte helt säker på hur det går till. Men jag tror de tinar upp dem nån timme innan man kommer och tvättar dem 1 gång då.

När är det dax för dig att insemineras igen?
    Jag hoppas på att åka imon:) skall testa med äl stickan strax!
    Hur gick d m testet? Håller tummarna att d går bra om ni kommer iväg idag lr i dagarna
  • sockerpian

Fyy va ledsen jag blir för din skull Binaaa, måste kännas helt fruktansvärt, jag hoppas verkligen att operationen går bra så du snart kan komma tillbaka, kommer sakna digHjärta

Sunsed: va synd att det inte tog sig denna gången, men som sagt snart så..Skrattande Ge järnet!!!

• Duvan

Det verkar bli Storken för mig imoorgnSkrattande
    Testade vid lunch idag och då var de nästa lika starka streckn. Terstar igen om 1 timme för att se så de är lika straka.

Åh va jag längtar!!!
    Men de tycker bara jag skall göra 1 insemination och inte dubbel...hm, vi får se...

Någon annan som skall iväg idagarna?

• lisalycklig

Fick hem grav-tester i dag. Testade för skojs skull endast 7 dagar efter inseminationen. Fick jättesvagt plus och började ju genast analysera. Sunda förnuftet säger att det givetvis beror på ovitrellen som sitter i 10 dagar men jag VILL att det ska var ett riktigt plus!! För tidigt, jag vet...

• sockerpian

Heja Duvan va roligt...Skrattande

Jag ville också ha en dubbel, men de övertalade mig till en enkel och det gick ju bra ändåSkrattande, men jag förstår din tankebana, känns som att man har större chans med dubbel ju eftersom de bara lever 24 timmar.

Håller tummarna för dig, våran sköterska hette Inger och va hur cool som helst, hon va dansk men pratade flytande svenska, det va rätt skönt för journalsamtalet va rätt tufft då hon inte förstod oss och inte vi henne..

hälsa StorkenSkrattande

• Längtan 30
    Duvan skrev 2012-01-31 18:07:25 följande:
    Det verkar bli Storken för mig imoorgnSkrattande
    Testade vid lunch idag och då var de nästa lika starka streckn. Terstar igen om 1 timme för att se så de är lika straka.

Åh va jag längtar!!!
    Men de tycker bara jag skall göra 1 insemination och inte dubbel...hm, vi får se...

Någon annan som skall iväg idagarna?
    Va kul!!! Lycka till, gör d som känns bäst tycker ja..håller tummarna att d går finemang
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012