• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • MygganMy

Godmorgon brudar, sovit tok dåligt inatt- skönt att få somna om nu.

Testen visade- gravid 2-3v. Så det stämmer helt korrekt =) gick in i v fem igår.

Vi bytte donator sist och mitt ägg hade släppt när inseminationen gjordes. Från min mens första dag till Äl har jag ätit bidrottninggelé (en hockuspockuskvinna har sagt att det gav fina ägg).

Oj vad chockad jag är!

• LiveYourDreams

Myggan my: åååh vad roligt!! Grattis!! Vi är påväg i bilen neråt i sverige :D

• MygganMy
    LiveYourDreams skrev 2012-02-07 07:02:23 följande:
    Myggan my: åååh vad roligt!! Grattis!! Vi är påväg i bilen neråt i sverige :D

Skönt att ni kommer igång :) ska du göra dubbel eller enkel?

Sambon var helt helt chockad, hade sa att han inte trodde det skulle vara positivt så han hade nog liter svårt att smälta det.

Nu ska jag fundera på hur jag ska lyckas lura mina kollegor på lördagt då vi haqr personalfest. Jag brukar aldrig vara nykter på fest- och vill inte berätta så tidigt då min chef har ögonen på mig redan (min ålder), är lite av en sladdertacka och jag behöver referenser av henne till ett annat jobb jag sökt :/  Vill inte att hon råkar säga något...:P 

• LiveYourDreams

Köp alkoholfritt vin o häll i en tom vinflaska? Så kommer jag göra den dagen jag förhoppningsvis får plus. Vi ska göra en enkel på gyn grönlund. Ska ringa såfort de öppnar :) har en bit o köra somsagt så vi är redan påväg :)

• MygganMy
    LiveYourDreams skrev 2012-02-07 07:20:43 följande:
    Köp alkoholfritt vin o häll i en tom vinflaska? Så kommer jag göra den dagen jag förhoppningsvis får plus. Vi ska göra en enkel på gyn grönlund. Ska ringa såfort de öppnar :) har en bit o köra somsagt så vi är redan påväg :)
    Yepp får bli så... att köpa: vin alltså :P
  • MygganMy
    LiveYourDreams skrev 2012-02-07 07:20:43 följande:

Är du nervös?
  • MygganMy

Det jag kännt sedan 2:a insemination.
    Det har dragit lite över äggstocken 
    Stick i bröstvårtan någon gång (kan lika gärna kliat typ)
    Fått 3 finnar på hakan(hormon område)- jag får Vääldigt sällan finnar.
    Sedan bim-1 ont i brösten, mest runt bröstvårtorna och lite ont i mensmagen
    Sedan bim- känns som magsjuka är på g- mår lite illa i halsen.. (tror inte det är magsjuka dock ;))  

*Beräknad 15 oktober.

• Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-02-07 08:09:03 följande:
    Det jag kännt sedan 2:a insemination.
    Det har dragit lite över äggstocken 
    Stick i bröstvårtan någon gång (kan lika gärna kliat typ)
    Fått 3 finnar på hakan(hormon område)- jag får Vääldigt sällan finnar.
    Sedan bim-1 ont i brösten, mest runt bröstvårtorna och lite ont i mensmagen
    Sedan bim- känns som magsjuka är på g- mår lite illa i halsen.. (tror inte det är magsjuka dock ;))  

*Beräknad 15 oktober.
    Va härligt! Stort grattis!!
  • LiveYourDreams

Är supernervös! Mest för att ja inte vet riktigt va som ska hända :p men vi har ringt o är välkomna närsom :)

• MygganMy
    LiveYourDreams skrev 2012-02-07 09:00:53 följande:
    Är supernervös! Mest för att ja inte vet riktigt va som ska hända :p men vi har ringt o är välkomna närsom :)

Det är ett enkelt "ingrepp" och gör inte ont, så det kan du vara lugn inför.
    Jag var så glad för vi gick och åt på min favorit restaurang efter varje gång- den finns inte i våran stad. Däremot kände jag att det var jätte konstigt psykologiskt att ha en annan mans sperma i mig :/, vet inte varför...

Vilken tid ska du in?  
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012