• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • lisalycklig

Titta gärna på mitt test i tråden "vad tror ni?" som ligger under planera barn o graviditetstest (vet ej hur man länkar med iPhone). Säg gärna vad ni tror. Ser ni ngt streck? Det känns dom att jag inte gjort annat än att analysera mina test den senaste veckan. Blir lite arg på mig själv. Jag borde veta bättre!!! Nu slutar det säkert med att mensen kommer (som vanligt) och jag blir tusen ggr mer besviken. Ja ja, det är kul så länge det varar...

• jenniekk

Åhh... tog ett test till nu som va negativt...? Kanske gått för få timmar emellan? Ska man bara gå efter glad gubbe eller kontroll och teststrecket med (som man inte ska kolla på, jag vet!) Teststrecket va ju utsmetat...

Har fortfarande kraftiga ÄL känningar...

Blir helt förvirrad nu... Rynkar på näsan

• Längtan 30

Hur testar du, kissar du på stickan lr kissar du i en plastmugg?

Ja köpte CB's digitala äl-test igår för att ja vill få koll på hur många dgr ja har mellan 1:a mensdagen å äl, känns lika bra å börja redan nu även om vi inte ska göra första försöket förrän i maj/juni beroende på när min sambo kommer hem fr utlandsjobbet. 

Har du druckit mkt vatten så kanske urinen inte e tillräckligt koncentrerad å därför skiljer resultaten? Va noga m att inte hålla stickan å testhylsan uppåt, stod nåt om d i bipacksedeln som ja läste förut. D ska ha gått minst 4h sedan du kissade sist innan du gör testet står d oxå. D står oxå att du kan sluta testa efter att din LH-ökning "detekterats"..

Lycka t! 

• Duvan

Jennieek: Jag tycker också du skall åka imorgon:)
    Jag hade positivt på äl stickan på tisdag lunch och inseminerades onsdag kl 15.
    De sa att det var perfekt tid. Tror också det kan bli för sent om du åker på tisdag.

det skall ju ha gått 4 timmar efter att du har kissat sitsa gången, och sen skall man ju helst inte dricka under denna tid. Jag trro att om stickan har visat positivt  idag så är det det du skall gå på :) Då har ju värdet kommit upp i de nivåer som krävs för att ägget skall släppa inom 24-48 timmar.

Lycka till om du åker imorgon, spännande:)

• jenniekk

Duvan: Hade gått mindre än 4 tim mellan testen och har druckit mycket dessa timmar, dricka och kaffe. Är på cykeldag 16 imorgon och inseminerades sist den dagen också, ägget skulle precis släppa då enligt vul. Gången innan inseminerade jag dag 17 och ägget hade då släppt. Haft samma längd på menscykeln de gångerna också.

Har inte känt av några ÄL flytningar denna gången. Inte känt efter så mycket heller. Har istället klåda i underlivet och är torr. Kan vara så ibland. Här har vi inga hemligheter!Cool  Kan det påverka tror ni?

• Zarah-Maria
    MygganMy skrev 2012-02-05 11:27:17 följande:
    Hallå- Välkomen till denna tråd. Dagen efter positivt utslag på CB digitala äl test åker vi ner. Båda gångerna vi varit har ägged då hunnit släppa - så jag tror min mens kommer imorgon :(. Ska försöka få komma samma dag det ger utslag nästa gång-men det är väl inte säkert man får det :/
    Hej

Ok. Jag kör med vanliga stickor och har testat i 6 dagar 2 ggr/dag. ( första gången jag testar ÄL) På 2:a dagen visade det svagt positivt och gjorde det i 2 dagar sen negativt. Det står på bruksanvisningen att även om det visar svagt positivt är det negativt, men det kan väl inte stämma lr? 

Har jag fattat allt rätt så är det bäst att åka första dagen lr senast dagen efter testet är positivt?

Har förstått att de digitala testen är lättare att läsa av än stickor men är de inte mycket dyrare? Något speciellt märke ni rekommenderar?  
  • sunsed1
    jenniekk skrev 2012-02-05 19:09:34 följande:
    Duvan: Hade gått mindre än 4 tim mellan testen och har druckit mycket dessa timmar, dricka och kaffe. Är på cykeldag 16 imorgon och inseminerades sist den dagen också, ägget skulle precis släppa då enligt vul. Gången innan inseminerade jag dag 17 och ägget hade då släppt. Haft samma längd på menscykeln de gångerna också.

Har inte känt av några ÄL flytningar denna gången. Inte känt efter så mycket heller. Har istället klåda i underlivet och är torr. Kan vara så ibland. Här har vi inga hemligheter!Cool  Kan det påverka tror ni?
    Lycka till jenniekk. Här tar jag också nya tag, ska snart börja ÄL testa och beräknar vara få ÄL nån gång i slutat på veckan eller början av v 7.

• Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-05 14:06:32 följande:
    Gyn grönlund är bara dagen efter om äl är på söndag. Annars har jag förstått det som om man skall komma samma dag. Det är iaf så vi tänkt :)
    Åh, tack! Ja trodde att d gällde på vardagar oxå. Tack för tipset! Kommer säkert ställa frågan ändå iofs när d börjar bli aktuellt hehehe.
  • LiveYourDreams

Nu har jag spolat äggledarna. Hade fri passage men en cysta på ena äggstocken. Fick skrapas lite vid ingången med för där var det sammanväxt. Men nu är det fritt fram o köra :)

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012