• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • MygganMy
    LiveYourDreams skrev 2012-02-06 13:06:06 följande:
    Nu har jag spolat äggledarna. Hade fri passage men en cysta på ena äggstocken. Fick skrapas lite vid ingången med för där var det sammanväxt. Men nu är det fritt fram o köra :)

Jag har opererat bort en cysta för ca tio år sedan. min andra äggstock har tagit över produktionen av den skadade (den är lite mindre)- så jag har ändå vanlig ägglossning :)
  • sockerpian

Har börjat blöda och veckoindikatorn visar fortfarande bara 1-2, den har alltså inte stigit på 9 dagar...så jag är ganska övertygad om ett missfall....sååå jävla ledsen nu, undrar hur länge jag behöver vänta tills man kan göra en ny insemination efter missfall? någon som vet?

• MygganMy
    sockerpian skrev 2012-02-06 13:43:36 följande:
    Har börjat blöda och veckoindikatorn visar fortfarande bara 1-2, den har alltså inte stigit på 9 dagar...så jag är ganska övertygad om ett missfall....sååå jävla ledsen nu, undrar hur länge jag behöver vänta tills man kan göra en ny insemination efter missfall? någon som vet?

Beglagar :(. Jag tror de vill vänta tills mensen kommit igång innan du blir inseminerad igen. Och det kan väl variera.
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-06 13:06:06 följande:
    Nu har jag spolat äggledarna. Hade fri passage men en cysta på ena äggstocken. Fick skrapas lite vid ingången med för där var det sammanväxt. Men nu är det fritt fram o köra :)
    Va skönt d va "lätt åtgärdat"..!
  • LiveYourDreams

Fråga: spolade ju ägledarna idag o det fanns en jättefin äggblåsa så hade trodde äl kommer inom de närmsta dagarna. Skulle man rent tekniskt kunna åka för insem redan imon/övermorgon eller tror nu det är bäst att vila lite o vänta tills nästa eftersom de varit där o grejat?

• Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-02-06 13:43:36 följande:
    nej så tråkigt! :-/ jag skulle oxå gissa på att du ska ha haft mens en gång innan d går att försöka igen.
  • MygganMy

BIM idag (måndag)- fjorton dagar efter insemination. Molvärk i magen och lite ömma bröst. Men ingen mens än så länge, har inte testat- tänkte försöka vänta någon dag med det...:)

Jag brukar inte ha mensvärk, eller så brukar jag ha det och bara överanalyserar och söker symptom nu :P  

• Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-02-06 14:58:10 följande:
    BIM idag (måndag)- fjorton dagar efter insemination. Molvärk i magen och lite ömma bröst. Men ingen mens än så länge, har inte testat- tänkte försöka vänta någon dag med det...:)

Jag brukar inte ha mensvärk, eller så brukar jag ha det och bara överanalyserar och söker symptom nu :P  
    Hoppas d blir Plus på testet när du tar d
  • LiveYourDreams

Fick svar av gyn grönlund nu, det går finfit att åka nu så när testet blir pos åker vi!!! :D

• Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-06 15:07:40 följande:
    Fick svar av gyn grönlund nu, det går finfit att åka nu så när testet blir pos åker vi!!! :D
    va spännande! har ni skickat in alla papper å grejer, har d tagit lång tid m allt man ska göra osv? ursäkta min nyfikenhet hehe men ja å sambon har oxå tänkt åka dit längre fram i vår/sommar.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012